باشگاه‌ها همینطور چک نکشند که نتوانند پرداخت کنند

رییس فدراسیون فوتبال گفت: امروز در یکی از رسانه‌ها دیدم که باشگاهی فصل قبل ۵۰۰ میلیارد هزینه کرده بود و امسال هزینه آن به ۳۲۵ میلیارد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ یک عنوان کرد: من می‌خواهم فقط به دو موضوع اشاره کنم. اولین آن گرفتن مجوز حرفه‌ای است. امروز در جلسه آنلاینی که با هیات‌رییسه AFC داشتیم، نشان داد که این نهاد به دنبال برگزارکردن لیگ حرفه‌ای است و این تا اجرایی شود، زمان خواهد برد.

وی ادامه داد: مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های لیگ یک ضروری است و اگر نتوانستند آن را بگیرند، باید حداقل مجوز ملی را کسب کنند. برای گرفتن مجوز حرفه‌ای تیم ها ملزم هستند که ۳۵ مورد را رعایت کنند. در لیگ برتر امسال ما به ۶ تیم بزرگسال و ۲ تیم بانوان مجوز حرفه‌ای دادیم که برای امسال خوب است اما این راه باید برای سال‌های بعد ادامه پیدا کند. راه دشوار و سختی است اما مسیر خوبی دارد و چاره‌ای نداریم که آن را طی کنیم. تعیین درآمدها، تعیین سقف بودجه و میزبان قراردادها از جمله مواردی بود که برای گرفتن مجوز حرفه‌ای باید رعایت شود و این موارد در هیات رییسه بررسی شده و به نتیجه رسیدیم که آن را انجام دهیم.

باشگاه‌ها همینطور چک نکشند که نتوانند پرداخت کنند

رییس فدراسیون فوتبال در این خصوص بیان کرد: من امروز در یکی از رسانه‌ها دیدم که باشگاهی فصل قبل ۵۰۰ میلیارد هزینه کرده بود و امسال هزینه آن به ۳۲۵ میلیارد رسیده است (اشاره به تیم سپاهان). این به هر حال حرکت مثبتی است که خرج باشگاه‌ها کم شود و بدهکاری‌ها کاهش پیدا کند. یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های مجوز حرفه‌ای داشتن تراز مثبت مالی است؛ یعنی باشگاه‌ها همینطور برای خود چک نکشند که یک روزی نتوانند آن را وصول کنند. همین سخت‌گیری لیگ برتر در فصل آینده در لیگ یک هم وجود خواهد داشت. البته همین امسال نیز سقف بودجه‌ای برای تیم‌های لیگ یکی در نظر گرفته شده است. امیدوارم روزی برسد که تیم‌های ایرانی آن قدر درآمد داشته باشند که هر بازیکنی را می‌خواهند بخرند. البته می دانیم تیم‌ها هنوز بودجه ثابت ندارند و باید کاری کنیم درآمدها سر و شکل درست و حسابی به خود بگیرد.

۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۵
کد خبر: 46023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha