سولانا از صرافی ها حذف می شود؟

یک شکایت دسته جمعی علیه سولانا لبز و مدیر عامل آن آناتولی یاکوونکو به اتهام نقض قانون اوراق بهادار تشکیل شده است. پیامدها برای سایر ارزهای دیجیتال مشابه می‌تواند بسیار زیاد باشد، زیرا صرافی‌ها مجبور به حذف آن‌ها از فهرست‌شان خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، یک شکایت علیه سولانا لبز، مدیرعامل یاکوونکو، بنیاد سولانا، شرکت سرمایه گذاری ریسک‌پذیر Multicoin Capital، مدیر عامل آن کایل سامانی و پلتفرم تجاری FalconX مطرح شده است.

مارک یانگ به همراه Roche Freedman LLP و Sneider Wallace Cottrell Konecky این شکایت را تنظیم کرده‌اند و از طرف تمام سرمایه‌گذارانی است که توکن SOL را از ۲۴ مارس ۲۰۲۰ تا کنون خریداری کرده‌اند.

طبق مقاله فوربس در این زمینه: «مدافعان از طریق فروش اوراق بهادار SOL به سرمایه‌گذاران خرد در ایالات متحده با نقض مقررات ثبت قوانین اوراق بهادار فدرال و ایالتی، سودهای هنگفتی به دست آوردند و سرمایه‌گذاران متحمل ضررهای هنگفتی شده‌اند.»

این دادخواست سولانا را یک رمز ارز بسیار متمرکز توصیف می‌کند و بیان می‌کند متهمان پرونده «تعیین می‌کنند چه کسی و تحت چه شرایطی اوراق بهادار SOL را دریافت کند».

یکی از دفاع‌های اصلی پروژه‌های بلاکچین ماهیت غیرمتمرکز آن‌ها است، اما می‌توان تصور کرد که سولانا با توجه به اینکه بارها توسط مخالفان به تمرکز بیش از حد متهم شده است، برای اثبات این موضوع مشکل خواهد داشت.

پیامدهای این شکایت علیه سولانا و سایر پروژه‌های مشابه می‌تواند برای بخش کریپتو فاجعه‌بار باشد. ریپل با شکایت SEC روبرو است و توکن XRP آن از کوین‌بیس، کراکن و سایر صرافی‌ها حذف شده است، حتی قبل از اینکه حکمی برای آن صادر شود.

حذف از فهرست و جریمه‌های سنگین می‌تواند تلفات سنگینی بر کریپتو داشته باشد، و با توجه به اینکه این بخش هنوز در بازار نزولی قرار دارد، می‌توان هر نوع افزایش و بهبودی را معلق کند، و دوباره آن را به پایین بازگرداند. حتی ممکن است برخی از این پروژه‌ها برای همیشه شاید نابود شوند.

۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 30282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha