ببینید: جمعی از مردم در اعتراض به آتش زدن قرآن، مقابل سفارت سوئد تجمع اعتراضی برگزار کردند

تجمع اعتراضی در محکومیت هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم در سوئد در مقابل سفارت این کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، این تجمع بعد از ظهر امروز و پس از برگزاری نماز جمعه در تهران برگزار شد. این تجمع در محکومیت اهانت به مقدسات دینی و قرآن کریم برگزار شده است.

در این تجمع که با حضور نیروی انتظامی برگزار شده، شرکت‌کنندگان پلاکاردهایی در محکومیت این اهانت در دست داشتند. برخی از شرکت‌کنندگان نیز قرآن در دست داشتند.

شعارهایی همچون مرگ بر سوئد آمریکایی، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، الله اکبر، لبیک یا حسین نیز در این تجمع از سوی حاضران، سر داده شد.

در این تجمع یکی از دانشجویان در سخنانی با محکومیت اهانت به قرآن، گفت: ما از وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم اهانت صورت گرفته را به صورت جدی‌تری دنبال کنند و از نظر ما احضار کاردار سوئد به وزارت امور خارجه برای محکومیت این اتفاق کافی نیست.

وی همچنین با بیان این که کشور سوئد به مأمن گاه منافقان تبدیل شده است، در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در این ارتباط گفت: باید آقای حمید نوری آزاد شود و مقامات کشور تلاش‌های جدی‌تری برای آزادی هر چه زودتر وی انجام دهند.

این دانشجو همچنین با اشاره به اعتراضات صورت گرفته از سوی ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و عربی به این اهانت گفت: ما از تجمع و اقدام روز گذشته مردم عراق در محکومیت این اهانت حمایت می‌کنیم.

روز گذشته در اعتراض و محکومیت این موضوع، کاردار سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این تجمع پس از پخش آیاتی از قرآن کریم، جمعیت شعار حیدر حیدر سر دادند.

در بخش دیگری از این مراسم، توسط یکی از دانشجویان، بیانیه این تجمع قرائت شد که با شعار «الله اکبر»، « مرگ بر آمریکا»، «سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن»، «دانشجوی مسلمان حامی دین و قرآن »، «هیهات من الذله »، «سفارت اهانت، تعطیل باید گردد» تجمع‌کنندگان همراه شد.

در این مراسم از سوی تعدادی از حاضران، به سمت ساختمان سفارت سوئد در تهران تخم‌مرغ پرتاب شد.

در پایان نیز، پرچم سوئد آتش زده شد.

۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 44309
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha