تلاش جهانگیری برای حفظ اتاق تهران

با این که بعید است نمایندگان دولتی اتاق تهران گزینه‌های همسو با دولت قبل را انتخاب کنند و اکثریت ائتلاف برای فردا نیز با ریاست نجفی‌عرب موافق تیستند، اما باید دید جهانگیری و شرکا چه حربه‌ای برای تثبیت جایگاه خود در راس اتاق تهران خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد از اواخر سال گذشته و با توجه به پیشبینی‌ها از تداوم حضور ائتلاف برای فردا در اتاق بازرگانی تهران، طیف حاکم بر این اتاق برنامه ریزی کرده بودند که مسعود خوانساری با توجه به تکمیل دو دوره ریاست بر این اتاق و منع حضور در دور سوم برای ریاست اتاق ایران خیز بردارد و کرباسیان، مدیر سابق دولتی و از نزدیکان دولت روحانی و شخص جهانگیری ریاست اتاق تهران را در دست گیرد. اما با عدم احراز اهلیت اقتصادی خوانساری و کرباسیان برای حضور در انتخابات این مسیر به کلی مسدود شد. با این حال شنیده‌ها از اتاق تهران حاکی از تلاش طیف منصوب به جهانگیری و دولت قبل با بازیگری پدرام سلطانی و مسعود خوانساری برای حضور محمود نجفی‌عرب بر کرسی ریاست با همراهی فریال مستوفی، افشین کلاهی، هرویک‌ یارجانیان‌ و کاوه زرگران است. مقرر شده نجفی‌عرب که شریک تجاری ناصر ریاحی وارد کننده‌ی دارو و دریافت‌کننده‌ی حجم زیادی از ارزهای ارزان قیمت است، تداوم حکمرانی تیم منصوب به دولت قبل را در اتاق تهران حفظ کند. بر اساس این سناریو تیم جهانگیری امیدوار است از فضای اجتماعی موجود و به اصطلاح "رای زن بودن" برای حضور مستوفی در کنار چند عضو خنثی‌ دیگر استفاده کند. پیشتر زمزمه‌هایی در خصوص ناتوانی افشین کلاهی در کسب حداقل.های اثبات اهلیت اقتصادی شنیده می‌شد که به هر شکل انجمن نظارت اتاق ایران امکان حضور در انتخابات را برای وی فراهم کرد. با انتخاب این تیم عملا هدایت اتاق تهران در دستان خوانساری باقی خواهد ماند که اخذ این تصمیم در پشت درهای بسته موجب دودستگی در اتاق تهران شده است.

بخش عمده‌ی هیئت نمایندگان جدید اتاق تهران عهده‌دار بودن کسب و کار خصوصی مستقل را شرط لازم برای حضور در هیئت رئیسه دانسته‌اند. در این میان حسن فروزان‌فرد به عنوان رئیس و هییت رئیسه ای مشتمل بر شهاب جهانمردی، محمدرضا فرشچیان و عباس آرگون به عنوان گزینه‌های تصدی بر ساختمان خیابان وزرا بالاترین اقبال را از آن خود دارند. با این که بعید است نمایندگان دولتی اتاق تهران گزینه‌های همسو با دولت قبل را انتخاب کنند و اکثریت ائتلاف برای فردا نیز با ریاست نجفی‌عرب موافق نیستند، اما باید دید جهانگیری و شرکا چه حربه‌ای برای تثبیت جایگاه خود در راس اتاق تهران خواهند داشت.

۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 42918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha