واکنش شرکت توسعه به احتمال ریزش ورزشگاه آزادی

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با بیان این که دغدغه‌ای برای تماشای فوتبال در استادیوم آزادی وجود ندارد، گفت: سلامت فوتبال دوستان اولویت و خط قرمز ماست، اگر احساس کنیم خطری تماشاگران فوتبال را تهدید می‌کند آن سکو را بر روی فوتبال دوستان باز نمی‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مهیار عسگریان در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که چرا در آغاز نیمه دوم بخشی از هواداران پرسپولیس در طبقه دوم، جایگاه خود را ترک کرده و به سکوهای پشت دروازه رفتند، اظهار کرد: جابه‌جایی تماشاگران بین دو نیمه شهرآورد، بابت نگرانی از خطر ریزش و تخریب نبوده و به دلیل آن این بود که تماشاگران در سکوهایی مستقر شده بودند که به لحاظ ظاهری مناسب نیست و ظاهر آنها می‌توانست موجب نگرانی هموطنان شود، برای همین تصمیم به جابجایی صورت گرفت، چرا که نباید برای مردم ایجاد یأس و نگرانی می‌شد.

نگهداری مناسبی از این سرمایه ملی صورت نگرفته است

وی افزود: نزدیک به نیم قرن از بهره برداری مجموعه بزرگ آزادی می گذرد و در این سال ها متاسفانه نگهداری مناسبی از این سرمایه ملی صورت نگرفته است. بنابراین بهسازی و ترمیم سطح رویه سکو ها در دستور کار این شرکت قرار گرفت و با انجام این عملیات نه تنها نواقص ظاهری که موجب نارضایتی هموطنان عزیز شده برطرف می شود، بلکه با سبک سازی و به کارگیری مصالح ساختمانی به روز، موجب افزایش طول عمر مفید این سازه نیز خواهد شد. البته اولویت بازسازی با بخش هایی است که به لحاظ ظاهری وضعیت نامناسب تری دارند. زیرا همزمانی بهسازی و برگزاری بازیها نیز باید در آن لحاظ شود، بنابراین جابجایی بین دو نیمه به دلیل همین موضوع بوده است.

سازه اصلی استادیوم مشکلی به لحاظ مقاوت ندارد

عسگریان گفت: مطابق آزمایشات انجام شده سازه اصلی استادیوم مشکلی به لحاظ مقاوت ندارد و فقط سطح رویه به دلیل بهره برداری بلند مدت و بارندگی و یخ زدگی سطوح دچار خستگی و ترک های ریز شده است و نیاز به بازسازی و بهسازی دارد اما هیچ مشکلی برای حضور تماشاگران فوتبال ندارد و دغدغه‌ای ایجاد نمی‌کند. خانواده‌ها نگران حضور فرزندان خود در استادیوم آزادی نباشند و تلاش ما بر این است که این نگرانی را از خانواده‌ها دور کنیم تا فوتبال دوستان بدون دغدغه بازیها را از نزدیک تماشا کنند.

برخی‌ با بی‌اخلاقی و جوسازی در فضای مجازی تلاش می‌کنند حال مردم را خراب کنند

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور خاطرنشان کرد: برای افزایش طول عمر مفید استادیوم آزادی که نزدیک به نیم قرن از تاسیس آن می گذرد، سعی داریم همزمان در حین برگزاری مسابقات براساس یک برنامه ریزی مدون و زمانبدی مناسب سبک سازی و بهسازی سکوهای دیگر را نیز انجام دهیم. برخی‌ها متاسفانه با بی‌اخلاقی و جوسازی در فضای مجازی تلاش می‌کنند تا حال مردم را خراب کنند در حالی که این جوسازیها بی‌اساس است و مردم با خیال راحت می‌توانند روی سکوها بنشینند و مسابقات را تماشا کنند.

هیچ خطر نشست یا ریزشی در ورزشگاه آزادی وجود ندارد

عسگریان اضافه کرد: قبل از مسابقات شرایط مربوط به حضور تماشاگران در سکوها مورد بررسی قرار گرفت و پیش از بازی نیز در این خصوص صحبت‌های لازم انجام شد که بنا بر گزارش مرجع اصلی تصمیم گیری در خصوص ساختمان های بحرانی یعنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هیچ خطر نشست یا ریزشی در ورزشگاه آزادی وجود ندارد. قطعا اگر مشکل سازه بود مجوز حضور تماشاگران صادر نمی شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اضافه کرد: با توجه به اهمیت این سرمایه ملی و برگزاری مسابقات مجبور هستیم که در حین برگزاری مسابقات بازسازی را نیز انجام دهیم. در ورزشگاه آزادی یک سازه اصلی و سکوها روی آن وجود دارد که ما سکوهای رویی را برمی‌داریم تا سبک‌سازی کنیم، البته قبل از سبک سازی باید عایق کاری مناسب انجام شود تا آب بندی صورت بگیرد. به هر صورت استادیوم آزادی هنوز در حال بهسازی و مرمت است و با حساسیت زیاد و توجه به تراکم جمعیت سعی می کنیم کار اصولی انجام دهیم تا کمترین مشکل متوجه تماشاگران شود.

وی در پایان با بیان این که دغدغه‌ای برای تماشای فوتبال در استادیوم آزادی وجود ندارد، گفت: سلامت هم‌وطنان خط قرمز شرکت توسعه و وزارت ورزش و جوانان است و اگر در سکویی خطر تهدید یا ریزش وجود داشته باشد اجازه نمی‌دهیم آن سکو به روی تماشاگران فوتبال باز شود.

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 41824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 0
      حالا که گفتید خط قرمز شما سلامتی فوتبال دوستان است، پس ما از الان کمرمان را سفت می کنیم چون مطمئنیم در زمان حضور در استادیوم سلامت مان به خطر خواهد افتاد...