مصوبه جدید درباره شفافیت آرا/ اطلاعات سفر نمایندگان ظرف یک هفته منتشر می‌شود

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس جزئیات جلسه امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، در تشریح جزئیات جلسه صبح امروز (سه‌شنبه 6 آبان)  اظهار داشت: ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس در بخش شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار اعضای کمیسیون قرار داشت.

وی با بیان اینکه شفافیت در 3 حوزه آرای نمایندگان، پخش مذاکرات و جلسات کمیسیون‌ها و اطلاعات سفر نمایندگان ، مطرح شده ، افزود: در این جلسه در رابطه با شفافیت اطلاعات سفرهای نمایندگان بحث و تبادل نظر شد.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس ادامه داد: در این جلسه مصوب شد که نتیجه و هزینه سفرها و ماموریت رئیس ، نمایندگان و همراهان آنها اعم از داخلی، خارجی، فردی و کمیسیونی ظرف یک هفته در پایگاه اطلاع رسانی مجلس منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد.

محمودی بیان داشت: نکته‌ای که در این جلسه مطرح شد این بود که چه مرجعی بر نتیجه و هزینه کرد سفرهای و ماموریت رئیس و اعضای هیئت رئیسه نظارت کند که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و کمیسیون اصل نود 2 مرجعی بود که در این زمینه از سوی اعضا پیشنهاد شد که مقرر شد تا در جلسه بعدی کمیسیون در این باره تصمیم‌گیری شود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس تأکید کرد: ارائه گزارش کامل از سفر و مأموریت نمایندگان در راستای شفافیت عملکرد آنها است که در نهایت این امر منجر به جلب اعتماد عمومی خواهد شد.

۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 4264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha