درخواست عجیب عربستانی‌ها از یوفا/ سعودی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا به لیگ قهرمانان اروپا می‌روند؟

اتحادیه فوتبال عربستان و یوفا در حال مذاکره برای حضور باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای عربستان در لیگ قهرمانان اروپا هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد خبر ورزشی در گزارشی نوشت:بر اساس شایعاتی که در اطراف مقر فدراسیون فوتبال عربی در ریاض و دفاتر سرمربیان مهم‌ترین باشگاه‌های این کشور شنیده می‌شود، عرب‌ها می‌خواهند در لیگ قهرمانان اروپا شرکت کنند.

عربستان سعودی در چارچوب سیاستِ باز خود تصمیم گرفته است که روی فوتبال به شکل جدی تمرکز کند. صدها میلیون یورو برای حضور چهره های بزرگ هزینه شده که آخرینش نیمار بود و اکنون به دنبال عربستان مطرح کردن خود در سطح رقابتی‌ است. هفته ها این شایعه وجود داشت که عربستان در تلاش برای توافق احتمالی با یوفاست تا لیگ خود را بیش از پیش در کانون توجهات قرار دهد و حالا این قضیه جدی شده است.

1911018

ابتدا این موضوع در رسانه های ایتالیا مطرح شد که قهرمان لیگ عربستان ممکن است سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد. چیزی که به نظر غیرممکن می رسید، حالا به واقعیت نزدیک شده است.

همه چیز با ورود رونالدو به لیگ عربستان شروع شد. پس از اتفاقی که در دسامبر گذشته رخ داد، با آمدن کریستیانو رونالدو، همه آنچه عربستان و دنیای فوتبال را احاطه کرده است را می توان ممکن دانست.

1911019

حقیقت این است که سران یوفا و فوتبال عربستان در مناسبت‌های مختلف صحبت کرده‌اند، اما گزینه حضور قهرمان این کشور عربی برای شرکت در لیگ قهرمانان اروپا حداقل در یکی دو سال آتی غیرممکن است اما عربستان ناامید نمی شود و به تلاش برای رسیده به این رویا ادامه خواهد داد. در این مذاکرات بحث بر سر حضور قهرمان لیگ عربستان در رقابت های اروپایی کاملا جدی بوده و دو طرف به دنبال راهکاری برای محقق کردن آن هستند حتی اگر در آینده ای نزدیک چنین چیزی ممکن نباشد.

1909761

راه دور نرویم؛ در چند روز اخیر صحبت از بازگشت تیم های کونکاکاف به کوپا لیبرتادورس خبرساز شده است. حضور مسی در لیگ MLS دلیل اصلی مطرح شدن این موضوع است. حتی پیشنهاد شده اینتر میامی میهمان ویزه جام لیبرتادورس فصل بعد باشد و دلیل آن هم چیزی نیست جز حضور فوق ستاره آرژانتینی در این تیم آمریکایی، پس دلیلی ندارد که امکان حضور تیم های عربستانی با فوق ستاره هایی که به خدمت گرفته اند، در فوتبال اروپا غیرممکن باشد.

1910418

به خصوص که لیگ آمریکا در مقایسه با لیگ عربستان که کریستیانو رونالدو، بنزما یا نیمار را دارد، از لحاظ قدرت و اعتبار قابل قیاس نیست. تنها تفاوت در این است که پیش از این شاهد حضور تیم های آمریکای شمالی و مرکزی در لیبرتادورس بودیم ولی در مورد حضور یک تیم آسیایی در رقابت های اروپایی، موضوعی تازه و بی‌سابقه است که باید روی آن فکر شود.

1910508

البته این واقعیت دارد که بالاترین ارگان فوتبال اروپا به دنبال انواع فرمول ها برای سودآوری بیشتر است و در این بین از ایجاد یک سوپر تورنمنت در ایالات متحده در قالب یک سوپرجام باشگاهی نیز صحبت شده است؛ پروژه ای که هم اکنون در حال انجام است.

با همه اوصاف، در حال حاضر حضور عربستان در اروپا دور به نظر می رسد، اما مسئله جدی است و گفت و گوها در جریان. این می تواند انقلابی در رقابت‌های فوتبال باشگاهی دنیا باشد.

۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۰
کد خبر: 46107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha