دومین ریزش سنگین بورس در این هفته/ صف فروش خودرویی‌ها جمع شد+ نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۱۹ هزار و ۳۷۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز۷ هزار و ۶۹۴ افت داشت. بازار بورس تهران امروز را نیز کم حجم و منفی آغاز کرد و به نظر می رسد حواشی گروه خودرویی در کنار افزایش نسبی سطح ریسک سیستماتیک بر رفتار سهامداران تاثیرگذار بود، و با وجود اینکه رنج های مثبتی را در دقایق آخر بازار شاهد بودیم اما شاخص کار خود را با افت به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۸خرداد ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۱۹ هزار و ۳۷۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز۷ هزار و ۶۹۴ افت داشت. بازار بورس تهران امروز را نیز کم حجم و منفی آغاز کرد و به نظر می رسد حواشی گروه خودرویی در کنار افزایش نسبی سطح ریسک سیستماتیک بر رفتار سهامداران تاثیرگذار بود، و با وجود اینکه رنج های مثبتی را در دقایق آخر بازار شاهد بودیم اما شاخص کار خود را با افت به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش با نوسانات محدود معامله شدند و در پایان نمادهای شپنا و شبندر کمی بالاتر از صفر تابلو و نماد شتران در دامنه ۱ درصد منفی مورد معامله قرار گرفتند.

بانکی ها هم از معاملاتی منفی برخوردار بودند و در پایان نمادهای وبملت و وتجارت در دامنه ی ۱.۵ تا ۳ درصد منفی و نماد سامان با صف فروش بسته شدند. پتروشیمی ها نیز با افزایش نسبی عرضه ها همراه بودند و نمادهای نوری، فارس و بوعلی بیشترین حجم را در معاملات این گروه داشتند. خودرویی ها هم در طول بازار صف های فروششان جمع آوری شد و در لحظات پایانی بازار با مثبت شدن نماد خودرو و قرار گرفتن آن در دامنه ۱ درصد مثبت با بهبود تقاضا همراه شدند، نمادهای خساپا و خگستر هم در دامنه ۱ تا ۲ درصد منفی معامله شدند، نماد خزامیا هم که بعد از مدت ها به سود رسیده است مورد توجه خریداران قرار گرفت و تا سقف قیمتی روزانه معامله شد.

نمادهای گروه فلزات اساسی و معدنی نقش پر رنگی در افت شاخص امروز داشتند و نمادهای فولاد، کچاد و کگل از جمله نمادهای منفی این گروه بودند.

در فراکابی ها شاهد بهبود روند معاملاتی بودیم. لاستیکی ها نیز از جمله صنایع سبزپوش بازار امروز بودند. فشار فروش در صنایع غذایی و زراعتی هم مشهود بود. سیمانی ها نیز روند اصلاحی در پیش گرفتند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد وبصادر در قیمت ۲.۰۳۶ ریال و در آستانه پایین معاملاتی اشاره کرد.

افت ۱۹ هزار و ۳۷۲ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۹ هزار و ۳۷۲ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۵۳۴ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۷ هزار و ۶۹۴ واحد افت کرد و به رقم ۴۲۴ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶۳۶ هزار معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۱۶ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، کچاد، وامید، فملی، کگل، وبملت، حکشتی بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی سابیک، اسیاتک، شستا، خودرو، خگستر، خساپا، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۱۳۲ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۳۲ واحد افت، رقم ۲۱ هزار و ۲۶۵ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۷۳ هزار معامله به ارزش حدودی ۳ هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام فغدیر، ددانا بیشترین تاثیر مثبت و نماد هرمز، غصینو، مارون، دماوند، کگهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد ددانا، کرمان، فرابورس، حگهر، زقیام، فزر، وسگهر است.

انتهای پیام./

۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 28662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha