واکنش ایران به فایل لو رفته از رابرت مالی و رفع تحریم‌ها

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ما به آمریکا اعتماد نداریم، گفت: برجام محصول اعتماد به آمریکا نبود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، ناصر کنعانی در نشست خبری امروزش در پاسخ به سوالی در مورد فایل صوتی منتشر شده منتسب به رابرت مالی و این که در این فایل گفته شده هدف از مذاکرات با ایران و توافق برجام، افزایش فشار به ایران است، گفت: اینکه چه گفته شده است، مسئولیت آن با آمریکا است و آنها باید در این زمینه روشنگری کنند.

وی ادامه داد: ایران مذاکرات برجام و رفع تحریم‌ها را مبتنی بر مصالح ملی و منافع ملت به منظور احقاق حقوق ملت ایران دنبال می‌کند.

کنعانی تاکید کرد: ادامه مذاکرات برای احیای برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه و بازگشت مسئولانه طرفین به تعهدات‌شان مبتنی بر اعتماد دولت و ملت ایران به رژیم آمریکا نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی تاکید کرد: ما هر اقدامی در راستای شناسایی رژیم صهیونیستی و برقراری روابط با این رژیم را نه به نفع آرمان فلسطین و نه صلح در منطقه می‌دانیم.

وی با بیان این که عادی‌سازی روابط با رژیم متجاوز صهیونیستی صرفاً به باز شدن دست این رژیم در افزایش جنایت علیه ملت فلسطین منجر می‌شود، گفت: رژیم صهیونسیتی راهبرد امنیتی خود در منطقه را مبتنی بر ایجاد ناامنی و ایجاد بی‌ثباتی تعریف کرده است.

۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 45496
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha