تماشا کنید | اولین تصاویر ماه که کاوشگر هندی به زمین فرستاد

هند به تازگی موفق شد فضاپیمای چاندرایان-۳ را روی ماه فرود آورد و لقب اولین کشوری که به قطب جنوب ماه رسیده است را به خود اختصاص دهد. در همین راستا سازمان تحقیقات فضایی هند(ISRO) ساعاتی پس از این ماموریت، نخستین تصاویر تاریخ از قطب جنوب ماه را در منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد همچنین هند با انجام موفقیت‌آمیز این ماموریت پس از ایالات متحده، اتحاد جماهیر شوروی سابق و چین به چهارمین کشوری تبدیل شد که توانسته با موفقیت یک فضاپیما را به ماه بفرستد.

ثبت تصاویری از قطب جنوب ماه

تصاویری که سازمان تحقیقات فضایی هند(ISRO) از قطب جنوب ماه منتشر کرده توسط دوربین Horizontal Velocity فرودگر ثبت شده که نمای پیش از رسیدن به سطح ماه را نشان می‌دهد. همچنین این سازمان فضایی تصویری دیگری مربوط به نمایی از محل فرود را منتشر کرده است.

قطب جنوب ماه

این ماموریت هند از این لحاظ حائز اهمیت است که طی سال‌های اخیر بسیاری از دانشمندان و آژانس‌های فضایی از سراسر جهان روی این بخش از ماه تمرکز کردند؛ زیرا در این منطقه دهانه‌های قطبی سایه‌دار دائمی با مقادیر زیاد یخ‌آب وجود دارد که می‌توان با استخراج آنها، شرایط را برای حضور دائمی انسان‌ها در ماه فراهم ساخت.

قطب جنوب ماه

همچنین دهانه‌های قطبی سایه‌دار تنها قمر زمین شرایط ایده‌آلی برای ساخت نسل بعدی تلسکوپ‌ها محسوب می‌شود تا اخترشناسان بتوانند با این تلسکوپ فضایی به شکل بهتر فضا را رصد کنند.

۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 46382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha