ببینید | لوکس‌ترین شاسی بلند جهان در تهران!

رونمایی از لوکسترین خودرو GLS مدل ۶۰۰ در خیابان‌های تهران که چشم همه را خیره میکند، ببینید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد لوکس‌ترین محصول خودروساز آلمانی با نام مرسدس میباخ GLS مدل ۲۰۲۴ روانه بازار شده است. ظاهر خودروی جدید دستخوش تغییرات جزئی شده و علیرغم استفاده از پیشرانه به‌کاررفته در مدل قبلی، عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. این ماشین غول‌پیکر فول سایز، شتاب باورنکردنی دارد و می‌تواند با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در جاده‌ها جولان دهد. خودروی لوکس بنز با کابین مجهز و جادار خود و پشتیبانی از فناوری‌ها و سیستم‌های کمک‌راننده متعدد، آسایش سرنشینان را در طول سفرهای کوتاه و طولانی تضمین می‌کند.

مزایا و معایب

+ فضای لوکس کابین

+ سواری فوق‌العاده نرم

+ رنگ‌بندی چشم‌نواز

+ موتور قدرتمند

– قیمت بالا

مشخصات فنی

مرسدس میباخ GLS مدل ۲۰۲۴ از همان پیشرانه قبلی استفاده می‌کند، با این حال بهبودهایی در عملکرد خودرو به وجود آمده است. یک پیشرانه ۴ لیتری تویین توربو ۸ سیلندر زیر کاپوت شاسی بلند جدید قرار گرفته که می‌تواند ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. خودروی جدید از نوع AWD (تمام چرخ متحرک) است و به همین خاطر قوای محرکه از طریق گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته به هر چهار چرخ وارد می‌شود.

با وجود یکسان بودن موتور با مدل قبلی، شتاب صفر تا صد GLS ۶۰۰ حدود ۱۰ ثانیه نسبت به مدل قبلی بهبود یافته است. شاسی بلند لوکس می‌تواند در ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این مشخصه تقریبا با شتاب GLS ۵۸۰ ۴Matic که دارای وزن پایین‌تر و قدرت بیشتری است، برابری می‌کند.

مرسدس میباخ GLS ۶۰۰ حداکثر به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و قادر به یدک‌کشی باری معادل ۳۵۰۰ کیلوگرم است. سیستم هیبریدی خفیف با افزودن یک بوستر موقت و ادغام یکپارچه عملکرد استارت استاپ در ترافیک، کارایی قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرده و گشتاور موتور برقی موجب تضمین شتاب و حرکت نرم و بی‌دردسر خودرو می‌شود.

از دیگر مشخصات فنی مرسدس میباخ GLS مدل ۲۰۲۴ می‌توان به مصرف سوخت آن در مسیرهای متفاوت اشاره کرد. این خودرو در ازای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر جاده درون‌شهری، برون‌شهری و ترکیبی، به ترتیب ۱۵.۶، ۱۱.۷ و ۱۳.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو V۸ بنزینی
حجم موتور ۴ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۸ / ۳۲
تنفس موتور تویین توربو
قدرت ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۷۳۰ نیوتن.متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک دو دیفرانسیل
شتاب ۴.۸ ثانیه
سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه شاسی بلند
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت‌ها

طول ۵۲۰۴ میلی‌متر
عرض ۲۱۵۶ میلی‌متر
ارتفاع ۱۸۳۸ میلی‌متر
فاصله محورها ۳۱۳۴ میلی‌متر
وزن خالص ۲۷۶۷ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۴ نفر
ظرفیت صندوق‌عقب ۵۳۸ لیتر
حجم مخزن سوخت ۹۰ لیتر
قطر رینگ ۲۳-۲۲ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل دارد
کروز کنترل انطباقی دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک دارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری خودکار دارد
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ دارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرم‌کن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو دارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد

طراحی ظاهری

مدل ۲۰۲۴ مرسدس میباخ GLS با اندکی به‌روزرسانی در ظاهر روانه بازار شده است. جلوپنجره بزرگ همچنان حالت آبشاری داشته و شامل نوارهای کرومی عمودی و حاشیه کرومی می‌شود. ولی سپر تغییر یافته و دو ورودی هوا به با الگوی جذاب میباخ و حاشیه ظریف کرومی در طرفین آن جاسازی شده است.

در نمای جانبی، چیزی به جز حجم‌پردازی و خط سقف نسبتا صاف و رینگ‌های بسیار بزرگ دیده نمی‌شود. نمای عقب ماشین در هماهنگی کامل با نمای جلو طراحی شده است. چراغ‌های بزرگ عقب به صورت مجزا و دوتکه جاسازی شده و لوگوی بنز در وسط آن‌ها قرار گرفته است. از دیگر مشخصات مرسدس میباخ GLS مدل ۲۰۲۴ می‌توان به اسپویلر کوچک، دو مه‌شکن باریک با نوار اتصالی کرومی و دیفیوزر به همراه دو خروجی اگزوز مستطیلی شکل اشاره کرد.

خودروی جدید دارای ۵۲۰۴ میلیمتر طول، ۲۱۵۶ میلیمتر عرض و ۱۸۳۸ میلیمتر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن به ۳۱۳۴ میلیمتر می‌رسد. میباخ GLS ۶۰۰ با ترکیب دو رنگ جذاب عرضه شده و خریدار می‌تواند یکی از ترکیب رنگ‌های سفید / خاکستری-نقره ای و همین‌طور قهوه‌ای / بژ را برای خودرو انتخاب کند.

طراحی داخلی

کابین مرسدس میباخ GLS ۶۰۰ یک فضای به تمام معنا لوکس، زیبا و مجهز است. به لطف فاصله ۳.۱ متری بین محورهای جلو و عقب، کابین جادار و بزرگی در اختیار سرنشینان قرار گرفته که با بهترین نوع متریال ساخته شده و امکانات متعددی درون آن دیده می‌شود.

میباخ GLS جدید بر خلاف سایر شاسی‌بلندهای کلاس GLS، دارای دو ردیف صندلی است. هر چهار صندلی دارای گرم‌کن و ماساژور هستند. چرم ناپا قسمت‌های مختلف کابین از جمله صندلی‌ها، پنل درب‌ها و داشبورد را پوشانده و تزئینات چوبی با نوارهای ظریف کرومی به جذابیت فضای داخلی افزوده است. گنجایش صندوق‌عقب به ۵۳۸ لیتر می‌رسد، اما از آنجا که صندلی‌های عقب از خاصیت تاشوندگی برخوردار نیستند، فضای بیشتری برای حمل لوازم فراهم نمی‌آید.

از دیگر مشخصات مرسدس میباخ GLS‌ مدل ۲۰۲۴ در بخش کابین می‌توان به نمایشگر یکپارچه بزرگی اشاره کرد که در قسمت داشبورد مقابل سرنشینان ردیف جلو قرار گرفته است. این نمایشگر شامل دو پنل می‌شود که یکی از آن‌ها به سیستم اطلاعات و سرگرمی تعلق دارد و دیگری اطلاعاتی مثل سرعت و دور موتور را به راننده نشان می‌دهد. در دو طرف این نمایشگر بزرگ، دریچه‌های تهویه هوا قرار دارند. سه دریچه کوچک با حاشیه کرومی نیز زیر نمایشگر ۱۲.۳ اینچی جاسازی شده که در اصل یکی از مشخصه‌های نمادین محصولات بنز به شمار می‌آید. فرمان به طور کامل گرد است و دکمه‌های کنترلی متعدد روی آن به چشم می‌خورد.

مرسدس میباخ GLS؛ باشکوه

مرسدس میباخ GLS مدل ۲۰۲۴ با اعمال اندکی تغییرات در ظاهر، نمای مدرن و پیشرفته‌تری به خود گرفته و مفهوم لوکس بودن را نه تنها در ظاهر، بلکه در باطن نیز به تصویر می‌کشد. این شاسی بلند تمام سایز با چهره جدی و عبوس، با خودروهای دیگری همچون بنتلی بنتایگا و رولز رویس کالینان رقابت می‌کند.

۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 44688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مادستان IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      3 0
      مبارکش باشه . انشاالله ایران پر بشه از بهترین ماشینهای دنیا . خدا قسمت همه مون کنه
    • ماتادور IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      0 1
      با وجود اینا ما روی خوشی رو نمی‌بینیم محکومیم به پس دادن امتحان الهی