برکناری یار غار صالح آبادی/ علی حسینی از بانک توسعه صادرات رفت + جزئیات

سید علی حسینی از نزدیک ترین افراد به علی صالح آبادی است که پس از انتصاب صالح آبادی در بانک مرکزی بلافاصله جایگزین خود صالح ابادی در بانک توسعه صادرات شد و این در حالی است که بسیاری از بانکهای مهم مدتها با سرپرست اداره می شد.ضمنا انتصاب حسینی با حواشی مختلفی هم همراه بود بویژه اینکه حسینی فاقد سوابق حداقلی بانکی بود که اساسا نباید به این مقام می رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در این مراسم معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن قدردانی از زحمات سیدعلی حسینی طی دوره مسوولیت خود در بانک توسعه صادرات ایران خواستار همکاری مدیران و اعضای هیات‌مدیره با سرپرست جدید این بانک شد. همچنین در این مراسم سیدعلی حسینی، عملکرد بانک طی مدت مسوولیتش را نتیجه تلاش‌ها و زحمات همکاران دانست و افزود: فرصت‌ها و مسوولیت‌ها الطاف الهی هستند و ارائه خدمت به فعالان اقتصادی یکی از این موارد برای من طی دوره حضورم در بانک توسعه صادرات بوده است. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پایان این آیین حکم انتصاب آقای محمدجعفر مزده را به عنوان سرپرست این بانک به وی اعطا کرد.

گفتنی است سید علی حسینی از نزدیک ترین افراد به علی صالح آبادی است که پس از انتصاب صالح آبادی در بانک مرکزی بلافاصله جایگزین خود صالح ابادی در بانک توسعه صادرات شد و این در حالی است که بسیاری از بانکهای مهم مدتها با سرپرست اداره می شد.ضمنا انتصاب حسینی با حواشی مختلفی هم همراه بود بویژه اینکه حسینی فاقد سوابق حداقلی بانکی بود که اساسا نباید به این مقام می رسید.

همان زمان احمد نادری نماینده صریح مجلس در توئیتی به طور جدی از عملکرد وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در نصب رئیس بانک توسعه صادرات ایران انتقاد کرده و خواستار شفاف سازی آنها شده بود.

نادری نماینده تهران:مدیرعامل بانک توسعه صادرات بدون داشتن سابقه بانکی منصوب شده/این انتصاب با تخلفات قبلی بانک مرتبط است؟ + عکس

اسناد منتشره توسط یکی از رسانه ها نشان می دهد که ارتباط عبدالله عبدی مالک پتروشیمی میانکاله با صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی باید به طور جدی بررسی شود. زیرا بخشی از وام های وی از بانک توسعه صادرات در زمان مدیریت علی صالح آبادی بر این بانک پرداخت و معوق شده است. عبدی یکی از سهامداران عمده بانک ایران زمین است که درگیری حواشی سنگینی شده و برخی از سهامداران آن در زندان به سر می برند و در ۴ سال گذشته نتوانسته است حتی مجمع خود را برگزار کند، علیرغم اینکه یک شرکت بورسی است و پای منافع هزاران سهامدار حقیقی در میان است. این بانک به دلیل زیان انباشته گسترده مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت و ورشکسته محسوب می شود.

۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
کد خبر: 39867

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • قرایی پور KR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      2 0
      علی حسینی یکی از اقوام نزدیک صالح ابادی است. فامیلی همسر صالح ابادی حسینی است. احتمالا یا برادر خانمش است و یا پسرخاله اش. ان روزی هم که او را منصوب کرد در اصل در مراسم خداحافظی خودش بود که او را معرفی کرد بدون حضور نماینده وزارت اقتصاد و... یعنی یک موضوعی که با خاندوزی بسته بود بدون طی شدن مراحل بانک مرکزی و... این تازه یک نمونه از کارهای خلاف قانون او و تیمش است. تعجب می کنم چرا حلقه نزدیک به صالح ابادی از بانک مرکزی اخراج نمی شوند. علی ا... مدیر ....بانک مرکزی، ابوذر سروش معاون نظارت بر بانکها و مستشار و... همین پروژه پتروشیمی میانکاله پروژه مفسده ای است که از کانال ...... که اهل استان گلستان است انجام شده. لطفا این مساله را کوتاه نیایید پیگیری کنید. صالح ابادی اکنون به دنبال سفیر چین شدن است