ادعای جنجالی بلومبرگ درباره غنی سازی ۸۴ درصدی در ایران

بلومبرگ امروز یکشنبه در گزارشی ادعا کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تکاپو است تا مشخص کند که چطور ایران اورانیوم را تا ۸۴ درصد غنی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تسنیم این شبکه آمریکایی به نقل از دو دیپلمات ارشد ادعا کرد بازرسان آژانس در ایران هفته گذشته اورانیوم غنی شده‌ای را شناسایی کردند که زیر حد نصاب لازم برای یک سلاح هسته‌ای است.

این رسانه مدعی است که تا به امروز این بالاترین میزان یافت شده توسط بازرسان آژانس در ایران است و این غلظت (۸۴ درصد) فقط ۶ درصد کمتر از حد لازم برای یک سلاح است.

جو سازی رسانه‌ای از سوی بلومبرگ در حالی است که ایران در زمان انجام غنی سازی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش می‌کند همانطور که مدتی قبل در مورد غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در فردو به آژانس اطلاع رسانی کرده بود.

۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
کد خبر: 39527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت سلیمی IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      0 0
      اگر به روانشناسی چهره اعتقاد داشته باشید می بینید که ترس و نگرانی خاصی در چهره مقامات روسی،امریکایی و اروپایی مخصوصا” اقایان سرگئی لاوروف و اولیانوف و همچنین اقایان ماکرون و رابرت مالی و خانم ها موگرینی و مرکل به خوبی نمایان است. که نشان از داشتن یک نقطه ضعف و ترس و وحشت از لو رفتن یک موضوع مهم می باشد. حتی بایدن در سخنرانیهایش وقتی می خواهد اسم سلاح هسته ای را بیاورد به پته پته می افتد و رنگ به رنگ می شود. معنی نوشته فوق این است که انها نگران لو رفتن دروغ بودن سلاح هسته ای هستند. لو رفتن این دروغ می تواند به فروپاشی امریکا ، روسیه ، و اتحادیه اروپا منجر شود. معنای خروج از برجام ایران چیزی جز افشای غیر واقعی بودن سلاح دروغین و خیالی اتمی نیست. دلیل کش و قوس امدن جلسات برجام همین است که پایان برجام یعنی افشای دروغ بودن سلاح هسته ای. برای همین است که مذاکرات برجام نباید خاتمه یابد. گره برجام فقط حیثیت و ابروی ابرقدرتهاست. تمام کشورهایی که با دروغ سلاح خیالی بمب اتمی درگیرند و در واقع با کمک این دروغ در بین ملتها رعب و وحشت ایجاد می کنند و بر انها حکومت می کنند از خروج ایران از برجا