پخش زنده بازی تیم‌‎های ملی فوتبال ولز - انگلستان؛ گروه B سه شنبه ۸ آذر ساعت ۲۲:۳۰ + لینک پخش زنده

دو تیم فوتبال ولز و انگلستان روز سه شنبه ۸ آذر ساعت ۲۲:۳۰ در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ دیدار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بازی تیم‌های ملی فوتبال ولز و انگلستان در جام جهانی ۲۰۲۲ ، سه شنبه ۸ آذر ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه احمد بن علی برگزار می شود.

لینک پخش زنده بازی ولز و انگلستان از سیما

لینک پخش بازی ولز و انگلستان از رادیو ورزش

برنامه کامل و نتایج جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر؛ از مرحله گروهی تا فینال + جدول

برنامه بازی های گروه B:

دوشنبه ۳۰ آبان: انگلیس - ایران، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه
دوشنبه ۳۰ آبان: آمریکا - ولز، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه احمد بن علی
جمعه ۴ آذر: ولز - ایران، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه احمد بن علی
جمعه ۴ آذر:انگلیس - آمریکا، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه البیت
سه شنبه ۸ آذر: ولز - انگلیس، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه احمد بن علی
سه شنبه ۸ آذر: ایران - آمریکا، ساعت ۲۲:۳۰، ورزشگاه الثمامه

معرفی تیم ملی ولز

شاید ولز مدعی صعود به مراحل بالاتر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نباشد اما می‌تواند برای هر حریفی دست و پاگیر باشد؛ به ویژه در گروه B که انگلیس و آمریکا مدعی‌تر از ایران و ولز برای صعود هستند.

بازگشت پس از ۶۴ سال

ولز در طول دوره‌های گذشته فقط یک بار شانس حضور در جام جهانی را داشته که به سال ۱۹۵۸ بازمی‌گردد. ولزی‌ها در رویدادی که به میزبانی سوئد برگزار شد، در گروه ۳ قرار داشتند و برابر تیم‌های سوئد، مجارستان و مکزیک به سه تساوی پیاپی رسیدند تا به عنوان یک دوم از گروه خود صعود کنند.

در آن دوره اگر امتیاز دو تیم در مرحله گروهی برابر می‌شد، باید یک دیدار پلی‌آف با هم برگزار می‌کردند. بر همین اساس ولز و مجارستان با هم دیدار کردند که ولز این بار ۲ بر یک پیروز شد و به مرحله یک‌چهارم نهایی رسید. در این مرحله ولزی‌ها مقابل برزیلی که در نهایت قهرمان شد، با یک گل مغلوب شدند و وداعی سرافرازانه با جام جهانی داشتند.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال ولز , جام جهانی 2022 , جام جهانی فوتبال ,

مسیر حضور در جام جهانی

ولز در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه E با استونی، بلژیک، جمهوری چک و بلاروس همگروه بود و با ۴ برد، ۳ تساوی و یک باخت، ۲۵ گل زده، ۹ گل خورده و کسب ۱۵ امتیاز در رده دوم ایستاد تا راهی مرحله پلی‌آف شود.

اتریش اولین حریف ولز در این مرحله بود که اژدهایان با درخشش گرت بیل ۲ بر یک پیروز شدند تا در یک قدمی صعود به جام جهانی قرار بگیرند.

اوکراین آخرین سد روبروی ولز برای کسب جواز سفر به قطر بود که باز هم گرت بیل ناجی تیمش شد تا ولز به لطف برد یک بر صفر مقابل حریفش راهی جام جهانی شود.

روبرت پیج در آزمونی بزرگ

سرمربیگری تیم ملی ولز در جام جهانی بر عهده «روبرت جان پیج» است؛ مربی ۴۸ ساله‌ای که از سوم نوامبر ۲۰۲۰ این مسئولیت را در اختیار دارد و تاکنون ۲۸ بار روی نیمکت ولز نشسته که حاصل آن ۱۰ برد، ۹ تساوی و ۹ شکست بوده است.

پیج که در سیستم‌های دفاعی مهارت خاصی دارد، پیش از سرمربیگری به عنوان دستیار در کنار رایان گیگز حضور داشت و عملاً پس از دستگیری گیگز در نوامبر ۲۰۲۰ مسئولیت را بر عهده گرفت که نخستین تجربه نیز کسب تساوی بدون گل با آمریکا در یک دیدار تدارکاتی بود.

جایگاه این مربی روی نیمکت اژدهایان محکم است، چرا که او چندی قبل قراردادی ۴ ساله را با اتحادیه فوتبال ولز امضا کرد.

معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال ولز , جام جهانی 2022 , جام جهانی فوتبال ,

ستاره‌ای به نام گرت بیل

بسیاری از بازیکنان تیم ملی ولز در لیگ‌های انگلیس و به ویژه لیگ برتر این کشور بازی می‌کنند. وین هنسی دروازه‌بان ناتینگهام فارست، دنی وارد مدافع لسترسیتی، اِتان آمپادو مدافع اسپتزیا، هری ویلسون هافبک فولهام، دنیل جیمز مهاجم فولهام، گرت بیل مهاجم لس‌آنجلس اف سی و ... از جمله بازیکنان بزرگ این تیم هستند. در میان همه اینها بدون شک امید اول هواداران به گرت بیل خواهد بود که به رغم عملکرد نه چندان مطلوب در عرصه باشگاهی طی سال‌های اخیر، در تیم ملی گل‌های حساس و مهمی را به ثمر رسانده و می‌تواند این عملکرد را در جام جهانی نیز داشته باشد.

عملکرد سال ۲۰۲۲

ولز در سال ۲۰۲۲ میلادی ۹ بازی دوستانه و رسمی داشته که حاصل آن ۲ برد، ۲ تساوی و ۵ شکست بوده است. آخرین برد این تیم به ۵ ژوئن و دیدار با اوکراین برمی‌گردد و شاگردان روبرت پیج از آن روز به بعد یک تساوی مقابل بلژیک و چهار شکست مقابل هلند (دو بار)، بلژیک و لهستان تجربه کردند.

ولز یکی از حریفان تیم ملی ایران در گروه B مسابقات است.

فهرست بازیکنان

وین هنسی، دنی وارد، آدامن دیویس، بن دیویس، بن کابانگو، تام لاکیِر، جو رودون، کریس مفام، اتان آمپادو، کریس گونتر، نکو ویلیامز، کانر رابرتز، سوربا توماس، جو آلن، مت اسمیت، دیلان لِویت، هری ویلسون، جو مورل، جانی ویلیامز، آرون رمزی، روبین کولویل، گرت بِیل، کیفر مور، مارک هریس، برنان جانسون و دن جیمز

معرفی تیم ملی انگلستان

تیم ملی فوتبال انگلیس در حالی شانزدهمین حضور خود در رقابت‌های جام جهانی را در قطر تجربه خواهد کرد که اولین حضور آنها در این تورنمنت معتبر به سال ۱۹۵۰ بازی می‌گردد. سه‌شیر که در رده‌بندی فعلی فیفا در رده پنجم برترین تیم‌های جهان است، در جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس موفق شد برای اولین بار به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها برسد. انگلیسی‌ها که از آن سال تاکنون دیگر فاتح تورنمنت معتبر دیگری نشده‌اند، امیدوارند بتوانند در قطر به حسرت ۵۶ ساله خود پایان بدهند.

خلاصه بازی انگلیس ۳ - آلمان ۳ را ببینید:

انگلیس که در جام‌های جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا و ۲۰۱۸ روسیه در رده چهارم به کار خود پایان داد، در یورو ۲۰۲۰ هم به عنوان نایب‌قهرمانی بسنده کرد. بازگشت سه‌شیر به روزهای خوبش در چند سال اخیر باعث شده تا هواداران این تیم نسبت به نتیجه گرفتن تیم‌شان در جام جهانی ۲۰۲۲ خوشبین باشند و باید دید که آیا امسال سالی است که جام بالاخره به خانه می‌آید یا خیر؟

ساوت‌گیت و بازگشت امیدواری دوباره هواداران انگلیس

گرت ساوت‌گیت که در دوران حرفه‌ای‌اش برای تیم‌های کریستال‌پالاس، استون‌ویلا و میدلزبرو بازی کرد و بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ هم در ۵۷ بازی برای تیم ملی انگلیس به میدان رفت، در سال ۲۰۰۶ و بلافاصله پس از اعلام بازنشستگی‌اش به مربیگری روی آورد و در اولین گام هدایت آخرین تیم دوران حرفه‌ای‌اش یعنی میدلزبرو را برعهده گرفت و سه سال در این تیم فعالیت کرد. این مربی انگلیسی در ادامه وقفه‌ای چهار ساله در کارش به وجود آمد و در سال ۲۰۱۳ هدایت تیم زیر ۲۱ سال انگلیس را برعهده گرفت و سه سال بعد هم به عنوان سرمربی جدید سه‌شیر معرفی شد و حضورش روی نیمکت این تیم تا به امروز ادامه دارد. کسب عنوان چهارمی جام جهانی ۲۰۱۸ و نایب‌قهرمانی در مسابقات یورو ۲۰۲۰ دستاورد ساوت گیت در تیم ملی انگلیس به عنوان سرمربی بوده است. ساوت‌گیت که محبوبیت نسبتاً خوبی در بین هواداران انگلیس دارد، به نظر نمی‌رسد تیمش کار سختی برای صعود از مرحله B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشته باشد، جایی که با تیم‌های ایران، آمریکا و ولز همگروه هستند اما آنها در راه قهرمانی رقبای سرسختی از اروپا و آمریکای جنوبی را پیش‌روی خود می‌بینند.

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال انگلیس , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 ,

صعودی مقتدرانه از مرحله انتخابی

انگلیس در حالی جواز حضور در بیست‌ودومین دوره مسابقات جام جهانی را به دست آورد که در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منقطه اروپا عملکرد خوبی از خود در گروه I این رقابت‌ها و در مصاف با تیم‌های لهستان، آلبانی، مجارستان، آندورا و سن‌مارینو داشت و با کسب ۸ برد و دو تساوی از ۱۰ بازی خود به عنوان صدرنشین گروه مسافر قطر شد. شاگردان ساوت‌گیت که در این مرحله شکستی را متحمل نشدند، ۳۹ گل به رقبا زدند و تنها سه بار دروازه‌شان باز شد. هری کین مهاجم تاتنهام با ۱۲ گل‌ زده بهترین گلزن سه‌شیر در مرحله انتخابی جام جهانی بود.

مصدومیت‌های لحظه آخری بلای جان ساوت‌گیت

انگلیس یکی از تیم‌هایی اروپایی است که بیشترین ضربه را از بازی‌های پرفشار باشگاهی قاره سبز در آستانه آغاز مسابقات جام جهانی قطر خورده و چند بازیکن این تیم به خصوص بازیکنان خط دفاعی به دلیل مصدومیت شانس حضور در این تورنمنت را از دست می‌دهند. ب ن چیلول از چلسی به دلیل مصدومیت همسترینگ شانس حضور در جام جهانی را از دست داد، این در حالی است که ریس جیمز از چلسی، کایل واکر از منچسترسیتی، کالوین فیلیپس از منچسترسیتی و امیل اسمیت رو از آرسنال نیز به دلیل مصدومیت‌های مختلف حضورشان در این تورنمنت در هاله‌ای از ابهام است.

هری کین؛ ستاره سه‌شیر

بهترین بازیکن و ستاره تیم ملی فوتبال انگلیس به طور حتم کاپیتان این تیم یعنی هری کین است. مهاجم ۲۹ ساله تاتنهام که از سال ۲۰۱۵ در عضویت تیم ملی فوتبال انگلیس است، تاکنون در ۷۵ بازی برای این تیم به میدان رفته و آمار ۵۱ گل‌زده را از خود برجای گذاشته است. او که تنها به دو گل‌ دیگر نیاز دارد تا به رکورد وین رونی به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس برسد، به نظر می‌رسد بتواند در این دوره از رقابت‌ها این رکورد را بشکند و تبدل به بهترین گلزن سه‌شیر در تمامی ادوار شود. در کنار هری کین، انگلیسی‌ها خوشبین به درخشش بازیکنان جوانی همچون فیل فودن، بوکایو ساکا و جود بیلینگهام هستند.

عملکرد انگلیس در سال ۲۰۲۲

شاگردان گرت ساوت‌گیت در سال ۲۰۲۲ در مجموع در ۸ بازی به میدان رفته‌اند که حاصلش دو برد، سه تساوی و سه شکست بوده است.

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: فرناندو موسلرا، سرخیو روچیت و سباستین سوسا

مدافعان: رونالد آرائوخو، مارتین کاسرس، سباستین کواتس، خوسه ماریا خیمنس، دیه‌گو گودین، ماتیاس اولیورا، خوسه لوئیس رودریگس، گیلرمو وارلا و ماتیاس وینیا

هافبک‌ها: رودریگو بنتانکور، جورجین دِ آراسکائتا، نیکولاس دِلاکروز، لوکاس توریرا، مانوئل اوگارته، فدریکو والورده، ماتیاس وسینو و فاکوندا پیستری

مهاجمان: ادینسون کاوانی، ماکسیمیلیانو گومس، داورین نونیس، لوئیس سوارس، فاوکوندا تورس و آگوستین کانوبیو

۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
کد خبر: 35381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha