عملکرد من فوق‌العاده بود/ فکر نمی‌کنم نیازی به انتقال قدرت وجود داشته باشد/ دموکرات‌ها مانع اعمال اصلاحات هست

رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص برنامه معارفه گزینه مورد نظر وی برای عضویت در دیوان عالی آمریکا که در جریان آن ۱۳ نفر از افرادی که ماسک نداشتند به کرونا مبتلا شدند، گفت که مشکلی با ماسک ندارم ولی من رئیس‌جمهوری هستم و باید مردم را ببینم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که پیشنهاد ارائه شده توسط کمیسیون مناظره‌ها مبنی بر برگزاری مناظره ویدئویی با «جو بایدن» رقیب دموکرات خود را نپذیرفته بود، در زمان تعیین‌شده برای این مناظره در یک برنامه تلویزیونی شبکه «ان‌بی‌سی» حاضر شده و به پرسش‌های رای‌دهندگان پاسخ داد.

در مناظره هیچ مشکلی نداشتم

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص این‌که آزمایش کرونای وی در تاریخ اول اکتبر مثبت بوده و آخرین آزمایش منفی وی به چه زمانی بازمی‌گردد، گفت که من در مناظره هیچ مشکلی نداشتم و در واقع عملکردم بسیار خوب بود. من نمی‎‌توانم تاریخ آخرین آزمایش منفی را به یاد بیاورم اما زیاد آزمایش داده‌ام. اما آخر وقت پنج‌شنبه، یک روز پس از مناظره، آزمایش من مثبت شد.

ترامپ ادامه داد که من هیچ احساس بدی نداشتم و قوی به نظر می‌رسیدم فقط درجه حرارت بدنم اندکی بالا بود. پزشکان فوق‌العاده کاخ سفید گفتند که باید به بیمارستان منتقل شوم و من هم به نظر آنها احترام گذاشتم. در بیمارستان «والتر رید» به من داروی «رمدیسیور» تزریق کردند که پس از آن حالم بهتر شد. آنها گفتند که فقط در ریه‌ها میزان کمی عفونت وجود دارد. من مشکلی زیادی در ریه احساس نمی‌کردم و تنها کمی تب داشتم.

من رئیس‌جمهوری هستم و باید مردم را ببینم

رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص برنامه معارفه گزینه مورد نظر وی برای عضویت در دیوان عالی آمریکا که در جریان آن ۱۳ نفر از افرادی که ماسک نداشتند به کرونا مبتلا شدند، گفت: «مشکلی با ماسک ندارم ولی من رئیس‌جمهوری هستم و باید مردم را ببینم. من نمی‌توانم در یک اتاق بمانم و باید بیرون برم».

مدیریت من در بحران کرونا فوق‌العاده بود/ مقصر چین است

ترامپ مدعی شد که در مدیریت بحران کرونا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است چرا که انتظار می‌رفت دو میلیون نفر جان خود را از دست بدهند که این میزان اکنون ۲۰۰ هزار نفر یعنی ۱۰ درصد این میزان بوده است.

وی در عین حال افزود که حتی یک درصد هم زیاد است ولی چین مقصر این مساله بود. به وضعیت کشورهای اروپایی و مناطق دیگر نگاه کنید. آن‌ها مشکلات جدی دارند.

به زودی به واکسن کرونا دست پیدا می‌کنیم

ترامپ بار دیگر گفت که به زودی به واکسن کرونا دست پیدا خواهیم کرد و بخش عمده آن را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در مناظره با جو بایدن حاضر نشدید سفیدبرترپندارها را محکوم کنید، گفت که من سال‌هاست که از آنها انتقاد کرده‌ام اما از جو بایدن هم می‌پرسید که آیا از  آنتیفا انتقاد می‌کند؟ آن‌ها در شهرهایی هستند که مسئولیت اداره آن در دست دموکرات‌هاست. من خشونت‌هایی که چپ‌های رادیکال رقم زده‌اند را محکوم می‌کنم. آنها شهرهای ما را به آتش کشیدند.

فکر نمی‌کنم نیازی به انتقال قدرت وجود داشته باشد

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا نتیجه انتخابات فارغ از این‌که چه کسی در آن پیروز شود را می‌پذیرد، گفت: مشکلات جدی در این باره وجود دارد. دموکرات‌ها درباره انتقال مسالمت‌آمیز قدرت صحبت می‌کنند. آن‌ها تلاش می‌کنند در روند انتخابات اخلال می‌کنند. من هزاران تعرفه انتخاباتی که نام من روی آن است را می‌بینم و واضح است که این من را خوشحال نمی‌کند. من انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را می‌پذیرم اما می‌خواهم انتخاباتی سالم برگزار شود. آن‌ها بوده‌اند که با روس‌ها تعامل داشته‌اند. قطعا من خواهان انتقال قدرت مسالمت‌آمیز هستم، اما فکر نمی‌کنم نیازی به کار باشد چون من برنده انتخابات خواهم بود.

بهترین عملکرد را در دفاع از حقوق رنگین‌پوستان داشته‌ام

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با سیاه‌پوستان گفت که اتفاقاتی که در تابستان افتاد، بسیار وحشتناک بود. ما خواستار اصلاح این وضعیت و رفتار پلیس در چارچوب قانون هستیم ولی دموکرات‌ها مانع این اصلاحات می‌شوند. دلیل این کار آنها را درک نمی‌کنم. بهترین عملکرد را در دفاع حقوق سیاهپوستان و دیگر رنگین پوستان آمریکا داشته‌ایم.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا ادعاهای عجیبی که تحت عنوان «کیو اِنان» در اینترنت مطرح می‌شود را رد می کند، گفت چیزی درباره این ادعاها نمی‌داند.

۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
کد خبر: 3161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha