۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۱
کد خبر: 46431
مانچینی سرمربی جدید عربستان

روبرتو مانچینی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال عربستان انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از rmc فرانسه، سران فدراسیون فوتبال عربستان "روبرتو مانچینی" سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا را با قراردادی ۴ ساله به ارزش سالیانه ۲۵ میلیون یورو به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور انتخاب کردند.

مانچینی با تیم ملی فوتبال ایتالیا فاتح یورو ۲۰۲۰ شد ولی نتوانست به جام جهانی راه باید.

اولین هدف مانچینی حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ و در ادامه انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ است.

سرانجام فدراسیون فوتبال عربستان رسما از روبرتو مانچینی رونمایی کرد و این سرمربی سرشناس ایتالیایی به عنوان جایگزین هرو رنار در نیمکت عربستان انتخاب شد.

مانچینی در گفت و گویی که با سایت فدراسیون فوتبال عربستان داشت، درباره دلایل حضور خود در فوتبال این کشور گفت: برای من افتخار بزرگی است که هدایت تیم ملی فوتبال عربستان را برعهده بگیرم. برای من فرصت بزرگی به دست آمده تا تجربه مربیگری در یک کشور جدید را به دست آورم آن هم در شرایطی که فوتبال در این کشور وارد یک دوران جدید شده و محبوبیت زیادی کسب کرده است.

او ادامه داد: شدیدا براین باور هستم که علاقه زیادی که به فوتبال در عربستان وجود دارد در کنار کیفیت بالایی که بازیکنان این کشور دارند می‌توانند ضمانتی برای موفقیت من در این تیم باشند. حضور بازیکنان بزرگ فوتبال جهان در لیگ عربستان نشان پیشرفت فوتبال در این کشور را می دهد. همه دنیا دیدند که تیم ملی فوتبال عربستان در جام جهانی ۲۰۲۲ عملکرد خوبی داشت و این نشان می دهد کع فوتبال این کشور پتانسیل لازم را دارد. دیدن واکنش تماشاگران عربستانی بعد از پیروزی برابر آرژانتین در سطح جهانی بازتاب داشت. عملکرد این تیم باعث شد تا در سراسر کشور احساس افتخار زیادی شکل گیرد.

مانچینی در پایان گفت: ما این توانایی را داریم که بهتر شویم. عربستان بازیکنان بااستعداد زیادی دارد. ما می توانیم با کار و تلاش زیاد سطح این بازیکنان را بالا ببریم.

۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۱
کد خبر: 46431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha