فرمان خروج از بازار طلا، سکه، ارز و بورس/ سرمایه‌گذاران کدام بازار بیشترین زیان را دیدند؟

کاهش ۱۰.۹ درصدی ارزش دلار، ۱۵.۷درصدی طلا، ۲۴.۸ درصدی سکه و ۲۸.۷ درصدی بورس، مسیری است که بازارها طی ۴ ماه گذشته طی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرآنلاین سرمایه‌گذاران در بازارهای طلا، سکه، ارز و حتی بورس در یک ماه اول تابستان زیان دیدند. کارشناسان اعتقاد دارند که ادامه روند ریزشی بازارها باعث شده تا احتمال خروج دارایی‌ها از بازارها افزایش یابد و این یعنی سمت و سوی جریان نقدینگی تغییر خواهد کرد.

کارشناسان تاکید دارند که کاهش ۱۰.۹ درصدی ارزش دلار، ۱۵.۷درصدی طلا، ۲۴.۸ درصدی سکه و ۲۸.۷ درصدی بورس، فرمان خروج را به سرمایه‌گذاران این بازار می‌دهد تا مقصد دیگری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

ارزش دلار ۱۰.۹ درصد کم شد

۱۲۲۶ تومان، رقمی است که در طول یک‌ماه گذشته از قیمت دلار افتاده است. در حال حاضر هر دلار آمریکا در بازار ۴۸ هزار و ۴۸۷ تومان قیمت دارد و این در حالی است که یک ماه قبل ۴۹ هزار و ۷۱۳ تومان بود.

اما این اعداد در حالی است که در ابتدای سال هر دلار آمریکا به قیمت ۵۳ هزار و ۸۰۰ تومان فروخته می‌شود. این نشان از آن دارد که در ۴ ماه ابتدای سال از قیمت هر دلار آمریکا ۱۰.۹ درصد کاسته شده و ۵ هزار و ۳۱۳ تومان سقوط کرده است.

فرمان خروج از بازار طلا، سکه، ارز و بورس/ سرمایه‌گذاران کدام بازار بیشترین زیان را دیدند؟

دارندگان طلا ۱۵.۷ درصد زیان دیدند

آخرین قیمتی که در بازار طلا ثبت شده، ۲ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان است. این در شرایطی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد هر گرم طلای ۱۸عیار یک ماه قبل و در ابتدای تابستان ۵۳ هزار و ۸۰۰ تومان گران‌تر بود و این یعنی سرمایه‌گذاران بازار طلا در طول یک ماه گذشته ۲.۳ درصد زیان دیده‌اند.

اما نکته‌ای که در این میان اهمیت دارد، این‌که قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار از ابتدای سال تاکنون در حدود ۳۵۹ هزار تومان ریزش داشته است. هر گرم طلای ۱۸عیار در ابتدای سال ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان قیمت داشت و این یعنی دارندگان طلا در طول ۴ ماه گذشته ۱۵.۷ درصد ضرر کرده‌اند.

فرمان خروج از بازار طلا، سکه، ارز و بورس/ سرمایه‌گذاران کدام بازار بیشترین زیان را دیدند؟

سکه‌بازان ۲۴.۸ درصد زیان دیدند

اما سکه‌بازان در طول یک‌ماه گذشته چقدر زیان دیده‌اند. رصد روند بازار سکه حاکی از آن است که در طول یک‌ماه تیر یک میلیون و ۵۸۰ هزار تومان سکه و به عبارتی ۵.۵ درصد ریزش قیمت داشته است. در حال حاضر هر قطعه سکه امام در بازار ۲۷ میلیون تومان است.

اما روند منفی بازار سکه در تیرماه در حالی است که قیمت سکه از ابتدای سال نیز ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ریزش کرده است. در ابتدای سال هر قطعه سکه امامی ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داشت و این یعنی در این بازه زمانی سکه ۲۴.۸ درصد سقوط کرده است.

فرمان خروج از بازار طلا، سکه، ارز و بورس/ سرمایه‌گذاران کدام بازار بیشترین زیان را دیدند؟

سهامداران ۲۷.۸ درصد زیان دیدند

سهامداران در طول یک‌ماه گذشته چقدر ضرر کرده‌اند؟ بررسی‌ها از ریزش ۱۹۰ هزار و ۹۲۱ واحدی شاخص بورس حکایت دارد. در حال حاضر شاخص بورس روی عدد یک میلیون و ۹۸۲ هزار و ۹۷۱ واحد ایستاده است و این عدد، حاکی از زیان ۸.۷ درصد سهامداران در تیرماه است.

ریزش شاخص بورس در حالی است که در نیمه اردیبهشت رکوردهای قابل توجهی را ثبت کرده بود و به عدد ۲ میلیون و ۵۳۵ هزار واحد رسیده بود، اما تصمیمات ناگهانی دولت، بازار را در مسیر ریزشی قرار داد؛ به طوری که از آن تاریخ تاکنون شاخص ۵۵۲ هزار و ۲۶۵ واحد ریخته است. این یعنی در این بازه زمانی سهامداران ۲۷.۸ درصد زیان دیده‌اند.

۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 45229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha