پپه؛ سود ۸۰۰ میلیونی از قورباغه شگفت‌انگیز!

اگر اواخر فروردین کف دستتان را بو می‌کردید و در بازار ارز دیجیتال به‌اندازه یک میلیون تومان پپه می‌خریدید، ارزش سرمایه‌تان درحال حاضر ۸۰۰ میلیون تومان بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پپه جدیدترین پدیده بازار ارز دیجیتال است. الان که به‌پول خودمان نزدیک هشت قران ارزش دارد، ارزش پپه نسبت به اولین روزهای انتشار یعنی اواخر فروردین ۸۰۰ برابر شده است. اگر آن موقع علم غیب داشتید و در بازار ارز دیجیتال به‌اندازه یک میلیون تومان پپه می‌خریدید، الان ارزش سرمایه‌تان به حدود ۸۰۰ میلیون تومان رسیده بود.

۱- ارز دیجیتال پپه از Pepe The Frog که یک شخصیت کارتونی است، الهام گرفته. به‌همین اندازه مسخره! احتمالا تا الان برای یکبار هم که شده در تلگرام و بقیه شبکه‌های اجتماعی استیکرهای Pepe The Frog را دیده باشید. شکل و شمایلی شبیه به قورباغه سبزرنگی را دارد که توسط مت فیوری نقاش آمریکایی با حالت‌های مختلفی مثل پپه عصبانی، پپه مغموم و ... طراحی شده است. خلاصه مت فیوری الان می‌تواند بابت انتشار پپه با تصویر Pepe The Frog ادعای حق کپی‌رایت داشته باشد. اگر عبارت Pepe The Frog را گوگل کنید، ردپای آن را در کارزرا انتخاباتی سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ پیدا می‌کنید.

۲- قیمت پپه درحال حاضر با احتساب نرخ تقریبا ۵۰ هزار تومانی تتر، معادل هشت قران خودمان است. چون پپه الان ۰.۰۰۰۰۰۱۷ دلار ارزش دارد و به‌خاطر همین معمولا پپه را مثل شیبا به‌شکل هزارتایی و چند هزارتایی معامله می‌کنند. نمودار پپه نشان می‌دهد روز ۱۵ اردیبهشت قیمت پپه به بالاترین سطح تاریخی خودش یعنی ۰.۰۰۰۰۰۴ دلار می‌رسد و الان نسبت به آن روز قیمت پپه ۶۴ درصد ریخته است.

۳- خرید پپه و فروش آن درحال حاضر در هفت صرافی ایرانی ارز دیجیتال امکان‌پذیر است. این صرافی‌ها بابت خریدوفروش پپه چیزی نزدیک ۱.۳ درصد کارمزد دریافت می‌کنند. اگر برفرض قصد خرید یک میلیون تومان پپه را داشته باشید که معادل ۱۲.۸ میلیون واحد از این ارز دیجیتال است، صرافی‌های ایرانی حدود ۱۳ هزار تومان کارمزد از شما می‌گیرند.

۴- پپه مثل همه میم‌کوین‌ها برای شوخی و سرگرمی درست شده و اصلا قابل اعتماد نیست. مثلا با توییت ایلان ماسک و اشاره به Pepe The Frog خیلی‌ها سراغ خرید پپه رفتند. ظرف چند ساعت قیمت پپه ۵۵ درصد افزایش پیدا کرد. دو روز بعد که فقط شایعه حذف توییت ایلان ماسک منتشر شد، قیمت پپه در چند دقیقه حدود ۴۰ درصد ریخت.

۵- پپه درحال حاضر از نظر تسلط به بازار از بین تقریبا ۱۰ هزار ارز دیجیتالی که وجود دارد، در جایگاه ۶۹ قرار گرفته است. از روز ۲۹ فروردین تا الان تریدرهای بازار ارز دیجیتال چیزی نزدیک ۶۱۳ میلیون دلار را به پپه تبدیل کردند. ارزش کل بازار ارز دیجیتال حول‌وحوش ۱.۲ تریلیون دلار است و حجم ۶۱۳ میلیاردی پپه، به‌معنی سهم ۰.۰۵ درصدی آن از کل بازار است. در ۲۴ ساعت قبلی حجم معاملات پپه به حدود ۷۴ میلیون دلار رسید. اواسط اردیبهشت یا به‌طور دقیق‌تر روز ۱۳ اردیبهشت که پپه بهترین دوران خودش را می‌گذارند، حجم معاملات روزانه آن از دوج‌کوین جلو زده بود.

۶- پپه جدیدترین میم‌کوین بازار ارز دیجیتال است تاریخچه این مدل از ارزهای دیجیتال به ۱۰ سال قبل برمی‌گردد. یعنی زمانی که دوج‌کوین با نماد DOGE و الهام از کلمه DOG یا همان سگ منتشر شد. از آن موقع تا الان پای دست‌کم ۲۰۰ میم‌کوین دیگر به بازار ارز دیجیتال باز شده که شیبااینو را می‌توانیم معروف‌ترین آن‌ها بدانیم. دوج‌کوین الان با سهم هشت‌دهم درصدی از بازار ارز دیجیتال هشتمین ارز دیجیتال مهم دنیاست و شیبااینو از این جهت جایگاه ۲۱ را دراختیار دارد.

۷- پپه احتمالا شانس دوباره‌ای برای جهش‌های عجیب و غریب ندارد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد با پیوستن پپه به جمع ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار و اضافه شدن آن به صرافی‌های جدید، دیگر از نوسان‌های چند هزار درصدی آن خبری نباشد. خلاصه برای من و شمایی که بعد N بار ثبت‌نام، تجربه برنده شدن در قرعه‌کشی ایرانخودرو را نداشتیم و تا الان با شنیدن اسم پپه یاد همبازی مهدی طارمی در پورتو می‌افتادیم، سود دو هزار و ۴۰۰ درصدی و سرمایه ۸۰۰ میلیاردی شبیه شوخی است.

۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 44778
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha