گام بزرگ برای دریافت بودجه سالانه بیش از سه هزار میلیارد تومانی برای مازندران؟

توقع عمومی مردم مازندران افزایش سهم بری اعتبارات استانی است که انتظار است سهم مازندران از بودجه برای ۲۰ میلیون نفر(با تعداد مسافران ورودی به استان در سال ) تعیین شود.

گروه استانهای پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، یکی از گلایه‌های جدی مدیران استانی وقتی با چالش در حوزه خدمات مواجه می‌شوند، ارائه خدمات ملی با بودجه‌های استانی‌ست!
مدیران مازندران معتقد هستند که با بودجه‌ای که برای سه میلیون نفر برای آنها تصویب می‌شود باید برای خدمات دهی به ۲۰ میلیون نفر برنامه‌ریزی کنند.
هر چند مهمتر از بحث تصویب تخصیص است که بخش اعظمی از بودجه‌ها پایش به مرحله تخصیص نمی‌رسد و گلایه‌های متولیان امر در این زمینه گاهی به رسانه‌ها می‌کشد.
حضور بیش از ۲۰ میلیون گردشگر و وجود جمعیت شناور که به صورت دائم در استان حضور دارند از موضوعاتی است که واقعا در استان لمس می‌شود.
ترافیک روزهای پایانی هفته مبین علاقه مندی مردم اقصی نقاط کشور به مازندران است و به نظر می‌رسد که باید به مدیران آب و فاضلاب، برق،راه و شهرسازی،مراکز درمانی محیط زیست، منابع طبیعی حق داد که نگران وضعیت اعتباری خودشان باشند.
بخش اعظمی از تیغ انتقادات به سمت نمایندگان مجلس سوق داده می‌شود که در مدت حضورشان نتوانستند سهم استان را از بودجه‌های استانی متناسب با جمعیت افزایش دهند.
بحث افزایش اعتبارات مازندران موضوعی است که مجمع نمایندگان مجلس مازندران به این نتیجه رسیدند و به اذعان خودشان پیگیر این موضوع هستند.
در سفر اخیر قالیباف به مازندران بحث افزایش اعتبارات بودجه‌ای مازندران موضوعی بود که همه نمایندگان مجلس برآن تاکید داشتند.
نمایندگان مجلس مازندران معتقد هستند که میزان بودجه مازندران باید برای ۲۰ میلیون نفر جمعیت بسته شود.
البته  این اقدام نمایندگان مجلس را  باید به فال نیک بگیریم اما آیا واقعا در این شرایط سخت اقتصادی امکان پذیر است که این اعتبارات اختصاص داده شود؟
ذکر این نکته هم ضروری است که با وجود شیوع کرونا حجم مسافرت‌ها به مازندران کاهش پیدا نکرده و ترافیک روزهای پایانی سال مبین این موضوع است.
بسیاری از ویلاداران و خوش نشینان عطای حضور در شهرهای خویش را به لقایش بخشیده  و در واحدهای مسکونی که در مازندران در اختیار دارند اطراق کردند و حضور این افراد نیاز به زیرساخت‌های مناسب دارد.
آیا اعضای مجمع نمایندگان مجلس مازندران با مکانیزم و ابزار خاصی برای متقاعد کردن سایر نمایندگان و دولت در اختیار دارند که بتوانند رقم بودجه‌ای مازندران را بر اساس نسبت جمعیت به ۶ برابر افزایش دهند؟
به نظر می‌رسد برای دریافت اعتبارات مورد نیاز و ضروری مازندران نمایندگان مجلس استان به همراه مدیران و رسانه‌ها برای افزایش ضریب بودجه‌ای استان مازندران تلاش کنند.
نمایندگان مجلس مازندران افزایش ضریب بودجه‌ای را یک نیاز اساسی مردمی ببیند و آن را به صورت جدی مطالبه کنند که به نظر می‌رسد نخستین آزمون جدی مجمع نمایندگان مجلس تلقی می‌شود که انتظار جدی افکار عمومی است که با تصویب این بودجه و پیگیری برای تخصیص آن شاهد کاهش ترافیک، جلوگیری از قطعی آب و برق و همچنین خدمات دهی مطلوب در مراکز درمانی استان مازندران باشیم.
 بر اساس اطلاعات موجود در فضای مجازی میزان اعتبارت بودجه ای مازندران در سال ۹۸ استان مازندران ۶۶۶ میلیارد تومان بود که نسبت به بودجه ۵۶۰ میلیارد تومانی سال ۹۷ مازندران حدود ۱۸ درصد رشد داشت.
این اعتبار برای جمعیت حدود سه میلیون نفر بسته شده است و با توجه به برنامه‌ریزی و نیاز مازندران و ارائه آمار جمعیتی به نظر می‌رسد که رقم بودجه‌ای استان باید ۶ برابر رقم سال ۹۸ بسته شود که عددی معادل  سه هزار و ۹۹۶ میلیارد تومان باید تصویب شود.

۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
کد خبر: 2829

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha