توصیه مدیرعامل صرافی بایننس به فعالان بازار رمزارز

مدیرعامل صرافی بایننس به تازگی توصیه‌هایی درباره شیوه نگهداری از دارایی‌های دیجیتال به کاربران کرده است. او باور دارد که نگهداری دارایی‌ها در کیف‌پول شخصی خطرناک است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس به‌دنبال خروج میلیاردها دلار استیبل‌کوین از صرافی بایننس، اظهار نظرات و توصیه‌های جدیدی را برای فعالان بازار رمزارز ارائه کرده است.

دارایی‌های خود را در کیف‌پول شخصی نگهداری نکنید

چانگ پنگ ژائو که با نام CZ در بازار کریپتو شناخته می‌شود درباره نگهداری شخصی (self-custody) دارایی‌های دیجیتال به کاربران هشدار داده است. او اظهار کرد که احتمالا ۹۹ درصد از افرادی که دارایی‌های دیجیتال خود را در کیف‌پول‌های شخصی نگه می‌دارند، به روشی دارایی خود را از دست خواهند داد. چانگ پنگ ژائو سال‌هاست که جزو طرفدار نگهداری شخصی دارایی‌هاست چرا که باور دارد این حق طبیعی هر انسان است. اما او به کاربران توصیه کرده است که شیوه درستی را برای نگهداری شخصی دارایی‌های خود انتخاب کنند.

ژائودر مصاحبه خود در تاریخ ۱۴ سپتامبر، استفاده از کیف‌پول‌های شخصی رمزارزی را خطرناک خواند و گفت که نگهداری رمزارزها توسط شخص به هیچ عنوان بدون ریسک نیست. او پیشنهاد داد که بهتر است برای از دست ندادن سرمایه، دارایی‌های دیجیتال در کیف‌پول‌های موجود در صرافی‌های متمرکز نگهداری شود. ژائو گفت:« بسیاری از افراد توانایی نگهداری بک‌آپ از کد امنیتی خود را ندارند. ممکن است کد امنیتی کیف‌پول خود را روی ورق یادداشت کنند و فرد دیگری آن ورق را ببیند و دارایی‌هایشان را به سرقت ببرد.»

مدیرعامل بایننس همچنین به این مسئله اشاره کرد که در صورت نگهداری رمزارزها در کیف‌پول شخصی و فوت دارنده دارایی‌ها، امکان انتقال آن به فرزند یا وارث دارنده کیف‌پول ممکن نیست. اما صرافی بایننس می‌تواند با فرآیندی استاندارد، این کار را انجام دهد.

تعطیلی صرافی‌های متمرکز از زبان ژائو

با وجود اینکه اکثر فرآیندها در صرافی بایننس به صورت متمرکز انجام می‌شوند، اما به گفته ژائو، این صرافی نسبت به نگهداری دارایی‌ها در کیف‌پول شخصی و یا کیف‌پول صرافی موضع‌گیری خاصی ندارد. این شخصیت سرشناس اعلام کرده است که اگر کاربران به سمت صرافی‌های غیرمتمرکز حرکت کنند، با کمال میل صرافی خود را تعطیل خواهد کرد. او در این باره گفت: «اگر راهی پیدا شود که همه افراد بتوانند با امنیت کامل و به راحتی دارایی‌های خود را در نزد خود نگه دارند، آنگاه دیگر نیازی به صرافی‌های متمرکز نیست.»

اتفاقات اخیر مرتبط با بایننس

در هفته اخیر اتفاقات متعددی برای صرافی بایننس افتاده است. روزنامه وال استریت ژورنال در تاریخ ۱۱ دسامبر اظهار کرد که مشکلات متعددی در داده‌های اثبات ذخایر این صرافی وجود دارد. رویترز نیز دو روز بعد اعلام کرد که دادگستری ایالات متحده آمریکا پس از سه سال تحقیق درباره این صرافی، قرار است تا اتهامات وارده بر این صرافی را افشا کند. از طرفی، در ۱۳ و ۱۴ دسامبر، صرافی بایننس با حجم بالای ۲.۲ میلیارد دلاری برداشت استیبل‌کوین‌های BUSD، تتر (USDT) و USDC مواجه شد.

۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 36746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha