تاکنون | شمار قربانیان زلزله مهیب ترکیه از ۴۵ هزار نفر فراتر رفت / در سوریه  ۵۹۰۰ نفر جان باخته‌اند + فیلم

گزارش مقامات ترکیه‌ای و سوری نشان می‌دهد که شمار قربانیان زمین لرزه در این دو کشور بالغ بر ۵۰ هزار کشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، اهم اخبار و تحولات لحظه به لحظه مربوط به زلزله ترکیه و سوریه را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

۲۳:۰۰ چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - اداره مدیریت اضطراری ترکیه گزارش داد که تعداد قربانیان زمین لرزه‌های ویرانگر اخیر در این کشور از ۴۵ هزار نفر فراتر رفته است. بر اساس آخرین اطلاعات، در مجموع ۴۵۰۸۹ نفر در استان‌های قهرمان مرعش، غازیانتپ، سانلیورفا، دیاربکر، آدانا، آدیامان، عثمانیه، هاتای، کیلیس، مالاتیا و الازیغ جان خود را از دست داده اند.

۲:۰۰ شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه اعلام کرد، شمار کشته‌های زلزله اخیر در جنوب این کشور به ۴۴ هزار و ۲۱۸ نفر رسیده است. خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد، شمار قربانیان زلزله در سوریه نیز به ۵ هزار و ۹۰۰ نفر رسیده است.

آژانس مدیریت سوانح و حوادث غیر مترقبه ترکیه همچنین اعلام کرد از آغاز زلزله در این کشور تاکنون ۹ هزار و ۱۳۶ پس لرزه به وقوع پیوسته است.

پیش تر سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که ۸.۸ میلیون نفر در سوریه تحت تأثیر تبعات زلزله شمال این کشور قرار خواهند گرفت.

۱۹:۰۰ شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱- مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) پیشتر روز جمعه، شمار قربانیان زلزله در جنوب این کشور را ۳۹ هزار و ۶۷۲ نفر کشته اعلام کرده بود. زلزله اخیر زندگی ۱۳ میلیون نفر در این کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

۲۲:۰۰ پنج‌شنبه - بر اساس آخرین آمارهای رسمی، شمار قربانیان زلزله در مناطق جنوب و جنوب شرق ترکیه به ۳۶ هزار و ۱۸۷ تن رسیده است. همچنین تاکنون زلزله در سوریه نیز بیش از ۵۸۰۰ قربانی گرفته است. با افزایش تلفات زلزله در ترکیه، مجموع شمار کشته شده‌های این حادثه طبیعی در این دو کشور به ۴۲ هزار تن نزدیک شده است.

۰۰:۱۷ دوشنبه - یک گروه تجاری اعلام کرد، به نظر می‌رسد فاجعه زلزله ترکیه ۸۴ میلیارد دلار خسارت و بیش از ۷۲۰۰۰ نفر قربانی داشته باشد.

تا لحظه مخابره این خبر، ۲۹ هزارو ۶۰۵ نفر در جنوب ترکیه و ۳ هزارو ۵۷۴نفر در شمال سوریه کشته شده اند. کارشناسان می‌گویند احتمال زنده ماندن افرادی که پس از زلزله زیر آوار گرفتار شده‌اند ۷۴ درصد در ۲۴ ساعت اول است اما تنها ۶ درصد در روز پنجم زنده می‌مانند.

۱۲:۵۵ یکشنبه- با گذشت ۷ روز از وقوع زلزله دردناک ترکیه و قربانی شدن شمار زیادی از شهروندان این کشور، نگرانی ها از افزایش تعداد جانباختگان و وضعیت آینده زلزله زدگان افزایش یافته است، این درحالی است که تقویت امدادرسانی و نجات هر شهروند از زیر خروارها خاک و آوار، چراغ امید را در دل زلزله زدگان روشن نگه داشته است.

۱۹:۰۰ جمعه- رئیس مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) با اشاره به وعده رئیس جمهوری ترکیه برای پرداخت کمک مالی ۱۰ هزار لیری به زلزله زدگان اظهار کرد: برای کسانی که خارج از شهرک‌های کانتینری و اسکان موقت ساکن شوند، اگر مالک خانه باشند، ماهیانه پنج هزار لیر و برای کسانی که مستاجر باشند، ماهیانه ۲ هزار لیر کمک نقدی برای اجاره منزل پرداخت خواهد شد.

وی آخرین آمار جانباختگان زلزله ترکیه را ۱۹ هزار و ۳۸۸ نفر و تعداد مجروحان را نیز ۷۷ هزار و ۷۱۱ نفر اعلام کرد.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

شمار جان باختگان این زمین لرزه تاکنون در سوریه به ۳ هزار و ۶۳۷ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷ هزار و ۲۲۶ نفر رسیده است.

۲۲:۳۵ پنج‌شنبه- مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» پنجشنبه شب از افزایش شمار کشته های زمین لرزه ۷.۸ ریشتری به بیش از ۱۷ هزار تن و زخمی ها ۷۱ هزار نفر خبر داده است.

این مرکز اعلام کرد که شمار جان باختگان زمین لرزه در این کشور به ۱۷ هزار و ۴۰۶ نفر و مجروحان ۷۱ هزار ۸۰۶ نفر افزایش یافته است.

آخرین آمار کشته های ترکیه پیشتر ۱۴ هزار و ۱۴ نفر و شمار مجروحان نیز ۶۳ هزار و ۷‌۹۴ نفر اعلام شده بود.

این آمار را رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و در جریان بازدید از مناطق زلزله زده در استان غازی آنتپ بیان کرده بود.

وی افزود: در جریان زلزله اخیر ۶ هزار و ۴۴۴ ساختمان و بنا نیز تخریب شده است.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

در پی این زلزله، اردوغان رئیس جمهور ترکیه یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

بسیاری از کشورهای جهان در پیام‌هایی با دولت و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی و همبستگی کردند.

این زمین لرزه شدید،حدود ۱۳ میلیون نفر را در ۱۰ استان ترکیه از جمله آدانا، آدیامان، دیاربکر، غازیانتپ، هاتای، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه و سانلیورفا تحت تاثیر قرار داده است.

۱۹:۱۰-برخی منابع از کشته و زخمی شدن بیش از ۱۳۰ تن از شهروندان افغانستان در نتیجه زمین لرزه ترکیه و سوریه، خبر داده اند.

۱۹:۰۳-عبدالله بو حبیب وزیر خارجه لبنان در راس یک هیئت متشکل از وزرای کابینه دولت این کشور به سوریه سفر کرد و با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

۱۸:۳۰-فلسطینیان شامگاه چهارشنبه زلزله دیگری را در شمال کرانه باختری احساس کرده‌اند.

۱۷:۳۰-آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعیان عراق خواستار تسریع کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان در سوریه و ترکیه شد.

۱۶:۱۰- ورود هواپیمای پاکستانی حامل کمک ها به فرودگاه بین المللی دمشق

۱۶:۰۴- نخست وزیر انگلیس: با مسئولان ترکیه و سوریه در تماس هستیم و همه کمک های لازم را ارایه می کنیم

۱۵:۳۰- وزیر بهداشت ترکیه از راه اندازی ۷۷ بیمارستان میدانی در ۱۰ شهر زلزله زده این کشور خبر داد.

۱۵:۲۹- وزیر بهداشت سوریه خواهان کمک جامعه بین المللی و سازمان بهداشت جهانی به بخش بهداشتی این کشور شد

۱۴:۲۶- رئیس جمهور ترکیه: دولت به هر خانواده زلزله زده در مرحله اول ۱۰ هزار لیره پرداخت می کند

 شمار قربانیان زلزله مهیب ترکیه-سوریه به ۱۱۲۹۶ نفر رسیده است + فیلم و عکس

۱۴:۲۵- اردوغان: شمار تلفات زلزله در ترکیه به ۸۵۷۴ نفر رسیده است

۱۳:۴۹- ورود یک هواپیمای ارمنی حامل کمک های انسانی به فرودگاه حلب

۱۳:۴۶- وزارت بهداشت روسیه از اعزام تیمی پزشکی به ترکیه خبر داد

۱۲:۵۹- اتحادیه اروپا: ۲۹ تیم جستجو و پنج تیم پزشکی از ۲۰ کشور را برای کمک به ترکیه بسیج کردیم

۱۲:۱۳- اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله به ۷۱۰۸ و شمار زخمی ها به ۴۰۹۱۰ نفر افزایش یافت.

۱۲:۰۱- رسانه های ترکیه: زلزله جدیدی به قدرت ۵.۱ ریشتر در منطقه قهرمان ماراش روی داد

۱۱:۳۴- اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله به ۶۹۵۷ و شمار زخمی ها به ۳۸۲۲۴ نفر رسیده است.

۱۱:۲۶- نخست وزیر مالزی از کمک بیش از دو میلیون دلاری به ترکیه و سوریه خبر داد

۱۰:۲۱- اعزام تیم دیگری از امدادرسانان روس به ترکیه

۱۰:۱۳- اداره حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله به ۶۲۳۴ و شمار زخمی ها به ۳۷۰۱۱ نفر رسیده است.

۰۸:۱۷- تیم های امداد و نجات چین وارد ترکیه شدند.

۶:۲۰- کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پس از زلزله مرگبار ۷.۸ ریشتری با ارسال پیامی، فاجعه مرگبار زمین لرزه را به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تسلیت گفت.

۵:۴۷- آمریکا در بحبوحه فاجعه انسانی در سوریه به لفاظی‌ها علیه دمشق ادامه داد و اعلام کرد که کمک‌های واشنگتن به مردم زلزله‌زده می‌رسد، نه نظام سوریه.

۵:۱۰- آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) اعلام کرد که زلزله مرگبار ۷.۸ ریشتری حدود ۵۷ هزار نفر از آوارگان فلسطینی را در سوریه تحت تاثیر قرار داده است.

۳:۲۸ - جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که ۷.۴ میلیون دلار کمک فوری به ترکیه و سوریه ارائه می‌کند و این کمک ها تا تغییر وضعیت پس از زلزله در دو کشور ادامه خواهد یافت.

۲:۵۵ - شمار قربانیان زلزله در سوریه به ۲ هزار و ۳۷۰ نفر افزایش یافت.

 شمار قربانیان زلزله ترکیه-سوریه به هفت هزار و ۲۶۶ نفر رسیده است + فیلم

۲:۱ - مصر پنج هواپیمای ترابری نظامی حامل کمک های پزشکی اضطراری برای کمک به زلزله زدگان، به سوریه و ترکیه اعزام کرده است.

۱:۵۶- شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله گفت: تعصب بین‌المللی علیه مردم سوریه با پایین‌ترین استانداردهای بشردوستانه سازگار نیست.

۱:۳۶ - ناتو بیش از یکهزار و ۴۰۰ امدادگر به ترکیه اعزام کرد.

۱:۲۹ - سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد وضعیت دسترسی به سوریه برای کمک به زلزله زدگان چالش برانگیز است

۱:۱۵ - بسام صباغ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که امکان دریافت و رساندن کمک‌های بشردوستانه کشورهای دیگر به زلزله‌زدگان فراهم است.

Dünya liderlerinden Türkiye'ye destek mesajları: Her türlü yardıma hazırız

۰۰:۲۶ - دانیل مارتینوف، مشاور وزیر وضعیت بحرانی روسیه روز سه‌شنبه گفت که مسکو در کمک به آنکارا عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده ترکیه را گسترش می دهد.

۰۰:۰۳ - فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه هشدار داد که کمک‌هایی که برای زلزله‌زدگان ارسال می‌شود، نباید به دست تروریست‌ها برسد.

 شمار قربانیان زلزله ترکیه-سوریه به هفت هزار و ۲۶۶ نفر رسیده است + فیلم

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اخبار و تحولات لحظه به لحظه مربوط به زلزله ترکیه و سوریه را می‌توانید در زیر دنبال کنید.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در پی وقوع زلزله مرگبار بامداد دوشنبه، ساعاتی پیش در سراسر این کشور ۷ روز عزای عمومی اعلام کرد.

۲۲:۵۰ - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حلب (شمال غرب سوریه) اعلام کرد: ۱۵هزار پرس غذای گرم امروز (سه شنبه) در میان آسیب دیدگان زلزله در حلب توزیع شد.

۲۲:۴۶- علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در پیام‌هایی جداگانه به روسای خبرگزاری‌های آناتولی ترکیه و سانای سوریه جان‌باختن شهروندان ترکیه ای و سوری در زلزله اخیر را تسلیت گفت.

۲۱:۴۲ - حجت الاسلام و المسلمین "حمید صفار هرندی" نماینده مقام معظم رهبری در سوریه طی پیامی حادثه ناگوار زلزله بامداد دیروز (دوشنبه) شمال غرب سوریه را به مردم و دولت سوریه تسلیت گفت.

۲۱:۰۰-عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در تماس تلفنی با رئیس جمهوری ترکیه جانباختن شمار زیادی از مردم ترکیه را به اردوغان تسلیت گفت و برای کمک به زلزله زدگان اعلام آمادگی کرد.

۲۰:۵۷-شبکه خبری المیادین اعلام کرد که شمار جانباختگان زلزله سوریه به ۱۷۸۲ نفر رسیده است.

 شمار قربانیان زلزله ترکیه-سوریه به هفت هزار و ۲۶۶ نفر رسیده است + فیلم

۲۰:۴۰-سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی خواستار لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب علیه ملت سوریه شد و گفت: فاجعه‌ای که ملت سوریه درپی زلزله با آن مواجه شده‌اند، مستلزم لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه سوریه در چارچوب قانون موسوم به "سزار" است.

۲۰:۲۳-پادشاه اردن امروز در تماس تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه بر آمادگی کشورش برای حمایت از دولت و ملت این کشور در شرایط فاجعه‌باز زلزله تأکید کرد.

۲۰:۲۰-مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) از افزایش شمار جان باختگان زلزله بامداد دوشنبه این کشور به بیش از ۴ هزار و ۵۴۴نفر خبر داد. تاتار گفت که تعداد مجروحان به ۲۶هزار و ۷۲۵نفر رسید و مساحت متاثر از زلزله حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع است.

۲۰:۰۰-صندوق اضطراری سازمان ملل متحد ۲۵ میلیون دلار برای کمک به ترکیه و سوریه اختصاص داد.

۱۹:۵۰-سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه با بازدید از منطقه پازارجیک شهر قهرمان ‌ماراشطی طی سخنانی بین خبرنگاران گفت: پس از وقوع زلزله تاکنون ۱۸ هزار نیروی ژاندارمری و نزدیک به ۱۰ هزار مامور پلیس از سرتاسر ترکیه به منطقه زلزله زده اعزام شده‌اند.

۱۹:۰۸-رئیس جمهور ترکیه در ۱۰ استان زلزله‌زده به مدت سه ماه وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 39072
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha