اولویت‌بندی کد رشته‌محل‌ها چه رابطه‌ای با شانس قبولی دارد؟

مدیر روابط عمومی سازمان سنجش گفت: انتخاب یک رشته در اولویت اول یا آخر هیچ تاثیری در شانس قبولی نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، با اعلام نتایج و کارنامه نهایی داوطلبان کنکور، سوت آغاز انتخاب رشته به صدا در می آید. با قرار گرفتن دفترچه انتخاب رشته روی سایت سازمان سنجش، داوطلبان مشغول به چیدن کد رشته محل ها بر اساس اولویت بندی مد نظر خود می شوند.

در همین راستا، علیرضا کریمیان، مدیر روابط عمومی سازمان سنجش گفت: داوطلبان باید بازار کار رشته انتخابی و آینده نگری نسبت به انتخاب آن را به دقت مد نظر داشته باشند.

به گفته وی اولویت بندی کد رشته های انتخابی باید بر اساس علاقه، توانایی و موقعیت جغرافیایی باشد.

او ادامه داد: انتخاب یک رشته در اولویت اول یا آخر هیچ تاثیری در شانس قبولی داوطلب نخواهد داشت.

مدیر روابط عمومی سازمان سنجش بیان کرد: داوطلبان با توجه به تغییرات برخی از قوانین و اضافه شدن کد رشته محل های جدید ، حتما باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به طور کامل مطالعه کنند.

او اضافه کرد: با توجه به این که گزینش در برخی از رشته ها استانی یا ناحیه ای است؛ داوطلبان باید به نحوه پذیرش رشته ها توجه لازم را داشته باشند.

کریمیان گفت: داوطلبان باید انتخاب رشته را بر اساس نمره کل، رتبه و وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف مندرج در کارنامه انجام دهند.

او افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته به این موضوع توجه داشته باشند که برای انتخاب کد رشته محل خارج از محل سکونت خود باید به مسائلی مانند زندگی در خوابگاه و شهر دیگر و حتی رفت و آمد به شهر مد نظر توجه کنند.

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 46159
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha