موبایل آتسو و دو میلیون دلار از زیر آوار بیرون آمد + فیلم آخرین گل

بدن بی‌جان کریستین آتسو، بازیکن سابق چلسی و نیوکسل، بالاخره پس از گذشت چند روز از زلزله ترکیه پیدا شده است. حالا فیلم آخرین گل آتسو در لیگ برتر ترکیه را که قبل از مرگ به ثمر رسانده بود ببینید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، خبرهای امروز زلزله ترکیه در روزهای اخیر مربوط به پایان جست‌وجو و آغاز عملیات بازسازی در بعضی شهرها بوده، اما امروز خبر پیدا شدن دو میلیون دلار در یک ساک از زیر آوار و همچنین موبایل آتسو پس از جسم بی‌جان او توجه بسیاری را به خود جلب کرد.
آتسو که در تیم هاتای اسپور در سوپرلیگ ترکیه بازی می‌کرد، پس از زلزله شدیدی که در ششم فوریه این کشور و سوریه را لرزاند مفقود شده بود.
هفته گذشته بعضی از رسانه‌ها از پیدا شدن جسد این بازیکن ۳۱ ساله خبر داده بودند، اما این خبر تکذیب شد و روز گذشته بود که به صورت رسمی اعلام شد که بالاخره جسم بی‌جان او از زیر آوارها پیدا شده است.

نانا سکر، مدیر برنامه این بازیکن، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «با قلبی سرشار از غم باید تأیید کنم که متأسفانه صبح امروز بدن کریستین آتسو پیدا شده است. از صمیم قلب با خانواده و عزیزانش ابراز همدردی می‌کنم. از این فرصت برای تشکر از همه کسانی که برای او دعا کردند و حمایتش کردند تشکر می‌کنم. درحالی‌که ما مشغول انجام هماهنگی‌ها هستیم، از همه خواهش می‌کنم که به حریم شخصی خانواده او در این روزهای سخت احترام بگذارند.»
باشگاه نیوکسل هم بیانیه‌ای به احترام درگذشت این بازیکن منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده: «او بازیکنی بااستعداد و انسانی خاص بود و بازیکنان، کارکنان و هواداران ما همیشه به‌خوبی از او یاد می‌کنند.»

1803310

نیوکسل شب گذشته در سن جیمز پارک به مصاف لیورپول رفت و یک دقیقه سکوت پیش از شروع این بازی برای ادای احترام به آتسو در نظر گرفته شده بود. او در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ در این تیم به میدان رفت، ۱۰۷ بازی انجام داد و هشت گل به ثمر رساند.
باشگاه چلسی هم بیانیه‌ای برای درگذشت او منتشر کرد و نوشت: «همه در باشگاه فوتبال چلسی از شنیدن خبر درگذشت دردناک کریستین آتسو، بازیکن سابق ما، ناراحت هستند. صمیمانه با دوستان و خانواده‌اش همدردی می‌کنیم.»

1803312

جان تری، کاپیتان سابق چلسی، هم با انتشار توییتی نوشت: «روحت در آرامش دوست من.»
آتسو همچنین پیش از این برای دو باشگاه اورتون و بورنموث در لیگ برتر نیز به میدان رفته بود.
مورات اوزون مهمت، مدیر برنامه او در ترکیه، تایید کرد که جسد این بازیکن زیر آوارهای خانه‌اش در جنوب ترکیه پیدا شده است. او در این باره گفت: «جسم بی‌جان آتسو زیر آوارها پیدا شد. در حال حاضر به دنبال وسایل دیگری از خانه او هستند. تلفن همراهش هم پیدا شده است.»
همسر این بازیکن و سه فرزندش در زمان پیدا کردن جسد او در صحنه حضور داشتند. برادر بزرگتر و خواهر دوقلویش هم به همین منظور به ترکیه سفر کرده بودند. او قرار است با پروازی به غنا منتقل شود و در کشورش به خاک سپرده شود.
این بازیکن قرار بود ساعاتی پیش از زلزله ترکیه را ترک کند و با باشگاهی در فرانسه برای امضای قراردادی جدید به توافق رسیده بود، اما تصمیم گرفت پس از به ثمر رساندن گل پیروزی تیمش در وقت اضافه برابر کاسم پاشا در ترکیه بماند.
فاتح ایلک، مدیر هاتای، در این باره به رادیو ترکیه گفت: «آتسو می‌خواست بیشتر بازی کند و از مربی‌اش اجازه گرفت که اگر قرار است فرصت بازی بیشتری نداشته باشد به فرانسه برود. او بلیتی خرید تا به استانبول برود و از آنجا راهی فرانسه شود. او به دنبال باشگاهی بود که بتواند بیشتر در زمین حاضر شود.»
آتسو سپتامبر سال گذشته میلادی به ترکیه رفت و قراردادی یک‌ساله با این باشگاه به امضا رسانده بود. او به همراه تانر ساووت، مدیر ورزشی هاتای، در یک ساختمان زندگی می‌کرد و جسد او هنوز پیدا نشده است.
این باشگاه هم در صفحه توییترش نوشت: «ما تو را فراموش نخواهیم کرد، آتسو. روحت در آرامش باشد، تو که شخصیت زیبایی داشتی. هیچ کلامی برای توصیف ناراحتی ما وجود ندارد. در آرامش باشی.»

آتسو در سطح ملی هم عملکرد خوبی داشت. او ۶۵ بازی برای تیم ملی غنا انجام داد و ۹ گل برای این تیم به ثمر رساند. این بازیکن در جام جهانی ۲۰۱۴ به میدان رفت و بهترین بازیکن رقابت‌ها در جام ملت‎‌های آفریقای ۲۰۱۵ شد، تورنمنتی که غنا در آن به فینال رفت.
وزرارت خارجه غنا با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد و نوشت: «وزارت خارجه آفریقا خبر ناگوار پیدا شدن جسد کریستین آتسو از زیر آوارهای آپارتمانش پس از زلزله ششم فوریه ۲۰۲۳ را دریافت کرده است.

برادر بزرگتر و خواهر دوقلوی او به همراه یکی از کارکنان سفارت در صحنه حاضر و شاهد یافتن بدن او بودند. سفارت در حال حاضر هماهنگی‌های لازم را با همکاری دولت ترکیه انجام می‌دهد تا بدن او برای دفن به غنا منتقل شود.»
باشگاه گالاتاسرای هم با ابراز ناراحتی از اتفاقی که برای این بازیکن رخ داده نوشت: «ما بسیار غمگین هستیم که کریستین آتسو جانش را در زلزله‌ای که ضربه بزرگی به کشور ما زد از دست داد. با خانواده او و هواداران هاتای اسپور همدردی می‌کنیم.»
رافائل بنیتس که پیش از این هدایت نیوکسل را برعهده داشت و با این بازیکن کار کرده بود مدعی شد که ماه گذشته با او در تماس بوده است. این مربی اسپانیایی به اسکای اسپورت گفت: «من یک ماه قبل با او حرف زدم. ما چند پیام رد و بدل کردیم. گفتن این احساس به زبان انگلیسی برایم بسیار دشوار است، اما به شدت ناراحت هستم و سعی کردم دوباره با او تماس بگیرم.

1803313

واقعا نمی‌خواهم بقیه مردم را فراموش کنم، چون در حال حاضر افراد بسیاری هستند که شرایط خوبی ندارند و من فکر می‌کنم ما باید به نوعی به همه آنها کمک کنم. امروز باید کریستین را به یاد داشته باشیم. من واقعا ناراحت هستم.
این اتفاق بسیار غم‌انگیز است؛ چون او انسانی بسیار بسیار خوب و خاص بود. من درباره اینکه او بازیکنی خوبی بود یا نه حرف نمی‌زنم، البته که او بازیکن خوبی بود، اما انسان بسیار فوق‌العاده‌ای هم بود. می‌توانید در تمامی تصاویر ببینید که او، چه بازی می‌کرد و چه بازی نمی‌کرد، همیشه لبخندی روی لبش بود.»

فیلم آخرین گل آتسو را ببینید:

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 39516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha