تدابیر امنیتی بریتیش پترولیوم در آذربایجان افزایش یافت

با تشدید منازعه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان و گزارش‌هایی از حملات در نزدیکی یک خط لوله مهم، شرکت BP تدابیر امنیتی در دارایی‌های نفت و گاز خود در جمهوری آذربایجان را تقویت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شرکت BP که فعالیتش در جمهوری آذربایجان را در سال ۱۹۹۵ آغاز کرد، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران نفتی در این کشور به شمار می‌رود و میدان نفتی آذری-چراغ-گونشلی در دریای خزر، میدان گازی فراساحلی شاه دنیز و خط لوله باکو-تفلیس-سیهان (BTC) و خط لوله قفقاز جنوبی (SCP) را اداره می‌کند.

دو کشور همسایه ارمنستان و جمهوری آذربایجان چندین دهه بر سر منطقه ناگورنو قره باغ اختلاف داشته‌اند و درگیری‌های نظامی اخیر میان دو طرف صدها کشته شامل غیرنظامیان بر جای گذاشته است. خصومت‌های اخیر که اواخر سپتامبر شعله‌ور شد، بدترین جنگ در این منطقه از سال ۱۹۹۴ است که ارمنستان و جمهوری آذربایجان به یک جنگ شش‌ساله بر سر منطقه ناگورنو قره باغ خاتمه دادند. آتش‌بس در سال ۱۹۹۴ به اختلافات پایان داده بود. شرکت BP اکنون به دنبال افزایش امنیت در دارایی‌های تحت اداره‌اش در جمهوری آذربایجان است که یک تولیدکننده بزرگ نفت و گاز در منطقه به شمار می‌رود به خصوص پس از گزارش‌هایی که از حملات در نزدیکی خطوط لوله نفت حکایت داشته‌اند.

جمهوری آذربایجان سه‌شنبه هفته جاری ارمنستان را متهم کرد خط لوله باکو-تفلیس-سیهان را هدف حمله قرار داده است اما وزارت دفاع ارمنستان اظهارات مذکور را دروغ خواند.

به گزارش اویل پرایس، شرکت BP در اظهاراتی به رویترز گفت: ما نگرانی ویژه‌ای درباره گزارش‌های اخیر پیرامون یک حمله موشکی داریم که از سوی سیستم دفاعی جمهوری آذربایجان در نزدیکی خط لوله باکو-تفلیس-سیهان و خط لوله قفقاز جنوبی رهگیری و نابود شد. اگرچه امنیت تمامی دارایی‌هایی که به نمایندگی از سوی دولت جمهوری آذربایجان و شرکایمان در این کشور اداره می‌کنیم، توسط دولت آن تأمین می‌شود اما ما به همکاری نزدیک با مقامات مربوطه ادامه می‌دهیم تا اقدامات لازم را برای فراهم‌کردن حفاظت از پرسنل، فعالیت‌ها و دارایی‌هایمان انجام دهیم.

۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳
کد خبر: 2543
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha