پنتاگون: از آتش‌بس در غزه حمایت نمی‌کنیم

در میانه بمباران غزه و افزایش شمار شهدای فلسطینی، سخنگوی پنتاگون در یک نشست خبری گفت که آمریکا خواهان آتش‌بس در غزه نیست.

‌به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پت رایدر، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «ما از آتش‌بس که به حماس زمان می‌دهد تا دوباره سازماندهی شود، حمایت نمی‌کنیم. این اقدامی است که شهروندان اسرائیلی را در معرض خطر قرار می‌دهد».

به گزارش الجزیره، وی در میانه بمباران غزه و شهادت شمار زیادی از غیرنظامیان به دست ارتش اشغالگر، از ادامه حمایت از این ارتش خبر داد و گفت: «ما به ارسال کمک‌های امنیتی حیاتی به اسرائیل ادامه می‌دهیم تا تل‌آویو از خود در برابر حملات دفاع کند».

سخنگوی پنتاگون همچنین به قدرت نیروهای انصارالله یمن اذعان کرد و گفت می‌دانیم که این نیروها «توانایی پرتاب موشک‌هایی را دارند که به اسرائیل می‌رسد».

گفتنی است، در روزهای اخیر هزاران تن از هواداران فلسطین در سراسر جهان به خیابان‌ها آمده و خواستار توقف بمباران‌ها و آتش‌بس شده‌اند. با این حال، آمریکا ضمن حمایت مستقیم از رژیم صهیونیستی، می‌گوید از آتش‌بس دائمی حمایت نمی‌کند و تنها خواستار «وقفه کوتاه مدت» در جنگ شده است. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از آنکه سخنرانی مبارزات انتخاباتی‌اش در شامگاه چهارشنبه توسط یک معترض که خواستار آتش‌بس بود، قطع شد، تنها به این نکته بسنده کرد که فکر می‌کند باید در جنگ «وقفه» بشردوستانه صورت گیرد.

۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۲
کد خبر: 48711
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha