تغییر تاکتیک تریدرها در بازار ارز دیجیتال؛ سبقت تتر از بیت‌کوین

همزمان با تداوم روند نزولی بیت کوین و آلت‌کوین‌ها یکبار دیگر شاهد پناه بردن سرمایه‌گذاران بازار به استیبل‌کوین‌ها هستیم. حجم معاملات روزانه تتر دقیقا به دوبرابر خود بیت‌کوین رسیده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی تا کانال ۳۹ هزار دلار عقب رفت و در بدترین موقعیت ماهانه قرار گرفت. همزمان با افت ۳.۴ درصدی ارزش بیت‌کوین، تسلط آن به کل بازار کریپتو دوباره به‌کمتر از محدوده ۵۰ درصد تنزل پیدا کرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد به موازات این اتفاق سهم تتر و بقیه استیبل‌کوین‌های معروف از کل دارایی بازار بیشتر شده است. دوبرابر بودن میزان تراکنش‌های روزانه تتر در مقایسه با بیت‌کوین یکبار دیگر اهمیت استیبل‌کوین‌ها در روزهای خونین بازار را مشخص می‌کند و برخلاف آن چیزی که خالقان تتر یک دهه پیش تصور می‌کردند، در یکسری از نقاط دنیا مردم آنها را برای سرمایه‌گذاری و اصطلاحا روز مبادا معامله می‌کنند.

بیت‌کوین؛ ۳۹ هزار و ۱۱۰ دلار

قیمت بیت‌کوین امروز سه‌شنبه سوم بهمن به شکل لحظه‌ای تا ۳۹ هزار و ۱۱۰ دلار دلار یعنی دو میلیارد و ۱۵۹ میلیون پایین آمد که کمترین سطح در یک ماه گذشته است.

قیمت بیت‌کوین به این ترتیب نسبت به دیروز که در محدوده ۴۰ هزار و ۵۰۰ دلار حضور داشت، حدود ۳.۴ درصد تقلیل پیدا کرده است. از طرف دیگر روند نزولی بیت‌کوین در روزهای گذشته به شکلی بوده که سرمایه‌گذاران آن نسبت به هفت روز قبل حدود شش درصد ضرر کردند و میزان افت قیمت بیت‌کوین نسبت به روز اول سال نو میلادی یعنی ۱۱ دی‌ماه امسال حول‌وحوش چهار درصد محاسبه می‌شود.

بیت‌کوین در این مدت یکبار تحت‌تاثیر شایعات امیدوارکننده، تا مرز ۴۹ هزار دلار جلو رفت، اما دقیقا به خاطر قطعی شدن همان شایعات و رمزورازهای خود بازار در مسیر نزولی قرار گرفت.

بیت‌کوین درحال حاضر به ۵۰ درصد از کل بازار ارز دیجیتال تسلط دارد و این عدد نسبت به دو هفته قبل حدود سه درصد کاهش پیدا کرده است. در عوض در همین مدت سهم تتر به‌عنوان معروف‌ترین استیبل‌کوین بازار کریپتو حدود یک درصد ارتقا پیدا کرده است و در شبانه‌روز اخیر حجم معاملات تتر تقریبا دوبرابر بیت‌کوین بوده است.

اتریوم؛ دو هزار و ۲۳۰ دلار

نمودار اتریوم بازدهی روزانه منفی شش درصد را نشان می‌دهد و به‌نظر می‌رسد تاریخ مصرف شایعاتی که اتریوم را در مسیر صعودی قرار داده بود، به پایان رسیده است.

قیمت اتریوم امروز سه‌شنبه سوم بهمن درحالی دو هزار و ۲۳۰ دلار است که دیروز اتریوم دو هزار و ۳۷۰ دلار ارزش داشت و حالا در یک روز حدود ۱۴۰ دلار از قیمت اتریوم آب رفته است.

۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 51544
منبع: فرارو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha