رویای بیت کوین تبدیل به کابوس می‌شود؟

به دنبال صدور مجوز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین، این ارز دیجیتال با افت شدید قیمت مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بیت‌کوین پس از هیجان اولیه در مورد راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله این ارز دیجیتال یا همان ETF بیت‌کوین، با افت شدید قیمت مواجه شده و طولانی‌ترین روند از دست رفتن ارزش خود در طول یک ماه را رقم زده است.

به نوشته بلومبرگ، قیمت بیت‌کوین پس از مجوز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به ETFهای این رمزارز، برای مدت کوتاهی به بیش از ۴۹ هزار دلار رسید که بالاترین سطح دو ساله این ارز دیجیتال محسوب می‌شود؛ اما پس از آن، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال با افت شدید قیمت مواجه شده است. این کاهش قیمت به ‌عنوان نتیجه احتمالی کسب سود توسط سفته‌بازان پس از راه‌اندازی ETF ها در نظر گرفته می‌شود، به طوریکه تحلیل‌گران بازار بر اساس الگوهای ثبت‌شده، کاهش احتمالی قیمت بیت‌کوین به ۳۸ هزار تا ۴۰ هزار دلار را نیز ممکن دانسته‌اند.

صدور مجوز برای حدود ۱۰ صندوق قابل معامله بیت‌کوین، از جمله معرفی ETF از سوی شرکت‌های مطرحی مانند فیدلیتی و بلک‌راک، به شور و شوق اولیه در این رابطه دامن زده بود.

بلومبرگ اینتلیجنس اعلام کرده که این صندوق‌ها در دو روز نخست معاملات، ورودی خالص ۸۱۹ میلیون دلاری دریافت کردند. با این حال، بزرگ‌ترین صندوق قابل معامله بیت کوین موسوم به (Grayscale Bitcoin Trust)، ۵۷۹ میلیون دلار خروج سرمایه را تجربه کرد که احتمالا به دلیل سود گرفتن با کاهش تخفیف در این صندوق بوده است.

اگرچه حامیان نقش بیت‌کوین به عنوان یک دارایی حافظ ارزش سرمایه به افزایش دسترسی سرمایه‌گذاران به این ارز دیجیتال از طریق ETFها اشاره می‌کنند، منتقدان از نگرانی درباره سقوط مجدد بازار کریپتو، درست مانند سال ۲۰۲۲ و ورشکستگی‌های پس از آن سخن می‌گویند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (۲۵ دی) از ۴۱ هزار و ۷۱۹ دلار تا ۴۲ هزار و ۹۹۲ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۰ شب به وقت ایران، کمتر از ۴۳ هزار دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۲۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۳/۴۰ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۷ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۴۷۲ دلار تا ۲ هزار و ۵۴۸ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۰ شب به وقت ایران، حدود ۲ هزار و ۵۴۵ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۱۵ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۰/۸۱ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 51268
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha