سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت ۲ برابر شد

آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در پنج ماهه نخست امسال حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت ۹۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،به نقل از وزارت صمت تا پایان مرداد ماه امسال ۴۹ طرح صنعتی، معدنی و تجاری به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده که به لحاظ تعداد و حجم به ترتیب ۳۲ و ۹۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است؛ به‌طورری‌که در پنج ماهه اول سال گذشته سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت شامل ۳۷ طرح به ارزش ۴۳۱ میلیون دلار بوده است.

در این میان آمارها نشان می‌دهد که در این مدت ۶۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۲۴۰۰ میلیون دلار در کل بخش‌های اقتصادی کشور تصویب شده و بخش صنعت، معدن و تجارت ۲۶ درصد از سرمایه‌گذاری خارجی مصوب را در پنج ماهه اول امسال به خود اختصاص داده است.

همچنین در این مدت بخش صنعت با ۴۱ طرح ۸۳.۶ درصد از سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است. در بخش معدن و تجارت نیز به ترتیب پنج و سه طرح تصویب شده که یعنی با ۱۰.۲ و ۶.۲ درصد از کل سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص دادند.

بر اساس این آمار از بین ۴۹ طرح یاد شده ۲۶ طرح به ارزش ۷۲۸ میلیون دلار در حال طی مراحل اجرایی و ۲۳ طرح به ارزش ۱۲۲ میلیون دلار در حال بهره‌برداری است.

چهار گروه نخست سرمایه‌پذیر نیز شامل ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ساخت فلزات اساسی، ساخت محصولات غذایی و انواع آشامیدنی‌ها و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر است که به ترتیب ۴۰۵ ، ۴۵، ۳۲ و ۲۶ میلیون دلار از سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص دادند.

آلمان، امارات متحده عربی، چین و ترکیه نیز چهار کشور نخست سرمایه‌گذار هستند که به ترتیب ۳۴۱، ۵۴، ۳۲ و ۳۰ میلیون دلار از حجم سرمایه‌گذاری خارجی مربوط به آن‌ها بوده است.

همچنین در بین استان‌ها، سیستان و بلوچستان، خوزستان، تهران، آذربایجان شرقی و البرز و به ترتیب ۴۲، ۳۸، هشت، هشت و چهار درصد از این سرمایه‌گذاری را جذب کرده‌اند.

انتهای پیام/

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
کد خبر: 843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha