سماجت بیگی نماینده تبریز جواب داد؛ ماجرای شاسی بلندها به کجا می‌رسد؟ + فیلم

جالب است بدانید او از نیروهای اولیه کمیته انقلاب اسلامی و به تعبیر روشن‌تر کمیته‌ای بوده و بعد در نیروهای انتظامی فعالیت داشته تا در دولت احمدی‌نژاد استاندار و پس از آن نماینده مجلس شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از عصر ایران اصرار و سماجت احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در پی‌گیری ماجرای واگذاری اتومبیل‌های شاسی‌بلند حتی بعد از ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و بستن میکروفون او متوقف نشده و حالا اوست که می‌پرسد: باید به صورت شفاف به این موضوع رسیدگی شود که چرا هیات رییسه بر اساس یک نامه فاقد وجاهت قانونی به مدت ۴۰ روز مانع انجام وظایف من شدند؟

علیرضابیگی نه تنها ادعای خود را پس نگرفته بلکه از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان که مدتی او را ممنوع‌النطق کرده بود خواسته توضیح دهد چرا به موضوع دریافت خودرو از طرف برخی نمایندگان ورود نکرد و به عنوان سوء استفاده از اختیارات و جایگاه نمایندگی ندانست؟

اهمیت فاش‌گویی‌های نماینده تبریز هنگامی بیشتر آشکار می‌شود که بدانیم مجلس فعلی چگونه در فضای غیر رقابتی و با مشارکت حداقلی شکل گرفته و فاقد فراکسیون‌بندی‌های متعارف و تقریبا کاملا یک‌دست است و غالبا صدای خاصی از آن شنیده نمی‌شود مگر آنچه‌ آقای رییس بخواهد.

این یادداشت بر آن نیست داستان ادعای واگذاری خودرو به نمایندگان به قصد تاثیرگذاری بر رای آنان در استیضاح وزیر سابق صمت (فاطمی امین) را تکرار و یادآوری کند. خود نماینده معترض هم البته از واژه «رشوه» استفاده نکرده بود تا امکان شکایت وجود داشته باشد بلکه پرسیده بود این ماجرا واقعیت دارد یا نه منتها از او خواسته بودند ثابت کند راشی و مرتشی و رشوه در کار است حال آن که چه بسا با توصیه‌ای ولو با پرداخت وجه منتها به قیمت دولتی به نام یکی از بستگان یا دوستان و الزما نه خود شخص ذی‌نفع شده باشد.

بلکه در این یادداشت به قصد ذکر دو نکته دیگر است:

اول این که مواضع احمد علیرضا بیگی و معدود نمایندگانی چون دیگر نماینده تبریز (‌مسعود پزشکیان) و این دومی البته با لحنی حساب شده‌تر و سیاسی‌تر نشان داد که اتفاقا یک دست صدا دارد حتی در مجلس یک دست! چون اگر صدا نداشت وزیر پیشین صمت ماندگار می‌شد و برای بستن صدای نماینده فاش‌گو اقدام نمی‌کردند.

در دوره‌های گذشته هم تک‌نماینده‌ها گاه بیش از فراکسیون ها درخشیده‌اند. مواضع علی مطهری در قبال محمود احمدی‌نژاد از این دست است. یا در مجلس تکرار نشدنی ششم نطق تاریخی محسن آرمین در ماجرای زهرا کاظمی و علیه سعید مرتضوی در اوج قدرت و ترساندن های او. کمی قبل‌تر که برویم مصدق و مدرس هم هیچ یک اکثریت نمایندگان را پشت سر نداشتند و در مقام اقلیت ایفای نقش کردند و اوج هنرنمایی اقلیت هم در ملی شدن صنعت نفت نمود یافت. پس یک دست صدا دارد حتی در مجلس یک‌دست.

علیرضابیگی نماینده تبریز در اولین نطق بعد از ماجرای خودروهای شاسی بلند گفت: چرا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در خصوص بهره‌مندی بعضی از نمایندگان از خودروهای شاسی بلند ورود نکرده است؟!

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 43882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha