بهترین ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳؛ سبقت سولانا و آوالانچ از بیت‌کوین

بازدهی ۱۵۵ درصدی بیت‌کوین با این حال حداقل در پنج سال اخیر بهترین عملکرد آن نیست و هولدرهای بیت‌کوین یکبار در ۲۰۲۰ به بازدهی بیشترین رسیدند و حدود ۳۰۷ درصد سود به جیب زدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بیت کوین سال ۲۰۲۳ را با ثبت بازدهی ۱۵۵ درصدی پشت‌سر گذاشت. بعد از ۲۰۲۰ این بهترین عملکرد سالانه بیت‌کوین در پنج سال گذشته است و حالا رهبر بازار ارز دیجیتال به‌جای محدوده ۱۶ هزار دلار در دی‌ماه پارسال، کمی بیش از ۴۲ هزار دلار معامله می‌شود. باوجود جهش خیره‌کننده بیت‌کوین، سولانا به‌خاطر بازدهی تقریبا هزار درصدی بین انواع رمزارزهای سرشناس برنده سال ۲۰۲۳ لقب می‌گیرد و در این مدت امثال آوالانچ و چین‌لینک هم نسبت به خود بیت کوین اوضاع بهتری داشتند.

بازدهی بیت‌کوین در ۲۰۲۳؛ ۱۵۵ درصد

بیت‌کوین در سال گذشته میلادی حرکتش را از محدوده ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار آغاز کرد و نهایتا روز ۳۱ دسامبر یعنی ۱۰ دی کارش را در کانال ۴۲ هزار دلار به‌پایان رساند.

قیمت بیت کوین به‌این ترتیب در گذشته میلادی حدود بیش از ۲۵ هزار دلار ارتقا پیدا کرد که معادل بازدهی ۱۵۵ درصدی است. روند صعودی بیت‌کوین در ۲۰۲۳ به‌شکلی بوده که کمترین قیمت سالانه آن، همان رقم ابتدایی ۱۶ هزار و ۷۰۰ دلار به ثبت رسیده و اوج قیمت بیت‌کوین را باید محدوده ۴۴ هزار و ۶۰۰ دلار بدانیم.

بازدهی ۱۵۵ درصدی بیت‌کوین با این حال حداقل در پنج سال اخیر بهترین عملکرد آن نیست و هولدرهای بیت‌کوین یکبار در ۲۰۲۰ به بازدهی بیشترین رسیدند و حدود ۳۰۷ درصد سود به جیب زدند.

بیت‌کوین یک سال قبل یعنی در سال ۲۰۱۹ رشد قیمت ۹۱ درصدی داشته است. بعد از ۲۰۲۰ و جهش قیمت ۳۰۷ درصدی، روند صعودی خودش را در سال ۲۰۲۱ با رشد ۵۴ درصدی پشت‌سر گذاشته. سال ۲۰۲۲ با عقب‌نشینی بیت‌کوین و ثبت بازدهی سالانه منفی ۶۲ درصد به‌پایان رسید و نهایتا در سال ۲۰۲۳ این عدد به مثبت ۱۵۵ درصد تبدیل شد.

بازدهی اتریوم در ۲۰۲۳؛ ۹۱ درصد

نمودار اتریوم بازدهی سالانه مثبت ۹۱ درصد را نشان می‌دهد. قیمت اتریوم درحالی در آخرین روز سال میلادی به دو هزار و ۲۸۰ دلار رسید که روز اول ژانویه پارسال یعنی ۱۱ دی ۱۴۰۱ آن را هزار و ۲۰۰ دلار خریدوفروش می‌کردند.
قیمت اتریوم با این اوصاف در یک سال حدود هزار دلار ارتقا پیدا کرده و به‌همین خاطر سرمایه‌گذاران آن به سود تقریبا ۹۰ درصدی رسیدند.

اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار در این مدت دست‌کم همان هزار و ۲۰۰ دلار ارزش داشته و بهترین روزهای آن در دهه آخر آذر و همزمان با لمس محدوده دو هزار و ۴۰۰ دلار بوده است. سهم بازار اتریوم درحال حاضر حدود ۱۶ درصد از کل ارزش بازار ارز دیجیتال تخمین زده می‌شود و از این حیث فقط بیت‌کوین را بالاتر از خودش می‌بیند.

بازدهی سالانه انواع ارز دیجیتال سرشناس

سولانا با جهش تقریبا هزار درصدی برنده بی‌چون و چرای ۲۰۲۳ لقب می‌گیرد و پشت‌سر آن باید به امثال آوالانچ و چین‌لینک اشاره کنیم.

قیمت سولانا که سال گذشته در همچین روزی حدود ۱۰ دلار بود، حالا به مرز ۱۰۰ دلار رسیده و ارزش سرمایه آن‌هایی که در این مدت سولانا در کیف پولشان داشتند، تقریبا ۱۰ برابر شده است.

آوالانچ که حالا یکی از ۱۰ رمزارز برتر دنیا از حیث تسلط به بازار است، بازدهی ۲۶۰ درصدی داشته و میزان رشد قیمت

چین‌لینک به‌عنوان چهاردهمین رمزارز برتر دنیا قریب ۱۷۷ درصد تخمین زده می‌شود. کاردانو یا همان ADA با رشد قیمت ۱۴۵ درصدی، روندی شبیه بیت‌کوین داشته و ارزش سرمایه هولدرهای ریپل، پولکادات و ترون بین ۸۲ تا ۹۳ درصد ارتقا پیدا کرده است.

تون‌کوین که به ارز دیجیتال تلگرام مشهور است، با ثبت بازدهی ۱۱ درصدی از این حیث نسبت به اغلب رمزارزهای سرشناس عقب افتاد. ارزش لایت‌کوین فقط هفت درصد ارتقا پیدا کرد و دوج‌کوین و شیبااینو که جزو رمزارزهای محبوب ایرانی‌ها هستند، رشد قیمت تقریبا ۳۰ درصدی داشتند.

بازدهی سالانه انواع ارز دیجیتال سرشناس

انواع ارز دیجیتال

قیمت

بازدهی سالانه

بیت‌کوین

۴۲ هزار و ۲۰۰ دلار

۱۵۵ درصد

اتریوم

دو هزار و ۲۸۰ دلار

۹۱ درصد

بایننس‌کوین

۳۲۴.۱۵ دلار

۳۱ درصد

سولانا

۱۰۲.۳۵ دلار

۹۵۰ درصد

ریپل

۰.۶۲ دلار

۸۲ درصد

کاردانو

۰.۶۰ دلار

۱۴۵ درصد

آوالانچ

۳۹.۷۵ دلار

۲۶۰ درصد

دوج‌کوین

۰.۰۹ دلار

۳۱ درصد

پولکادات

۸.۳۱ دلار

۹۱ درصد

ترون

۰.۱۰ دلار

۹۳ درصد

چین‌لینک

۱۵.۰۶ دلار

۱۷۷ درصد

تون‌کوین

۲.۳۲ دلار

۱۱ درصد

شیبااینو

۰.۰۰۰۰۱ دلار

۳۰ درصد

لایت‌کوین

۷۲.۹۸ دلار

هفت درصد

۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 50707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha