تیم ملی والیبال ایران مغلوب آرژانتین شد / از مصدومیت علی حاجی پور تا رتبه سیزدهم ایران  + فیلم

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود از هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ مقابل آرژانتین شکست خورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی والیبال ایران در ادامه رقابت‌های هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ از ساعت ۳:۳۰ بامداد یکشبنه، ۱۸ آذر به مصاف آرژانتین رفت و سه بر دو (۲۵ بر ۱۹، ۲۸ بر ۳۰، ۲۷ بر ۲۹، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۱) شکست خورد.

فیلم خلاصه بازی ایران و آرژانتین

این نهمین شکست تیم ملی در این دوره از مسابقات است. ملی‌پوشان کشورمان تنها در دو مسابقه از مجموع ۱۱ مسابقه خود پیروز شده‌اند.

ترکیب تیم ملی ایران: مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، جواد کریمی، علی حاجی‌پور و محمدرضا حضرت‌پور.

سرمربی: بهروز عطایی (به دلیل عدم صدور ویزای آمریکا برای بهروز عطایی، هدایت تیم ملی در هفته سوم به عهده علیرضا طلوع‌کیان قرار گرفته است.)

ترکیب تیم ملی آرژانتین: لوسیانو دچکو، برونو لیما، لوسیانو پالونسکی، لوسیانو ویسنتین، آگوستین لوزر، نیکولاس زربا و سانیاگو دانانی.

سرمربی: مارسلو رودولفو مندز.

ست اول: ۲۵ بر ۱۹ آرژانتین

آرژانتین از ابتدای این ست تیم برتر بود و ۱۱ بر ۷ جلو افتاد. ایران در سرویس دقت لازم را نداشت و چند بار امتیاز سرویس از دست داد. در حالی که حریف ۱۷ بر ۱۱ جلو بود طلوع‌کیان دومین وقت استراحت خود را هم گرفت. آرژانتین در نهایت این ست را ۲۵ بر ۱۹ برنده شد.

ست دوم: ۳۰ بر ۲۸ ایران

تیم‌ها در شروع این ست پایاپای پیش رفتند. در حالی که بازی در امتیاز ۱۲ برابر بود، رالی زیبایی بین دو تیم شکل گرفت که در نهایت علی حاجی‌پور توپ را به دست دفاع حریف زد و با خروج توپ از زمین امتیاز برای ایران به دست آمد. در ادامه هم ایران یک امتیاز دیگر به دست آورد و ۱۴ بر ۱۲ پیش افتاد. در حالی که ایران ۱۷ بر ۱۴ جلو بود آرژانتین درخواست وقت استراحت داد. ایران نتوانست اختلاف امتیاز خود را حفظ کند و حریف بازی را در امتیاز ۲۲ به تساوی کشاند. رقابت پایاپای دو تیم در امتیازات پایانی این ست ادامه داشت تا اینکه مرتضی شریفی امتیاز ۳۰ را برای ایران به دست آورد تا ملی‌پوشان کشورمان ۳۰ بر ۲۸ برنده این ست باشند.

ست سوم: ۲۹ بر ۲۷ ایران

بازیکنان ایران که از پیروزی در ست قبل انگیزه گرفته بودند، این ست را هم خوب شروع کردند و ۷ بر ۳ جلو افتادند. ایران چند بار با تک دفاع از حریف امتیاز گرفت. محمد ولی زاده با دفاع پالونسکی و شریفی با امتیاز مستقیم سرویس دو امتیاز پیاپی به دست آوردند و ایران ۱۰ بر ۵ پیش افتاد تا مندز درخواست وقت استراحت کند. با ورود تیم‌ها به زمین آرژانتین اختلاف امتیاز را کمتر کرد و در حالی که بازی ۱۱ بر ۹ به سود ایران بود طلوع‌کیان درخواست وقت استراحت داد. در حالی که ایران ۱۳ بر ۱۰ جلو بود، علی حاجی‌پور ستاره ایران در این دیدار مصدوم و پس از توقف چند دقیقه‌ای مسابقه با برانکارد از زمین خارج شد. طلوع‌کیان بردیا سعادت را به جای او به زمین فرستاد. در ادامه بازی در امتیاز ۱۵ برابر شد. رقابت نزدیک تیم‌ها در این ست در نهایت با پیروزی ۲۹ بر ۲۷ ایران به پایان رسید.

ست چهارم: ۲۵ بر ۲۰ آرژانتین

تیم‌ها امتیاز به امتیاز پیش رفتند تا اینکه ایران ۱۱ بر ۸ جلو افتاد اما حریف با جبران اختلاف امتیاز ۱۶ بر ۱۳ بازی را به سود خود تغییر داد. هرچند در ادامه این ست تیم‌ها رقابت نزدیکی داشتند اما آرژانتین در امتیازات پایانی پیش افتاد و ست را ۲۵ بر ۲۰ پیروز شد.

ست پنجم: ۱۵ بر ۱۱ آرژانتین

در شروع ست آرژانتین دو امتیاز گرفت. مارتینز سرویس خود را به بیرون زد و اولین امتیاز برای تیم ایران به دست آمد. آرژانتین سرویس دیگری را از دست داد تا دومین امتیاز ایران هم به دست بیاید و بازی ۶ بر ۲ دنبال شود. پس از آنکه داور امتیاز دهم را به حریف داد بازیکنان ایران همگی به سمت داور رفتند و اعتراض کردند که با پا مانع برخورد توپ به زمین شده‌اند اما پس از بررسی فیلم مسابقه نتیجه تغییری نکرد. در نهایت آرژانتین ۱۵ بر ۱۱ به پیروزی رسید.

والیبال ایران فقط همین صحنه تلخ را کم داشت!

والیبال ایران سخت‌ترین روزهای خود را طی سالیان اخیر تجربه می‌کند. شاگردان بهروز عطایی تقریبا بعد از پایان هفته دوم از صعود ناامید شده بودند و شکست مقابل فرانسه در آمریکا مهر تاییدی بر ناکامی والیبال ایران در راه صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها ٢٠٢٣ بود.

شرایط برای ایران تا پایان هفته دوم به اندازه‌ای سخت و کابوس‌وار بود که مشکلات مربوط به ویزای آمریکا شرایط را عجیب‌تر هم کرد. غیبت بازیکنانی مثل امین اسماعیل‌نژاد، محمدطاهر وادی و آرمان صالحی باعث شد که تیم ملی تقریبا با ترکیبی دگرگون شده راهی هفته سوم مسابقات شود.

با غیبت اسماعیل‌نژاد قابل پیش بینی بود که با وجود اضافه شدن بردیا سعادت، علی حاجی‌پور گزینه اول کادر فنی در هفته سوم برای پست پشت خط زن باشد و در دو بازی اول نیز این موضوع را مشاهده کردیم.

در مسابقه بامداد امروز مقابل آرژانتین نیز مطابق انتظار علی حاجی‌پور از ابتدا در زمین قرار گرفت و اتفاقا تا زمانی که در میدان حاضر بود عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشت و یکی از بهترین‌های ایران بود تا اینکه یک بدشانسی بزرگ و تلخ به سراغ او آمد.

در ست سوم بازی جواد کریمی پاس را به مورد اعتمادترین بازیکن خود در این مسابقه یعنی علی حاجی‌پور ارسال کرد و او هم قصد داشت با پرشی بلند ایران را صاحب امتیاز کند. با این حال جوان دهه هشتادی والیبال ایران هنگام فرود به زمین با یک مصدومیت شدید که به نظر می‌رسید از ناحیه زانو بود، مواجه شد.

حاجی‌پور بعد از این آسیب دیدگی به شدت احساس درد می‌کرد و نتوانست به بازی ادامه دهد. او چند دقیقه‌ای روی زمین بود و پزشک تیم هم مشغول مداوایش شد و در ادامه نیز به شکل تلخی با برانکارد از زمین خارج شد و بردیا سعادت جای او را گرفت.

بعد از بیرون آمدن از زمین علی حاجی‌پور روی یک ویلچر نشست تا پزشک تیم به درمان او ادامه دهد و اشک‌های ستاره جوان تیم ملی در این وضعیت صحنه تلخ و ناراحت کننده‌ای را رقم زد. تلخ‌ترین اتفاق لیگ ملت‌های ٢٠٢٣ تا اینجا...

سقوط آزاد ادامه دارد: ایران در جایگاه سیزده VNL!

در چارچوب بازی های لیگ ملتهای والیبال تیم چین در بازی آخر خود برابر کانادا با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا این تیم در آستانه سقوط و حضور در چلنجر کاپ قرار بگیرد.

چین در این مسابقه بازی را بهتر آغاز کرد و گیم اول را از آن خود کرد ولی این کانادا بود که از گیم دو تا چهارم اقتدار خود را نشان داد تا علاوه بر پیروزی و فرار از قعر نشینی و حضور در چلنجر کاپ، ایران را در جدول رده‌بندی جا بگذارد و تیم ملی ایران را به رتبه سیزدهم فرستاد.

1895918

حالا چین برای اینکه از قعر نشینی و سقوط فرار کند نیاز مبرمی به برد سه بر صفر بامداد فردای ایران برابر کوبا دارد، در صورتی که کوبا یک ست برابر ایران بدست آورد، این چین خواهد بود که چلنجر کاپ خواهد رفت، جایی که تیم های خوبی همچون ترکیه و اوکراین حضور دارند.

۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 44651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha