تداوم روند کاهشی قیمت مسکن / بهانه‌جویی مالکین برای تخلیه مستأجران

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این روزها قیمت مسکن متغیر است و این باعث شده تا نمایندگان طرح شکایت مستأجر از مالک را تصویب کنند حال باید دید آیا مالکان زیر بار این طرح می‌روند یا خیر.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد بررسی‌ها نشان می‌دهد که این روزها قیمت مسکن متغیر است و این باعث شده تا نمایندگان طرح شکایت مستأجر از مالک را تصویب کنند حال باید دید آیا مالکان زیر بار این طرح می‌روند یا خیر.

دوشنبه ۲۲ خرداد ماه نمایندگان مجلس قانون شکایت مستأجر از مالک بابت افزایش غیر قانونی مسکن را تصویب کردند. این قانون راهی برای بازگشت ثبات به بازار مسکن است.

بر اساس ماده ۸ این طرح، شورای عالی مسکن مکلف است هر ساله نسبت به تعیین سقف یا میزان افزایش اجاره بها و قرض موضوع شرط آن اقدام کند. شورای مذکور مکلف است تعیین سقف و میزان افزایش یاد شده این ماده را تا قبل از پایان اردیبهشت هر سال اعلام کند.

پس از انتشار این خبر کاربران فضای مجازی واکنش‌هایی نسبت به این موضوع داشتند و اعلام کردند: گاهی زین بر پشت و گاهی پشت برزین، این طرح برای مستأجران خوب است و صاحبخانه ها از این قانون ترسیده‌اند و خانه‌های خود را اگر خراب کنند کمتر ضرر خواهند کرد.

یکی دیگر از کاربران نوشته است که دولت به جای اینکه به دنبال شکایت مستأجران از صاحبخانه ها باشد سقف اجاره بها را تعیین کند و صاحبخانه را موظف کند تا قیمت دولت را برای اجاره بها بپذیرد.

۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
کد خبر: 43998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha