مناطق آزاد، بهشت سرمایه گذاری/۳۵۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان آماده شده است

با توجه به شعار سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده و همچنین باتوجه به فلسفه وجودی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که پایگاه اصلی اقتصاد بین الملل کشورمان است، سیاست جذب سرمایه و تولید و اشتغال و رونق و ارزآوری را دنبال کرده و مقرر شد که همه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این راستا به سمت جذب سرمایه و صادرات و تولید رفته و برنامه های ویژه برای آن ترسیم کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مسعود حسین پور مشاور و قائم مقام دبیر در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفت و گو با خبرگزاری برنا درباره جزئیات دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران اظهار داشت:با توجه به شعار سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده و همچنین باتوجه به فلسفه وجودی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که پایگاه اصلی اقتصاد بین الملل کشورمان است، سیاست جذب سرمایه و تولید و اشتغال و رونق و ارزآوری را دنبال کرده و مقرر شد که همه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این راستا به سمت جذب سرمایه و صادرات و تولید رفته و برنامه های ویژه برای آن ترسیم کنند.

وی افزود:در فصل زمستان سال گذشته مقرر شد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بسته های سرمایه گذاری تدوین کنند که به طور میانگین ۵۰ بسته از سوی هر منطقه تهیه شد و در نمایشگاه ایران اکسپو(۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت) ۳۷۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با ارزش ۲۴۰ هزار میلیارد تومان و ۵ میلیارد یورو رونمایی شد.

مشاور و قائم مقام دبیر در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد:در پایان بهار سال جاری هم هر منطقه به طور میانگین ۵۰ بسته سرمایه گذاری را تدوین کرده و عملا ۳۵۰ بسته سرمایه گذاری جدید به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان آماده شد.

وی خاطرنشان کرد:باتوجه به بروکراسی طولانی و پیچیده در کشورمان، برای تدوین این بسته ها فرآیندی را اعلام کردیم که قرار شد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بسته های سرمایه گذاری حمایت مالی را آماده کرده و فرصت بررسی آنرا برای سرمایه گذاران در نظر بگیرند؛ همچنین زمین و زیرساخت را تامین کرده و مجوز بی نام صادر کنند تا فقط درج نام سرمایه گذار در برگه و مجوز و تایید اهلیت سرمایه گذار باقی بماند؛ عملا این کار باعث کوتاه شدن فرآیندها شد.

حسین پور گفت:درحال حاضر ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آماده است؛ بر همین اساس تعدادی نمایشگاه داخلی و خارجی از ابتدا تا انتهای سال جاری برای برگزاری برنامه ریزی شده است.

وی افزود:در نمایشگاه دوم رونمایی از بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار است از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شود که از همه سرمایه گذاران خارجی و فعالان حوزه صادرات و اعضای شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که ۱۴ دولتمرد هستند دعوت می کنم در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

مشاور و قائم مقام دبیر در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت:از همه سرمایه گذاران و بازرگانان دعوت کردیم تا با تولیدکنندگان ایرانی در این نمایشگاه دیدار و گفت وگو کرده و وارد مذاکره شوند.

وی افزود:برای تحقق هدف گذاری سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ستادی در دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای حمایت از سرمایه گذاری ها و صادرات راه اندازی شده تا تمامی فرآیندهای تولید و اشتغال و جذب سرمایه گذار و بسته های سرمایه گذاری و برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی در دستور کار قرارگرفته است.

حسین پور گفت:باید تا پایان سال جاری تلاش کنیم تا زمینه تحقق سقف ۲۰ میلیارد یورو سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس بسته های متعددی که معرفی شده محقق شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میزنیوزبه نقل از برنا، دومین نمایشگاه رونمایی از بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در نمایشگاه بین المللی مشهد میزبان علاقمندان از ساعت ۱۵ تا ۲۰ است.

۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 44984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha