برنامه بریتیش پترولیوم برای اخراج ۱۰ هزار کارمند

شرکت بریتیش پترولیوم قصد کرده که ۱۰ هزار نفر از کارمندانش را تعدیل کند اما نکته اینجاست که حدود ۷۵۰۰ نفر از آنها به طور اجباری اخراج خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس قصد دارد ۱۰ هزار از کارمندانش را تعدیل کند نکته اینجاست که از این تعداد تنها ۲۵۰۰ نفر به صورت داوطلبانه شغل خود را ترک خواهند کرد و این شرکت بزرگ نفتی ۷۵۰۰ نفر دیگر را به اجبار اخراج می‌کند.

این شرکت البته در ماه ژوئن گفته بود که به عنوان بخشی از برنامه‌های برنالد لونی، مدیرعامل جدید این شرکت برای کاهش هزینه‌ها و تغییر رویکرد این غول نفتی برای رفتن به سمت انرژی‌های پاک‌تر ۱۵ درصد از ۷۰ هزار کارمندش را تعدیل خواهد کرد.

اکثر کسانی که قرار است تعدیل شوند از دفاتر مربوط به تولید نفت و گاز بریتیش پترولیوم است و هزاران مهندس زمین‌شناس و دانشمند این شرکت را ترک خواهند کرد.

بریتیش پترولیوم طی بیانیه‌ای گفته ما به تبیین کامل رویکرد خود در این زمینه ادامه خواهیم داد و امیدواریم طی ماه‌های آینده کارمندان از شرایط خود درباره ادامه همکاری با شرکت مطلع شوند. صنعت نفت جهان با یکی از بدترین بحران‌ها در تاریخ خود روبه‌رو شده است چرا که شیوع ویروس کرونا تقاضا برای نفت در بازار جهانی را به شدت کاهش داده و از طرف دیگر سرمایه‌گذاران و فعالان محیط زیست این صنعت را برای رفتن به سمت فضایی پاک‌تر تحت فشار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
کد خبر: 3169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha