ادعای پنتاگون درباره مشاهده بشقاب پرنده در آسمان خاورمیانه

وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد یک شی کروی شکل ناشناس را طی سال گذشته در آسمان غرب آسیا ردیابی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد شان کرک پاتریک، مدیر دفتر مطالعه پدیده‌های غیرعادی وزارت دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) در جلسه کنگره این کشور ادعا کرد یک شی پرنده ناشناس عجیب و غریب به شکل یک گوی فلزی در آسمان خاورمیانه توسط یک پهپاد دروگر آمریکایی در طول سال ۲۰۲۲ شناسایی شد.

براساس گزارش جروزالم پست، فیلمی از این گوی که تا کنون طبقه بندی شده بود، توسط کرک پاتریک به عنوان بخشی از آخرین به روز رسانی بخش دفاعی آمریکا در مورد یوفوها، فاش شد.

او در ادامه افزود: دو مورد از اسناد محرمانه را از طبقه‌بندی خارج کردیم که به دیدن اشیا نشناخته در آسمان مربوط می‌شود. اولین مورد در خاورمیانه در سال ۲۰۲۲ رخ داد. یک هواپیمای بدون سرنشین MQ-۹ Reaper جسمی کروی و کوچک را که احتمالاً در فلز محصور شده بود ردیابی کرد که با سرعت بالا پرواز می‌کرد. یک شی کروی شکل دیگر نیز در سال ۲۰۲۳ در آسمان جنوب آسیا دیده شد.

کرک پاتریک در این جلسه اعلام کرد که مشاهده یوفوها در حال افزایش بوده است. به ادعای او، در حال حاضر، متخصصان پنتاگون به ریاست او در حال بررسی تمام گزارش‌های دریافتی در مورد چنین پدیده‌هایی هستند. کرک پاتریک گفت: در اصل (آنها) از ۱ تا ۴ متر عرض دارند و نقره ای، نیمه شفاف و فلزی هستند. آن‌ها در ارتفاعات از ۱۰۰۰۰ پا تا ۳۰۰۰۰ فوت (۳۰۰۰ تا ۹۰۰۰ متر) با سرعت ظاهری از ثابت تا یک ماخ پرواز می‌کنند و انتشارات حرارتی از آن‌ها معمولا قابل مشاهده نیست.

کرک پاتریک گفت: روایت‌ها درخصوص منشأ این اشیاء می‌تواند متفاوت باشد از فناوری‌های پیشرفته دشمن و اشیاء و پدیده‌های شناخته‌شده گرفته تا نظریه‌های غیر عادی درباره موجودات فضایی.

این دومین باری است که مقامات پنتاگون در سال ۲۰۲۳ در برابر قانونگذاران کنگره آمریکا حاضر می‌شوند تا در مورد بسیاری از موارد مختلف بشقاب پرنده، که به عنوان پدیده‌های هوایی ناشناس (UAPs) نیز شناخته می‌شوند و بسیاری از مردم آن را یک تهدید امنیتی می‌دانند، پاسخگو باشند.

شایان ذکر است برای بسیاری از کشورهای جهان، نگرانی اصلی در مورد بشقاب پرنده ها، بازدید یا تهاجم بیگانگان فضایی نیست، بلکه بیش از یک نگرانی ژئوپلیتیکی است. آن‌ها به این فکر می‌کنند که این یوفوها متعلق به سایر کشورها یا نهادهای روی زمین باشد که برای نظارت مخفیانه کشورهای دیگر استفاده می‌شوند.

پس از سرنگونی چندین بالون چینی توسط نیروهای آمریکایی این موضوع که رقبای آمریکا (روسیه و چین) پیشرفت‌های تکنولوژیکی داشته باشند که واشنگتن هنوز از آن اطلاعی ندارد به یک موضوع برجسته تر تبدیل شده است. با این حال، فیلم نشان داده شده توسط کرک پاتریک چیزی شبیه یک بالون چینی نبود.

۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۸
کد خبر: 41663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha