نتیجه انتخابات را آرای «آمریکای خاموش» تعیین می‌کند

به رغم پیشی گرفتن جو بایدن در نظرسنجی‌ها، به نظر می رسد نتیجه نهایی انتخابات را «آمریکای خاموش» تعیین خواهد کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ به رغم پیشی گرفتن نامزد دمکرات‌ها در نظرسنجی‌های انجام گرفته در آمریکا، نظر رای دهندگان «آمریکای خاموش» در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تعیین کننده و شگفتی ساز خواهد بود.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: دونالد ترامپ کمتر از یک هفته پیش از بیمارستان مرخص شد. وی می‌گوید که کار کووید -۱۹ با وی تمام شده است.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی خاطر نشان کرد که چندین بار مورد آزمایش قرار گرفته و حال وی کاملا خوب است. وی امیدوار است که با ابتلا به کووید-۱۹ در برابر ویروس از مصونیت برخوردار شده است.

مجری از گزارشگر این شبکه در واشنگتن پرسید: به گفته پزشکان، دونالد ترامپ دیگر ناقل نیست. وی هم به همین دلیل به میانه جمعیت می‌رود. ترامپ سه گردهمایی انتخاباتی در دستور کار خود قرار داده و اولین گردهمایی امروز برگزار می‌شود. این طور نیست؟

گزارشگر پاسخ داد: بله دقیقا همین طور است. پزشکانی که پس از اعلام ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا هر لحظه در اطراف رئیس جمهور آمریکا حضور داشته اند، می‌گویند که وی دیگر تب ندارد و عوارض ناشی از ویروس کرونا روز به روز کاهش می‌یابد. به گفته همین پزشکان، آزمایش‌ها نشان می‌دهد که ویروس در بدن رئیس جمهور فعال نیست و تعداد آن رو به کاهش است. دونالد ترامپ نیز آمار و گزارش پزشکان را تکمیل و خاطر نشان کرد که بدن وی در برابر ویروس از مصونیت برخوردار شده است. به این ترتیب ترامپ دیگر ناقل نیست و می‌تواند گردهمایی‌های انتخاباتی خود را دنبال کند. دونالد ترامپ و گروه انتخاباتی وی، امروز گردهمایی انتخاباتی خود را در فلوریدا برگزار می‌کند. دومین گردهمایی فردا سه شنبه در پنسیلوانیا و سومین گردهمایی چهارشنبه در اوهایو برگزار می‌شود. وی زمان برگزاری این میتینگ‌ها را در روز یکشنبه در برابر صدها تن از طرفدارنش از کاخ سفید اعلام کرده بود. طرفداران ترامپ در حالی که ماسک بر صورت داشتند در سخنرانی وی در کاخ حضور داشتند. شاید دوران نقاهت کوتاه و توقف مبارزات انتخاباتی ترامپ، دلیل افزایش تمایل و بی صبری وی به تماس و ارتباط فیزیکی با هوادارانش بوده است.

مجری پرسید: آمریکا تا زمان برگزاری انتخابات حدود سه هفته فاصله دارد. زورآزمایی بین دونالد ترامپ و جو بایدن در چه وضعیتی است؟

گزارشگر پاسخ داد: در واشنگتن در بین نمایندگان کنگره، از جمله نمایندگان دمکرات و گاهی در بین برخی از نمایندگان جمهوری خواه شائبه شکست دونالد ترامپ در انتخابات سوم نوامبر به وجود آمده است. جمهوری خواهان در این مورد در جمع و آشکارا حرفی به میان نیاورده اند. اما در مبارزات انتخاباتی دمکرات ها، این پیش بینی با تکیه بر ارقام منتشر شده در موسسات نظرسنجی مطرح می‌شود. بر اساس این نظرسنجی‌ها بین جو بایدن و دونالد ترامپ حدود ۱۰ تا ۱۲ امتیاز فاصله وجود دارد. نتایج نظرسنجی‌ها به نفع نامزد دمکرات‌ها است.

البته یک بار دیگر باید تکرار می‌کنم که این نظرسنجی‌ها در سطح ملی انجام نمی‌گیرند و ارزش چندانی ندارند. نتیجه انتخابات در ایالات کلیدی رقم می‌خورد و فاصله دو نامزد در این ایالات زیاد نیست. برای مثال فلوریدا ایالتی مهم و کلیدی است. به همین دلیل است که نامزدها یکی پس از دیگری در این ایالت به برگزاری گردهمایی‌های انتخاباتی مبادرت می‌کنند.

ابهام اصلی و مایه نگرانی تحلیل گران این است که دونالد ترامپ در بین اکثریت خاموش یا به عبارتی در «آمریکای واقعی» در موقعیت بهتری قرار بگیرد. این آمریکای واقعی، قصد خود در انتخابات را کمتر آشکارا اعلام می‌کند. نظر رای دهندگان آمریکای واقعی به اوضاع اقتصادی و هراس از نفوذ فزاینده اقلیت‌ها بستگی دارد. در کل خودداری رای دهندگان آمریکای واقعی از این که در انتخابات از کدام نامزد حمایت خواهند کرد، پیش بینی را دشوار می‌کند و به همین دلیل رای نهایی این رای دهندگان شگفتی آفرین می‌شود.

۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 2792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha