ادعای رویترز؛ ایران غنی‌سازی در فردو را شروع کرد

به نوشته ایسنا، خبرگزاری رویترز امروز (شنبه) اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود آورده است که ایران غنی‌سازی اورانیوم‌ توسط سانتریفیوژهای پیشرفته IR-6 را در تاسیسات فردو آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،رویترز همچنین گزارش داد که استفاده ایران از این ماشین‌های پیشرفته در تأسیسات زیرزمینی فردو سبب شده است تا میزان غنی‌سازی اوارانیوم‌ در این کشور افزایش یابد.

بنابر ادعای رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علاوه‌براین در گزارش جدید خود که روز شنبه در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته، آورده است که ایران تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم غنی‌شده تا پنج درصد را به آبشار یا خوشه ‌۱۶۶ سانتریفیوژی از نوع IR-6 با به اصطلاح سر فصل‌های اصلاح شده در فردو آغاز کرده است.

رویترز افزود: آژانس اتمی در ادامه گزارش خود اعلام کرده است، ایران پیشتر به دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل اطلاع داده بود که قصد دارد غنی‌سازی اورانیوم با این سانتریفیوژهای پیشرفته را تا سطح ۲۰ درصد افزایش دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که ایران آماده تزریق اورانیوم به سانتریفیوژهای پیشرفته در تاسیسات غنی‌سازی فردو است.

۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 30311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha