ورود سرمایه به بورس / شاخص یک درصد بالا آمد

در روزی که شاخص کل بورس تهران یک درصد رشد کرد، پس از ۵ روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار سهام بودیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در معاملات روز سه‌شنبه دهم مرداد ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۱۹ هزار و ۷۶۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح یک میلیون و ۹۹۳ هزار و ۶۷۰ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش ۶ هزار و ۷۶۶ واحدی در رقم ۷۰۵ هزار و ۹۲۸ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۲۳۵ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۲۵۶ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و ۸۷۲ واحد به سطح ۱۲۹ هزار و ۱۲۸ واحد رسید.

ورود پول حقیقی به بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام مثبت شد و ۲۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

امروز نماد وبملت بیشترین خروج را داشت که ارزش آن ۵۸ میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای آسیا، شرنگی و بپاس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خبنیان، شپنا، وپخش و فزر اختصاص داشت.

در میان گروه‌های نیز، گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری، بیمه‌ها و صندوق‌های بازنشستگی و انبوه سازی و املاک و مستغلات بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. بیشترین ورود پول نیز به گروه‌های خودرو و ساخت قطعات، پالایشی‌ها و سرمایه گذاری‌ها تعلق داشت.

بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز نمادهای شپنا، تاپیکو و شبندر نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل میدکو، وپخش و وپارس از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای انتخاب، خاور و دی بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای ارفع، ساوه و کگهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و شپنا و ثبهساز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، دی و کتوسعه بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۵ هزار و ۲۴۸ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۵ هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان بود که ۶۱ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۱۶ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان رسید.

بورس

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد وبملت بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۵۰۳ میلیارد تومان بود.

پس از وبملت، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و فزر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فولاد و دی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام وبملت با تعداد یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۱۰ سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد خساپا و آسیا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات سه‌شنبه، ۱۱۲ نماد صف خرید داشتند و ۵۶ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۵۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۴۹ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۲ درصدی به ۲۱۹ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: 45559
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha