بایدن در نظرسنجی از ترامپ شکست خورد

همزمان با افزایش تورم و ظهور نگرانی‌ها نسبت به رکود اقتصادی، نظرسنجی جدید یاهونیوز-یوگاو نشان می‌دهد که جو بایدن در حال حاضر در بدترین شکل و وضعیت ریاست جمهوری‌اش قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، این نظرسنجی جدید خبرگزاری یاهونیوز-پایگاه یوگاو نشان داد که اگر یک انتخابات ریاست جمهوری دیگر امروز برگزار می‌شد، ۴۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده به دونالد ترامپ رای می‌دادند و ۴۲ درصد به جو بایدن.

نتیجه این نظرسنجی در حالی منتشر شد که کمیته ششم ژانویه مجلس نمایندگان آمریکا کل هفته گذشته را به ارتباط دادن ترامپ به آنچه که آن را یک “توطئه فتنه انگیز” برای ملغی کردن انتخابات ۲۰۲۰ می‌داند، سپری کرد و زمینه را برای پیگرد کیفری احتمالی ترامپ فراهم ساخت.

این نظرسنجی از تاریخ دهم تا سیزدهم ژوئن سال جاری میلادی به طور سراسری انجام شد و در آن ۱۵۴۱ فرد بزرگسال آمریکایی شرکت داشتند. درصد خطای آن نیز ۲.۹ درصد برآورد شده است.

از زمانی که بایدن زمام امور کشور را در دست گرفته، هیچ یک از نظرسنجی‌های قبلی یاهونیوز-یوگاو نشان نداده بودند که وی از ترامپ عقب‌تر است. یک سال پیش، بایدن با ۹ درصد اختلاف از ترامپ پیشتاز بود. در سال ۲۰۲۰ بایدن با کسب بیش از هفت میلیون رای، پیروز انتخابات شد و به کاخ سفید راه یافت.

میزان رضایت از عملکرد بایدن بیشتر به خاطر اتفاق‌های سال گذشته کاهش یافته و این نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که این میزان هرگز به این کمی نرسیده بود. در حال حاضر ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن ناراضی هستند که یک رکورد تا به امروز محسوب می‌شود. این در حالی است که تنها ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که از عملکرد بایدن راضی هستند. سه هفته پیش، این ارقام به ترتیب ۵۳ و ۴۲ درصد بودند.

به طور میانگین میزان رضایت از عملکرد بایدن در حال حاضر در مقایسه با ترامپ در دوره‌ای مشابه در ریاست جمهوری‌اش، مقداری کمتر است.

در حال حاضر ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها ترامپ را ترجیح می‌دهند، در حالی که ۴۰ درصد بایدن را ترجیح می‌دهند. در همین حال، تقریبا دو سوم از رای‌دهندگان مستقل یعنی چیزی حدود ۶۴ درصد نظر مساعدی نسبت به بایدن ندارند و تنها ۲۸ درصد می‌گویند که در مقابل ترامپ به وی رای می‌دهند.

این خبر بد برای بایدن در حالی منتشر می‌شود که قیمت کالاها با بالاترین سرعت در ۴۰ سال گذشته همچنان در حال افزایش است؛ شرایطی که انتظارات را از بین برده و سایر نگرانی‌ها را تحت الشعاع قرار داده است. براساس این نظرسنجی، ۴۰ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده در حال حاضر می‌گویند هنگامی که به انتخابات سال جاری میلادی فکر می‌کنند، مهم ترین دغدغه‌شان تورم است. آماری که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته و چهار برابر بیشتر از دیگر مسائل مطرح است.

از نظر سیاسی این برای بایدن فلج‌کننده است. ۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از نحوه مدیریت بایدن در حوزه اقتصاد ناراضی هستند، در حالی که این آمار ماه گذشته ۵۸ درصد بود. در حال حاضر هنگامی که این سوال مطرح می‌شود که کدام حزب عملکرد و مدیریت بهتری در زمینه اقتصاد داشت، حزب جمهوری‌خواه با یک اختلاف ۱۵ درصدی پیشتاز است، در حالی که این اختلاف ماه گذشته ۱۱ درصد بود.

در روزهای اخیر داستان‌هایی در رسانه‌ها درباره اینکه آیا جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مجددا نامزد می‌شود یا خیر، منتشر شده است. این نگرانی تنها به مقامات حزبی محدود نمی‌شود. تنها ۲۱ درصد از آمریکایی‌ها می گویند بادی باید مجددا نامزد انتخابات شود؛ آماری که یک رکورد تا به امروز محسوب می‌شود و نسبت به سه هفته گذشته چهار درصد کاهش داشته است. اما جالب‌تر این است که در بین افرادی که در سال ۲۰۲۰ به بایدن رای دادند، در حال حاضر ۴۰ درصد می‌گویند که بایدن نباید مجددا نامزد انتخابات شود و ۳۷ درصد می‌گویند که وی باید مجددا نامزد شود.

در مقابل، ۵۷ درصد از افرادی که به ترامپ رای داده بودند می گویند که ترامپ باید مجددا نازد انتخابات شود و تنها ۲۱ درصد مخالف این موضوع هستند. در حالی که ۵۷ درصد از رای‌دهندگان مستقل می‌گویند که ترامپ نباید در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود، ۷۶ درصد نیز همین را درباره بایدن می‌گویند.

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 29447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha