خبرنگار آمریکایی: مشارکت بالا در انتخابات یعنی شکست ترامپ

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که مشارکت بالا در انتخابات آمریکا به معنای شکست دونالد ترامپ خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شبکه خبری ام اس ان بی سی نیوز در گزارشی افزود، تعداد کسانی که تاکنون در این دوره در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت کرده‌اند در مقایسه با مدت مشابه دوره‌های سابق انتخابات آمریکا بسیار بالا بوده و به بیش از ۴۷ میلیون نفر رسیده است، اگر روند کنونی مشارکت شهروندان آمریکا در انتخابات این کشور ادامه بیابد شاهد بالاترین میزان مشارکت مردمی در انتخابات آمریکا در طول تاریخ این کشور خواهیم بود.

مجری شبکه ام اس ان بی سی نیوز در این باره گفت، واقعیت تلخ این است که اسناد نشان می‌دهند که حزب جمهوری‌خواه آمریکا به رهبری دونالد ترامپ از مشارکت بالای مردم در انتخابات استقبال نمی‌کند، دونالد ترامپ هم پیش از این گفته است که اگر میزان مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد حزب جمهوری‌خواه برنده نخواهد شد، هرچند فرمانداران ایالت‌ها حق ندارند حق رأی را در مناطق مختلف آمریکا محدود کنند، اما شاهد هستیم که تلاش‌ها برای محدودکردن حق رأی دادن در آمریکا در حال افزایش است.

مجری شبکه ام اس ان بی سی نیوز افزود: اگر به تاریخ انتخابات آمریکا هم مراجعه کنیم می‌بینیم که دموکرات تعداد دفعات بیشتری در انتخابات ملی آمریکا برنده شده‌اند. آمریکایی‌ها بیشتر تمایل دارند دموکرات‌ها را برای ریاست‌جمهوری انتخاب بکنند. در شش مورد از هفت انتخابات گذشته مردم آمریکا نامزد دموکرات‌ها را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کرده‌اند.

این شبکه آمریکایی تأکید کرد، به همین علت نامزدهای جمهوری‌خواه در بیشتر موارد تلاش می‌کنند از طریق آرای الکترال در انتخابات برنده شوند و وارد کاخ سفید شوند، در این راستا نامزدهای جمهوری‌خواه به شیوه‌های مختلف در انتخابات تلاش می‌کنند که رأی دهندگان را از شرکت در انتخابات منصرف سازند.

مجری این شبکه خبری در ادامه تصریح کرد که جمهوری‌خواهان همچنین تلاش می‌کنند با الزام رأی دهندگان به داشتن کارت شناسایی عکس‌دار میزان مشارکت مردم را در ۴۱ ایالت کاهش بدهند، در حال حاضر میزان مشارکت بالا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بدین معنا است که نامزد دموکرات از رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی گرفته است.

۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 3949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha