مستاجر کمیاب شد/ این مالکان بیشتر انتظار می‌کشند

اکوایران: به گفته یک کارشناس امور ملکی، اجاره دادن یک واحد ۷۰ متری در محله گاندی که جزو پرتقاضاترین خانه‌های این محله است از دو الی سه روز انتظار، به حدود ۴۰ روز رسیده و هم‌اکنون اجاره دادن خانه‌ به کندی صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد بررسی‌های اکوایران از آگهی‌های رهن و اجاره در خیابان گاندی و در محدوده منطقه ۳ و ۶ نشان می‌دهد، برای رهن کامل یک واحد در این محله، دست کم باید یک میلیارد تومان نقدینگی داشت.

یک کارشناس امور ملکی می‌گوید: در سال‌های اخیر اکثر موجران به نظرات کارشناسی شده مشاوران ملکی اعتنایی ندارند و بر اساس بازدید شخصی و رصد پلتفرم‌های مربوط به رهن و اجاره مسکن و نیاز مالی خود، نرخ اجاره را تعیین می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: متقاضی رهن و اجاره نسبت به سال گذشته بسیار کم شده است؛ مستاجران ترجیح می‌دهند که تمدید کنند و یا موقعیت منطقه ملک خود را تعویض کنند؛ در سال‌های گذشته امکان نداشت اجاره دادن که یک واحد ۷۰ متری در این محله، یک ماه الی ۴۰ روز طول بکشد و در عرض دو روز به اجاره می‌رفت اما الان اجاره دادن این خانه‌ها که پرتقاضا بودند به کندی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، رهن کامل یک واحد ۱۲۰متری در سال گذشته و در این محله حدود ۸۰۰ میلیون تومان بوده اما هم‌اکنون با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

در محله گاندی، رهن واحدی با ۲۶۰ مترمربع، یک میلیارد تومان و اجاره آن ۳۰ میلیون تومان است؛ رهن آپارتمانی دیگر با ۶۱ مترمربع و سن ساختی قبل از ۱۳۷۰، ۲۰۰ میلیون تومان و برای اجاره ماهانه آن ۱۸ میلیون تومان تعیین شده است.

رهن واحدی دیگر با ۹۰ مترمربع و ۳۱ سال ساخت، ۲۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهانه آن ۲۰ میلیون تومان است.

گاندی

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 44197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha