پیشنهاد تغییر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها رد شد؛نرخ خوراک همان ۷۰۰۰ تومان!

سخنگوی دولت از تصویب لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور در هیات وزیران خبر داد و با بیان اینکه دولت قصد تغییر شیوه تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها را ندارد، گفت: فرمول پیشنهادی وزارت اقتصاد در کمیسیون اقتصادی دولت رد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تشریح مصوبات این هفته دولت اظهار داشت: با پیشنهاد وزیر صمت، سازمان زمین شناسی به عنوان متولی شناسایی و تعیین حدود ژئوپارک‌ها (زمین‌بوستان‌ها) کشور تعیین شد.

وی افزود: با پیشنهاد معاونت زنان، آیین نامه هزینه کرد یک درصد درآمد های دستگاه های اجرایی در حوزه بانوان به تصویب هیئت وزیران رسید و دولت با تصویب آیین نامه‌ای در خصوص هوشمندسازی نحوه تخصیص اعتبارات دولت موافقت کرد.

بهادری جهرمی از تصویب لایحه بیمه شخص ثالث و سرنشین شناورهای مسافری به پیشنهاد وزارت راه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این لایحه منجر به افزایش امنیت گردشگران دریایی شود.

به گفته وی، اصلاح آیین نامه صدور مجوز آموزشگاه های رانندگی از دیگر مصوبات امروز هیات دولت بود.

پیشنهاد وزارت اقتصاد درباره نرخ پتروشیمی‌ها رد شد

بهادری جهرمی همچنین درباره بررسی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اظهار داشت: این نرخ طبق بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مشخص شده بود و بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها، نرخ منابع انرژی و مصارف آن مشخص است.

وی با یادآوری اینکه مجلس هرساله منابع و مصارفی را برای این بخش پیش بینی می‌کند، افزود: مجلس سال گذشته درباره عدم افزایش قیمت گاز از دولت مطالبه داشت و امسال در بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی تحقق درآمد کرده بود و دولت باید به سمت تحقق آن پیش برود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این منابع برای یارانه‌ها استفاده قرار می‌گیرد، توضیح داد: نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در این‌باره پیش‌بینی شده بود و نظرات دستگاه‌های مربوطه اخذ و آیین‌نامه‌ای به تصویب رسید و دولت قصد تغییر در آن ندارد.

وی همچنین گفت: وزارت اقتصاد برای برنامه هفتم پیشنهاد کرده بود تا برای آینده نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بر اساس یک فرمول محاسبه شود که این پیشنهاد مورد موافقت اعضای کمیسیون اقتصادی دولت قرار نگرفت و از دستور کار خارج شد.

۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 45046

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha