ضرر ۱۰ درصدی ایرانی‌ها از کاهش قیمت اتریوم

بازدهی ماهانه بیت‌کوین منفی سه درصد است اما ضرر تریدرهای ایرانی بازار ارز دیجیتال در این مدت بیشتر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، قیمت بیت‌کوین به‌خاطر حواشی که برای معروفترین و بزرگترین صرافی‌های دنیا پیش آمده، بعد از تقریبا سه ماه دوباره به کانال ۲۵ هزار دلار سقوط کرده است. اگر به یک ماه قبل که بیت‌کوین در نیمه کانال ۲۷ هزار دلار معامله می‌شد برگردیم، بازدهی آن به منفی سه درصد می‌رسد، اما ظرف همین مدت که دلار در بازار آزاد ارز کوتاه آمده و شش درصد ریخته، ضرر تریدرهای ایرانی که در کیف پولشان بیت‌کوین داشتند، منفی ۱۲ درصد محاسبه می‌شود.

ضرر ۱۲ درصدی ایرانی‌ها از کاهش قیمت بیت‌کوین

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز یکشنبه ۲۱ خرداد ۲۵ هزار و ۷۰۰ دلار به‌ثبت رسید. به‌پول خودمان هر واحد بیت‌کوین الان تقریبا معادل یک میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان ارزش دارد.

بیت‌کوین یک ماه قبل یعنی روز ۲۱ اردیبهشت در جایگاه ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار معامله شد و هر واحد بیت‌کوین آن روز با احتساب دلار ۵۳ هزار و تقریبا ۷۰۰ تومان، یک میلیارد و ۴۷۷ میلیون تومان خریدوفروش می‌شده است.

قیمت بیت‌کوین به‌این ترتیب در یک ماه گذشته سه درصد ریخته است، اما چون در این مدت دلار هم کوتاه آمده و از ۵۳ هزار و ۷۰۰ تومان به محدوده ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده، بازدهی آن برای ایرانی‌ها حول‌وحوش منفی ۱۲ درصد محاسبه می‌شود. البته تاثیر دلار در بالاوپایین شدن سرمایه ایرانی‌های بازار رمزارزهای حالت دیگری هم دارد. مثلا بدنیست بدانید نسبت به آبان ۱۴۰۰ که بیت‌کوین برای اولین بار تا محدوده ۶۸ هزار دلار پیشروی کرد، الان ارزش آن ۶۲.۵ درصد آب رفته است. با این حال در این مدت به‌لطف رشد قیمت دلار، ضرر تریدرهای ایرانی کمتر از ۳۵ درصد تخمین زده می‌شود.

ضرر ۱۰ درصدی ایرانی‌ها از کاهش قیمت اتریوم

نمودار اتریوم بازدهی ماهانه منفی یک درصد را نشان می‌دهد. قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز یکشنبه ۲۱ خرداد درحالی هزار و ۷۵۴ دلار به‌ثبت رسید که یک ماه قبل خرید اتریوم هزار و ۸۳۰ دلار هزینه داشت.

قیمت اتریوم با احتساب نرخ دلار الان ۸۷ میلیون و ۹۶۰ میلیون تومان است و یک ماه قبل که دلار در محدوده ۵۳ هزار حضور داشت، هر واحد اتریوم معادل ۹۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ارزش داشت.

اتریوم در این مدت بازدهی منفی یک درصد را تجربه کرده، اما ایرانی‌هایی که در کیف پولشان اتریوم داشتند، به‌خاطر افت قیمت دلار، متحمل ضرر ۱۰ درصدی شدند. البته همان وضعیتی که برای بیت‌کوین نسبت به آبان ۱۴۰۰ وجود دارد، برای اتریوم هم دیده می‌شود.

قیمت اتریوم در مقایسه با آبان ۱۴۰۰ که برای اولین بار تا محدوده چهار هزار و ۸۵۰ دلار بالا رفت، درحال حاضر نزدیک ۶۴ درصد پایین آمده است، اما تریدرهای ایرانی به‌خاطر دلار کمتر از ۳۸ درصد ضرر کرده‌اند.

تفاوت بازدهی سایر ارزهای دیجیتال برای تریدرهای ایرانی

قیمت ترون درمقایسه با یک ماه قبل تفاوتی ندارد، اما ایرانی‌هایی که روی این ارز دیجیتال حساب کردند در این مدت متحمل ضرر شش درصد شدند.

ترون یا همان TRX با سهم ۰.۶ درصدی از کل معاملات بازار ارز دیجیتال، دهمین ارز دیجیتال مهم دنیاست و یکی از رمزارزهای مورد علاقه ایرانی‌ها به‌حساب می‌آید. همین ارز دیجیتالی که امروز مثل روز ۲۱ اردیبهشت ۰.۰۶۹ دلار ارزش داشته است، اما به خاطر کاهش شش درصدی نرخ دلار، آن‌ها هم به‌همین اندازه ضرر کردند.

کاردانو یک ماه اخیر را با ثبت بازدهی منفی ۲۶ درصد به‌پایان رسانده و این عدد برای تریدرهای ایرانی بازار ارز دیجیتال منفی ۳۲ درصد لحاظ می‌شود.

دوج‌کوین که از حیث تسلط به بازار پشت سر کاردانو در جایگاه هشتم بازار قرار دارد، در این مدت ۱۳ درصد از ارزش خودش را از دست داده است، اما ایرانی‌هایی که در کیف پولشان DOGE داشتند، ۲۰ درصد ضرر کردند. ترا کلاسیک هم با اینکه جایی بین ۵۰ ارز دیجیتال برتر دنیا ندارد، اما هنوز جزو ارزهای دیجیتال مورد علاقه تریدرهای ایرانی است که ضرر تریدرهای ایرانی آن ۲۰ درصد محاسبه می‌شود.

بازدهی ماهانه انواع ارز دیجیتال

ارز دیجیتال

قیمت ماه قبل

قیمت امروز

بازدهی ماهانه

بیت‌کوین

۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار

۲۵ هزار و ۷۰۰ دلار

منفی سه درصد

اتریوم

هزار و ۸۳۰ دلار

هزار و ۷۵۴ دلار

منفی یک درصد

کاردانو

۰.۳۶ دلار

۰.۲۶ دلار

منفی ۲۶ درصد

دوج‌کوین

۰.۰۷۲ دلار

۰.۰۶۱ دلار

منفی ۱۳ درصد

ترون

۰.۰۶۹ دلار

۰.۰۶۹ دلار

صفر درصد

ترا کلاسیک

۰.۰۰۰۰۹ دلار

۰.۰۰۰۰۸۹ دلار

منفی یک درصد

۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 43606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha