افزایش گرما و مصرف برق/ احتمال تعطیلی ادارات قوت گرفت

سخنگوی صنعت برق گفت: ممکن است بر اساس پیش بینی هواشناسی و تداوم جریان گرما در کشور و افزایش مصرف برق در هفته‌های آتی درخواست تعطیلی ادارات داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: دمای هوای تهران در روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه از ۴۰ درجه عبور کرد و میزان دمای هوا در برخی نقاط این منطقه به ۴۳ درجه نیز رسید.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه گرمترین هفته امسال را که در یازده سال اخیر بی سابقه بوده پشت سرگذاشتیم گفت: افزایش دمای بی سابقه هوای کشور در هفته جاری علاوه بر شکستن رکورد تاریخی مصرف برق کشور، رکورد مصرف برق تهران را هم جابجا کرد و نصاب ۱۲۷۰۰ مگاوات را ثبت نمود که حدود ۵۰۰ مگاوات از سال گذشته بیشتر است.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران تصریح کرد: خوشبختانه شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در تامین برق هموطنان وجود ندارد.

او ضمن قدردانی از هموطنان گفت: از ابتدای اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق ۴۰ درصد هموطنان مشمول دریافت پاداش شدند که خوشبختانه با مشارکت بسیار خوبشان علاوه بر دریافت پاداش خوش مصرفی، صنعت برق را نیز در گرمترین هفته سال جاری برای تامین برق مطمئن و پایدار یاری کردند.

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص تعطیلی ادارات گفت: وزارت نیرو، در حال حاضر درخواستی برای تعطیلی ادارات به دلیل کمبود تولید برق ندارد. ممکن است بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی و تداوم و ماندگاری جریان گرما در کشور و افزایش مصرف برق در هفته‌های پیش رو این درخواست را داشته باشیم، اما در حال حاضر مشکلی در تامین برق هموطنان وجود ندارد ونیازی به تعطیلی ادارات نداریم.

۲۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
کد خبر: 44834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
      0 0
      چندین سال خوزستان دمای هوا بالاتر از ۵۰درجه را دارد.ولی تعطیل نمی شد حال چندشهر که احتمال درجه۴۵درجه را دارند سریع به فکر تعطیل افتادید