چلنجرکاپ آسیا؛ استراتژی رشیدی جواب داد/ صعود قطعی ایران به هشت تیم برتر با شکست هنگ‌کنگ

تیم ملی والیبال زنان ایران مسابقات چلنجر کاپ آسیا را با پیروزی آغاز کرد و مقابل هنگ‌کنگ به برتری رسید تا صعودش به هشت تیم برتر قطعی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تیم ملی والیبال زنان ایران امروز (دوشنبه ۲۹ خرداد) در نخستین بازی خود در رقابت‌های چلنجرکاپ آسیا به مصاف هنگ‌کنگ رفت و سه بر دو به پیروزی رسید.

مهسا کدخدا (کاپیتان)، مونا آشفته، سودابه باقرپور، مونا دریس محمودی، نگین شیرتری، فاطمه امینی و نگار هاشمی در ترکیب ابتدایی تیم ایران در این مسابقه حضور داشتند. نکته قابل توجه در ترکیب ایران به کارگیری مونا آشفته در پست قطر پاسور بود. پست تخصصی این بازیکن دریافت کننده قدرتی است اما با نظر کادر فنی در این دیدار در پست قطر پاسور بازی کرد تا این استراتژی فاطمه رشیدی در نهایت منجر به پیروزی تیم ایران شود.

دو تیم در ست اول این دیدار رقابت نزدیکی با هم داشتند و دقایقی از بازی امتیاز به امتیاز پیش رفتند اما در امتیازات حساس مسابقه هنگ‌کنگ پیش افتاد و در نهایت موفق شد این ست را ۲۵ بر ۲۲ برنده شود.

ست دوم با برتری ملی‌پوشان کشورمان آغاز شد و ۷ بر ۴ از حریف خود پیش افتادند. بازی خوب ایران در این ست باعث شد تا اختلاف امتیاز با حریف بیشتر شود و ۱۱ بر ۷ تیم برتر میدان باشند. در حالی که ایران به امتیازات پایانی ست رسیده بود، حریف عملکرد بهتری داشت و چند امتیاز پیاپی گرفت. فاطمه رشیدی سرمربی تیم ملی برای توقف روند امتیازگیری هنگ‌کنگ وقت استراحت گرفت. در ادامه هم اسما سعیدی را به جای فاطمه امینی به زمین آورد. ملی‌پوشان کشورمان در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۰ از آن خود کردند.

تیم ملی زنان ایران که انگیزه زیادی از برد ست قبل کسب کرده بود، در ست سوم هم عملکرد درخشانی داشت و ۹ بر ۱ از حریف پیش افتاد. در ادامه هنگ‌کنگ چند امتیاز کسب کرد که باعث شد رشیدی درخواست وقت استراحت کند اما برتری ایران در ادامه این ست هم حفظ شد و ۲۵ بر ۱۷ به برتری رسید.‌

هر چند ایران دو امتیاز اول ست چهارم را به خود اختصاص داد اما در ادامه هنگ‌کنگ از ایران پیش افتاد و در حالی که بازی ۹ بر ۶ به نفع حریف بود، رشیدی درخواست وقت استراحت کرد. با ورود تیم‌ها به زمین ملی‌پوشان کشورمان بازی را در امتیاز ۹ به تساوی کشاندند. در ادامه این ست هنگ‌کنگ پیش افتاد اما ایران با بازی بهتر موفق به جبران امتیازات شد تا امتیازات ۱۷ بر ۱۷ دنبال شود. دریافت ضعیف، بار دیگر حریف را ۱۹ بر ۱۷ پیش انداخت تا رشیدی وقت استراحت درخواست کند.‌ برتری ۲۱ بر ۱۷ هنگ‌کنگ باعث شد تا با نظر کادر فنی آیتک سلامت و درسا فلاح به جای مونا آشفته و نگین شیرتری به زمین وارد شوند. در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۱۹ به نفع هنگ‌کنگ به پایان رسید تا کار به ست پنجم کشیده شود.

دقایق ابتدایی ست پنجم مسابقه پایاپای پیش رفت اما ملی‌پوشان ایران موفق شدند ۸ بر ۵ جلو بیافتند. اشتباهات فردی بازیکنان ایران اختلاف امتیاز را کم کرد اما در ادامه زنان ملی‌پوش با حفظ برتری خود این ست را ۱۵ بر 8 به نفع خود به پایان رساندند.

تیم ملی والیبال زنان ایران با کسب این پیروزی موفق به صعود به جمع هشت تیم برتر مسابقات شد و فردا (سه‌شنبه ۳۰ خرداد) در دومین دیدار، ملی‌پوشان کشورمان برای صدرنشینی به مصاف چین‌تایپه می‌روند.

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 43911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha