دوران حضور طارمی در پورتو به پایان رسید + تصاویر

آنگونه که رسانه‌ها خبر می‌دهند، پورتو چاره‌ای جز فروش مهدی طارمی ندارد، اتفاقی که باید در همین تابستان رخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از "ورزش سه"، به نظر می‌رسد که مهدی طارمی به پایان کارش در پورتو نزدیک شده است. ستاره ایرانی اژدها که فصل فوق‌العاده‌ای را سپری کرد و ضمن کسب عنوان آقای گلی لیگ پرتغال، با این تیم عنوان قهرمانی جام حذفی را نیز به دست آورد، ممکن است در همین تابستان، دراگائو را ترک کند.

از تابستان گذشته شایعات درباره جدایی طارمی مطرح بود، ولی امسال و با توجه به اینکه تنها یک فصل از قرارداد مهاجم ایرانی باقی مانده است، ممکن است باشگاه پورتو برای تراز حساب‌های مالی خود، مجبور به فروش بهترین گلزنش در سه فصل اخیر شود، چرا که آبی و سفیدها نیاز به فروش و کسب درآمد ۵۵ تا ۶۰ میلیون یورویی دارند.

1887334

چند روزی است که رسانه‌ای معتبر ایتالیا از علاقه میلان به مهاجم ایرانی خبر داده‌اند. گاتزتا دلو اسپورت امروز سومین مطلب خود درخصوص علاقه روسونری به مهدی طارمی را منتشر کرد. تاکنون سابقه نداشته که بزرگترین روزنامه ایتالیا که چاپ شهر میلان است، تا این حد به گزینه‌های احتمالی برای جذب میلان بپردازد.

گاتزتا با تصویری از طارمی در کنار مارکوس تورام، نوشت که این دو نفر به عنوان گزینه تقویتی در کنار اولیویه ژیرو خواهند بود که هر یک مزایایی دارد. تورام یک گزینه رایگان است، ولی طارمی مهاجمی است که آمار فوق‌العاده‌ای در گلزنی دارد و در سال‌های اخیر توانسته است در لباس بندرنشین‌ها بدرخشد.

1887329

وب‌سایت سمپره میلان، بزرگترین رسانه خبری-هواداری روسونری نیز به همین خبر پرداخت و نوشت که قرارداد یک‌ساله طارمی با پورتو و مبلغی که تیم پرتغالی درخواست می‌کند، یک مانع بزرگ محسوب می‌شود.

سمپره میلان درباره مهاجم بوشهری نوشته است که او در سه فصل با پورتو توانسته است یک اسکودتو، سه جام حذفی و دو سوپرکاپ پرتغال به دست آورد. در آخرین لیگ قهرمانان اروپا نیز، طارمی ۵ گل مقابل بایر لورکوزن، کلوب بروژ و اتلتیکو مادرید به ثمر رساند. با این حال پورتو قصد فروش او را ندارد.

سمپره میلان با اشاره به ۳۰ گل و ۱۰ پاس گل طارمی در برابر ۱۶ گل و ۷ پاس گل تورام نوشت که برتری از آن ستاره ایرانی است. جالب اینکه این رسانه خبری با بررسی آمارهای دو مهاجم نوشت که نرخ تبدیل شوت به گل طارمی ۵۴ درصد است درحالی‌که این آمار برای تورام عدد ۳۹ را نشان می‌دهد.

1887333

بحث علاقه میلان به مهدی طارمی نیز سوژه نشست خبری روز گذشته رافائل لیائو شد. تیم ملی پرتغال در دیداری از هفته سوم انتخابی یورو، به مصاف بوسنی و هرزگوین می‌رود و ستاره میلان نیز در یک نشست خبری با روبرتو مارتینز حضور پیدا کرد که نام مهاجم ایرانی به این کنفرانس خبری باز شد و روزنامه اوجوگو نیز در شماره امروز خود به آن پرداخت.

اوجوگو که در گوشه بالای نشست خبری لیائو این اتفاق را بازتاب داده است، با تیتر "لیائو از صحبت در مورد علاقه میلان به طارمی خودداری کرد" نوشت: طارمی یکی از نام‌هایی است که برای تقویت خط حمله میلان، جایی که رافائل لئو بازی می‌کند، مطرح شده است. از ملی پوش پرتغالی پرسیده شد که آیا دوست دارد این مهاجم ایرانی را در تیم ایتالیایی همراهی کند؟ لئو پس از خنده‌ای بزرگ، در پاسخ خود سیاستمدارانه عمل کرد و گفت: این جزء اختیارات من نیست که در مورد این موضوع صحبت کنم. ما در تیم ملی هستیم و فقط باید در مورد تیم ملی صحبت کنیم.

1887330

وب سایت noticiasaominuto نیز در خبری از "آماده باش پورتو برای فروش طارمی" خبر داد و نوشت: فقط یک سال از قرارداد طارمی با پورتو باقی مانده و با توجه به اینکه مذاکره‌ای برای تمدید صورت نگرفته است، ممکن است اژدها مجبور شود او را در همین تابستان به فروش برساند. با وجود بند فسخ ۶۰ میلیون یورویی، اما باقی ماندن فقط یک سال از قرارداد، نشان می‌دهد که پورتو باید با مبالغ کمتری مهاجم خود را بفروشد.

در ادامه این گزارش آمده است: ایتالیایی‌ها تابستان گذشته حاضر به پرداخت ۲۶ میلیون یورو برای مهدی شدند، ولی پورتو خواستار ۳۵ میلیون شده بود. حالا روسونری می‌تواند برای خرید طارمی بازگردد، به‌خصوص اینکه با خداحافظی زلاتان و افزایش سن ژیرو، آنها در خط حمله خالی شده‌اند. آنچه مسلم است، طبق اظهارات فرناندو گومز، یکی از مدیران پورتو، آنها باید تا قبل از ژوئن، فروشی بین ۵۵ تا ۶۰ میلیون یورو داشته باشند تا فیرپلی مالی تحمیل شده توسط یوفا را رعایت کرده باشند.

1887332

روز گذشته نیز شبکه CMTV پرتغال برنامه‌ای با حضور چند کارشناس ورزشی برگزار کرد و موضوع اصلی آن نیز، فروش ستاره‌های پورتو برای رسیدن به تراز مالی بود. یکی از کارشناسان به نام خوزه کالادو اعتقاد داشت که باید طارمی در این تابستان به فروش برسد تا او سال بعد به صورت رایگان جدا نشود.

خورخه آمارال، دیگر کارشناس این برنامه نیز اظهار داشت که اگر پورتو قصدی برای فروش طارمی ندارد، باید ریسک عواقب آن، از جمله جریمه‌های یوفا و خروج رایگان او در تابستان بعد را به جان بخرد. در این میان پائولو کاتارو مخالف فروش طارمی بود و عنوان کرد که داشتن این بازیکن در فصل بعد بسیار ارزشمندتر از آن است که پورتو بخواهد مهاجم ایرانی را فقط با مبلغ ۱۰ میلیون یورو به تیم دیگری واگذار کند.

طبیعتا مسئله فروش مهدی طارمی این روزها به سوژه داغ فوتبال پرتغال و باشگاه پورتو تبدیل شده است. تیم پرتغالی باید ترازهای مالی و حسابداری خود را به حد تعیین شده توسط یوفا برساند و برای این کار مستلزم فروش چند بازیکن خود است و شاید این مسئله به معنای پایان کار طارمی در دراگائو باشد.

۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
کد خبر: 43741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha