تغییر مداوم وزرا و مدیران آموزش و پرورش تخریب برنامه هاست/دولت و مجلس در این زمینه کوتاهی کرده اند/از معلمان نخبه استفاده کنید

رمضانعلی سنگدوینی گفت: علی رغم اینکه برخی معتقدند وزارتخانه آموزش و پرورش، وزارت خانه هزینه بر است اما این وزارتخانه، تنها نهاد سرنوشت سازی است که چند برابر هزینه ها را با سرمایه گذاری به کشور بازمی گرداند، چرا که آموزش و پرورش نیروی انسانی ماهر و نخبه تربیت می کند.وزیر آموزش و پرورش باید اعتقادی عمیق به استفاده از معلمان نخبه و کادر تحصیلکرده داشته باشد چرا که معلمان نخبه قادر به تعلیم و تربیت دانش آموزان نخبه ای هستندکه سازندگی را برای کشور به ارمغان می آورند.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به ایجاد تغییراتی موثر در مدیریت آموزش و پروش ناظر به رشد و توسعه کشور در این وزارتخانه کلیدی گفت: در این موضوع تردیدی وجود ندارد که رهبر معظم انقلاب نکات بسیار مهم و ارزشمندی در خصوص آنچه طی سالهای اخیر در وزارتخانه به وقوع پیوسته مطرح کردند، نکاتی که اگر به آنها دقت شود فرصت از دست رفته را جبران می کند و می تواند زمینه ساز توسعه و تغییراتی در نظام آموزشی و تربیتی کشور شود.

وی در این باره خاطر نشان کرد: سازندگی، توسعه و پیشرفت هر کشوری منوط به مدیریت درست آموزش و پرورش است. مدیریتی که مساله آموزش و پرورش توامان در آن مهم انگاشته شود، به همین خاطر باید مراقب باشیم یک بار دیگر آموزش و پرورش در مسیر فراز و نشیب های یک دهه گذشته قرار نگیرد.

سنگدوینی معتقد است: تغییر مداوم وزرا و مدیران و روی کار آمدن مدیران ناکارآمد در این وزارتخانه به معنای عدم تربیت درست نیروی انسانی است. بهبود روند مدیریت آموزش و پرورش وابسته به وجود وزیر و مدیرانی است که اعتقاد قوی به برنامه ریزی داشته باشند، برنامه ریزی سازنده ناظر بر توسعه کشور که با تربیت و آموزش کودکان و نوجوانان کلید می خورد، نه اینکه برنامه هایی برای گذران امروز روی کاغذ بیاید بدون اینکه اهداف مهم این وزارتخانه عملیاتی شود.

رمضانعلی سنگدوینی معتقد است: به نظر بنده دولت و مجلس مسوولیت مهمی در انتخاب وزیر دارند چرا که مدیری که در راس چنین وزارتخانه ایی قرار می گیرد باید بداند وزیر پرجمعیت ترین وزارتخانه کشورشده است، وزارتخانه ای که با احتساب دانش آموزان و خانواده ها بین ۴۵ تا ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است: وزیر آموزش و پرورش باید اعتقادی عمیق به استفاده از معلمان نخبه و کادر تحصیلکرده داشته باشد چرا که معلمان نخبه قادر به تعلیم و تربیت دانش آموزان نخبه ای هستند که سازندگی را برای کشور به ارمغان می آورند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تذکراتی که رهبر معظم انقلاب در خصوص مدیریت و بی ثباتی وزارت آموزش و پرورش دادند فقط تذکر به دولت نبود، بلکه به همه حاکمیت و در راس آن قوه مجریه و مقننه بود. تغییر وزرا به غیر از تخریب برنامه های هدف گذاری شده نتیجه ای ندارد بنابراین باید مدیران قوی باید در راس باشند تا برنامه های آموزشی و پرورشی را اجرایی کنند.

سنگدوینی توضیح داد: نظام جمهوری اسلامی زمانی در مسیر توسعه قرار می گیرد که نخبگان در راس وزارت آموزش و پرورش باشند، از وزیر تا معلم دبستان تا آموزگار دبیرستان. بنده بر این باورم دولت و مجلس در کوتاهی های صورت گرفته در این حوزه بسیار مقصر است و باید انتخاب های بهتری می داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بدون انتخاب وزیر نخبه، مدیران مجرب، معاونین نخبه و مدیران ستادی، استانی و شهرستانی حتی مدیران نخبه و کاربلد برای مدارس روی کار نمی آیند، پس برای اینکه از نخبگان این حوزه استفاده شود باید وزرایی وارد این وزارتخانه شوند که مسیر مدیریتی را طی کرده باشند.

سنگدوینی افزود: باید وزرایی روی کار بیایند که دغدغه معلم دغدغه آنها باشد، علی رغم اینکه برخی معتقدند وزارتخانه آموزش و پرورش، وزارت خانه هزینه بر است اما این وزارتخانه، تنها نهاد سرنوشت سازی است که چند برابر هزینه ها را با سرمایه گذاری به کشور بازمی گرداند، چرا که آموزش و پرورش نیروی انسانی ماهر و نخبه تربیت می کند.

۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۱
کد خبر: 43516

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha