روند نزولی حمایت آمریکایی‌ها از ترامپ ادامه دارد

نتایج نظرسنجی‌های جدید در آمریکا نشان می‌دهد که حمایت‌ها از دونالد ترامپ از دو ماه پیش، روند نزولی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: براساس نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا همچنان نامزد موردعلاقه مسیحیان سفیدپوست برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر است، اما از ماه اوت به این طرف، حمایت‌ها از وی در میان رأی دهندگان کاهش یافته است.

براساس این نظرسنجی، در عوض "جو بایدن"، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری، در میان سایر گروه‌های دینی از جمله سیاه‌پوستان پروتستان، کاتولیک‌های اسپانیایی‌تبار، یهودیان و افراد غیرمذهبی، محبوبیت بیشتری دارد.

مسیحیان سفیدپوست بخش اصلی رأی دهندگان هستند، زیرا تقریباً ۴۴ درصد از رأی دهندگان ثبت‌نام شده را در آمریکا تشکیل می‌دهند.

حدود ۷ درصد از رأی دهندگان ثبت شده پروتستان‌های سیاه‌پوست، ۵ درصد کاتولیک‌های اسپانیایی‌تبار، ۲ درصد یهودی و ۲۸ درصد هم غیرمذهبی هستند.

هنگام صحبت درباره رأی دهندگان مسیحی سفیدپوست، باید سه شاخه مهم مورد توجه قرار گیرند: کاتولیک‌های سفید، پروتستان‌های سفید و پروتستان‌های اوانجلیست سفیدپوست.

در میان رأی دهندگان کاتولیک سفید، ترامپ ۸ درصد از بایدن پیش است، ۵۲ درصد از رأی دهندگان این گروه می‌گویند اگر امروز انتخابات برگزار شود، به ترامپ رأی می‌دهند. در مقابل، ۴۴ درصد از این گروه گفتند که طرف‌دار بایدن هستند. این فاصله به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است، زیرا ترامپ در نظرسنجی انجام شده در اوایل ماه اوت ۱۹ امتیاز بالاتر از بایدن (۵۹ در برابر ۴۰ درصد) بود.

در میان پروتستان‌های سفیدپوست که خود را اوانجلیست نمی‌دانند، درصد رأی دهندگان حامی ترامپ به همین ترتیب کاهش یافت، میزان حمایت این گروه از ترامپ در حال حاضر ۵۳ درصد است که در مقابل ۵۹ درصد در ماه اوت، کاهش زیادی نشان می‌دهد.

حتی در میان پروتستان‌های اوانجلیست سفید، حمایت از ترامپ اندکی کاهش یافته است، در حال حاضر ۷۸ درصد قصد دارند به ترامپ رأی بدهند که در مقایسه با ۸۳ درصد در ماه اوت، حمایت از ترامپ کاهش یافته است.

در این میان در هر دو نظرسنجی هیچ تغییری در حمایت رأی دهندگان از بایدن ایجاد نشده است. در حال حاضر ۹۰ درصد از رأی دهندگان سیاه پروتستان، ۷۰ درصد از یهودیان و ۶۷ درصد کاتولیک‌های اسپانیایی‌تبار از بایدن حمایت می‌کنند. در بین افراد فاقد وابستگی مذهبی، بایدن نامزد ارجح با کسب ۸۳ درصد حمایت‌ها است.

از نظر آماری، در حالی که حمایت از ترامپ در میان هر سه گروه از مسیحیان سفیدپوست مورد بررسی قرار گرفته شده، کاهش داشته است، اما حمایت از بایدن شاهد جهش مشابه نبود.

شاید یکی از عوامل کاهش حمایت مسیحیان سفیدپوست از ترامپ در نظرسنجی جدید این باشد که در این نظرسنجی از آن‌ها سؤال شد که آیا به جو یورگنسن نامزد حزب لیبرترین یا هووی هاوکینز نامزد گرین پارتی رأی خواهند داد یا نه. در نظرسنجی ماه اوت از رأی دهندگان فقط درباره رأی دادن به بایدن و ترامپ سؤال شده بود.

به طور کلی، ۶ درصد از رأی دهندگان ثبت‌نام شده در نظرسنجی جدید اظهار داشتند که به یورگنسن (۴ درصد)، هاوکینز (۱ درصد) یا نامزد دیگری یا هیچ یک از نامزدهای ذکر شده (۱ درصد) رأی می‌دهند. در عوض ۲ درصد از رأی دهندگان ثبت‌نام شده در نظرسنجی تابستان اظهار داشتند که به شخص دیگری غیر از ترامپ یا بایدن رأی می‌دهند یا به هیچ یک از دو نامزد رأی نمی‌دهند.

پروتستان‌های اوانجلیست سفید، که از سرسخت‌ترین حامیان ترامپ محسوب می‌شوند، از جمله وفادارترین گروه‌های مذهبی در میان رأی دهندگان به جمهوری خواهان هستند.

در دهه‌های اخیر این گروه بیشتر از جمهوری‌خواهان حمایت کرده‌اند.

کاتولیک‌های سفید و پروتستان‌های سفید که اوانجلیست نیستند نیز در سال‌های اخیر به سمت جمهوری خواهان سوق پیدا کرده‌اند. در مقابل، پروتستان‌های سیاه، رأی دهندگان غیرمذهبی، یهودیان و کاتولیک‌های اسپانیایی‌تبار مدت‌ها است که کاملاً دموکرات بوده‌اند و ترامپ همیشه از کمترین حمایت در میان این گروه‌ها برخوردار بوده است.

این نظرسنجی چند روز پس از برگزاری اولین مناظره ریاست‌جمهوری توسط نامزدها در تاریخ ۲۹ سپتامبر انجام شد. صبح روز دوم اکتبر، ترامپ اعلام کرد که آزمایش ویروس کرونایش مثبت است و عصر همان روز برای درمان در مرکز پزشکی والتر رید بستری شد.

این نظرسنجی از ۱۰۵۴۳ رأی‌دهنده ثبت‌نام شده در سراسر کشور از ۳۰ سپتامبر تا ۵ اکتبر و در شرایطی انجام شد که ترامپ چهار روز را در بیمارستان بستری بود و کووید-۱۹ در میان کارکنان کاخ سفید شیوع داشت.

۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 3020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha