از سال ۲۰۲۵ استفاده از بیت‌کوین در اتحادیه اروپا محدود می شود؟

شاید از ابتدای ژانویه ۲۰۲۵ ، ارائه خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری انرژی بر ممنوع شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛  استفان برگر (Stefan Berger)، قانونگذار اتحادیه اروپا (EU) که مسئول آماده‌سازی چارچوب نظارتی رمزارزها در بازارهای دارایی‌های کریپتو (MiCA) است، در توییتر اعلام نمود که پارلمان اروپا رأی گیری درباره این بسته را به تعویق انداخته است.

مقرراتی که اثبات کار (PoW) و این الگوریتم اجماع که زیربنای شبکه بیت کوین است را ممنوع می کند، راه خود را به نسخه پیش نویس نهایی MiCA پیدا کرده است.
در صورت تصویب، این اصلاحیه از اول ژانویه ۲۰۲۵ ارائه خدمات مربوط به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری انرژی بر را ممنوع می کند. برخی از قانونگذاران اتحادیه اروپا معتقدند که الگوریتم اثبات کار از نظر زیست محیطی ناپایدار است.

بسیاری در ابتدا افزودن این اصلاحیه را به عنوان ممنوعیت آتی ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار تفسیر کردند. با تبدیل شدن چنین سناریویی به یک امکان واقعی، بسیاری از اعضای جامعه ارزهای دیجیتال ناامیدی خود را از نظارت سختگیرانه ابراز نمودند.

برگر گفت که بسیار مهم است که پیش نویس MiCA فعلی را به اشتباه به عنوان "ممنوعیت واقعی بیت کوین" تفسیر نشود. او گفت: "برای من بسیار مهم است که دستورالعمل MiCA به اشتباه به عنوان ممنوعیت واقعی بیت کوین تفسیر نشود."

وی اظهار داشت که او "نیاز فوری" را برای از سرگیری گفتگوها در مورد این موضوع لازم می‌داند تا شفافیت بیشتری فراهم گردد.

۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 25655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha