روسیه: حمله آمریکا به جنگنده روسی اعلان جنگ است / پهپاد امریکایی چگونه سرنگون شد؟ + فیلم

آنتونوف با اشاره به سرنگونی پهپاد MQ-۹ آمریکایی در ۱۴ مارس افزود: برای کسانی که قدرت نگاه عینی به وضعیت را پیدا نکردند تکرار می‌کنم: جنگنده‌های ما با پهپاد آمریکایی تماس نداشتند. روسیه برای جلوگیری از چنین حوادثی هر کاری را انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که حمله عمدی آمریکا به هواپیمای روسی در حریم هوایی بی طرف، اعلان جنگ آشکار علیه یک قدرت هسته‌ای خواهد بود.

آنتونوف در مورد تهدیدهای برخی از قانونگذاران ایالات متحده بویژه سناتور لیندسی گراهام (راست از کارولینای جنوبی) برای سرنگونی هواپیماهای روسی در حریم هوایی بین‌المللی در صورت نزدیک شدن به تجهیزات نظامی ایالات متحده به طعنه گفت که تماس‌های برخی قانونگذاران فراتر از عقل سلیم است

وی ادامه داد: وزارت دفاع فدراسیون روسیه به تفصیل دلایل و رویه اقدامات خلبانان روسی در حادثه دیروز بر فراز دریای سیاه را توضیح داد.

آنتونوف با اشاره به سرنگونی پهپاد MQ-۹ آمریکایی در ۱۴ مارس افزود: برای کسانی که قدرت نگاه عینی به وضعیت را پیدا نکردند تکرار می‌کنم: جنگنده‌های ما با پهپاد آمریکایی تماس نداشتند.

وی افزود: روسیه برای جلوگیری از چنین حوادثی هرکاری را انجام داده است.

این دیپلمات گفت: البته برای پنتاگون شرم آور است که تجهیزات گران قیمت را از دست بدهد.

سقوط پهپاد «ام کیو-9 ریپر» نیروی هوایی آمریکا | خبرگزاری فارس

سقوط پهپاد آمریکایی هنگام پرواز روی دریای سیاه در نزدیکی کریمه یکی از مهمترین اخبار روزهای اخیر جنگ اوکراین است. بر اساس روایت منتشر شده ضربه‌ای که جنگنده سوخو ۲۷ ارتش روسیه به پروانه پهپاد زده، باعث سرنگون شدن آن شده است.

ام کیو ۹ ریپر پهپاد شناسایی رزمی مشهور ارتش آمریکا است که طراحی و ساخت آن را کمپانی جنرال اتمیکس به انجام رسانده است.نخستین نمونه‌های این پهپاد چند ده میلیون دلاری ۲۲ سال پیش به پرواز درآمدند و حالا یکی از این پهپادها در دریای سیاه توسط جنگنده‌های سوخو ۲۷ ارتش روسیه سرنگون شده است.پهپاد ام‌کیو ۹ در نیروی هوایی آمریکا در رده «هواگردهای خلبان از راه دور» دسته‌بندی می‌شود که نشان‌دهنده کنترل شدن آن‌ها توسط نیروهای مستقر روی زمین است.

چگونه جنگنده قدیمی روسی پهپاد مدرن آمریکایی را شکار کرد؟

اما پرنده روسی که موفق به شکار این پهپاد مدرن و گران قیمت شده است، کدام مدل از سوخوهای روسیه است؟ یک سوخوی ۲۷ که نشریه ای آمریکایی در حوزه جنگ افزار در وصفش تعابیر جالبی استفاده کرده است.

نشریه آمریکایی "۱۹FortyFive" در مطلبی نوشته است، جنگنده‌های سوخو-۲۷ روسی یکی از بهترین انواع جنگندهای نسل چهارم در جهان بشمار می‌روند. جنگنده سوخو-۲۷ قادر به حمل تا ۱۰ موشک یا مجموعه‌ای از بمب‌ها و موشک‌ها، به همراه مهمات نظامی آنهاست. چنین ظرفیتی به خلبان آن اجازه می‌دهد تا مبادرت به پرتاب موشک "هوا به هوا" کند. علاوه بر این، این جنگنده‌های روسی دارای بهترین سیستم اویونیکی (سیستم الکترونیک هوانوردی) هستند.

روسیه: حمله آمریکا به جنگنده روسی اعلان جنگ است / پهپاد امریکایی چگونه سرنگون شد؟ + تصاویر

برد پرواز بسیار زیاد و ظرفیت بالای تسلیحات جنگنده سوخو-۲۷ قابل توجه است. و بعنوان یکی از کاستی‌های این هواپیمای روسی می توان گفت: قابلیت پایین گریز از رادارها و تجربه ناکافی در عملیات نظامی !

جنگنده‌های سوخو-۲۷ ساخت اتحاد جماهیر شوروی و بعد فدراسیون روسیه، هستند. این ماشین پرنده طی سال‌های اخیر تغییرات زیادی پیدا کرده است: از جمله مدرن‌ترین این نوع جنگنده‌ها، هواپیمای سوخو-۳۵ نسل ۴++ است.

از جمله مختصات جنگنده‌های سوخو-۲۷ و انواع مدرنیزه شده آنها، شکل خاص این هواپیماست که به سرعت پرواز آن کمک کرده و قدرت فوق العاده‌ و امکان انجام مانورهای مختلف در پروازها در بالاترین فضای ممکن را تأمین کرده و دقیقاً به همین جهت به "مار کبری پوگاچیف" معروف شده است!

۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 40432
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha